فروش «سوپرمن» جدید نشان داد جهان از قهرمان آمریکایی حمایت نمی‌کند
بازدید 4
0

فروش «سوپرمن» جدید نشان داد جهان از قهرمان آمریکایی حمایت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «سوپرمن» جدیدترین فیلم بازسازی شده از کتاب‌های مصور با بازی دیوید کورنسوت در نقش مرد فولادی، در اولین آخر هفته اکران خود به ۱۲۲ میلیون دلار رسید و پس از «فیلم ماینکرفت» (۱۶۲ میلیون دلار) و «لیلو و استیچ» (۱۴۶ میلیون دلار) به عنوان سومین افتتاحیه بزرگ سال شناخته شد.

فروش این فیلم گیشه بین‌المللی هم ۹۵ میلیون دلار از فروش در ۷۸ بازار شد که کمی کمتر از حد انتظار بود و مجموع فروش بلیت این فیلم در سطح جهان را به ۲۱۷ میلیون دلار رساند. ناظران گیشه می‌گویند از اینکه «سوپرمن» در آمریکا در مقایسه با خارج از کشور بهتر شروع کرد، تعجب نکرده‌اند، زیرا این شخصیت شعارش «حقیقت، عدالت و روش آمریکایی» و یک قهرمان برای مردم این کشور است.

دیوید ای.گراس، از مدیران مشاور سینمایی با تاکید بر این که سوپرمن همیشه به عنوان یک شخصیت آمریکایی شناخته شده و آمریکا در برخی از نقاط جهان، چندان محبوبیتی ندارد، این امر را طبیعی خواند.

«سوپرمن» که با هزینه هنگفت ۲۲۵ میلیون دلاری برای تولید و هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون دلاری برای تبلیغ خلق شده، اولین فیلم در دنیای دی‌سی است که مسئولیت شعله‌ور کردن یک دنیای کمیک‌بوکیِ جدید را بر عهده دارد. پس از آن «سوپرگرل» و «کلی‌فیس» در سال ۲۰۲۶ از راه می‌رسند و نسخه‌ جدیدی از «زن شگفت‌انگیز» هم در دست ساخت است. این در حالی است که جیمز گان و پیتر سفران در سال ۲۰۲۲، پس از آنکه فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی با شکست‌های کامل در فیلم‌های «فلش»، «آکوامن و پادشاهی گمشده»، «شزم: خشم خدایان» و «بلو بیتل» روبه‌رو شدند، رهبری استودیوهای دی‌سی را بر عهده گرفتند.

جیمز گان که بیشتر برای «نگهبانان کهکشان» و «جوخه انتحار» شناخته می‌شود، «سوپرمن» را کارگردانی کرده و داستان را در حالی دنبال می‌کند که پس از اجرای نقشه لکس لوثر شرور (با بازی نیکلاس هولت) برای برانگیختن افکار عمومی علیه خود، باید ثابت ‌کند که در تلاش برای انجام کارهای خوب است.

منتقدان و مخاطبان با میانگین ۸۲ درصد در راتن تومیتوز و امتیاز A منفی در نظرسنجی‌های سینمااسکور، از این فیلم استقبال کرده‌اند.

تبلیغات دهان به دهان مثبت برای ماندگاری قدرت «سوپرمن» در گیشه حیاتی است زیرا فیلم‌های ابرقهرمانی اخیر مانند دنیای سینمایی مارول مانند «مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتانیا» و «کاپیتان آمریکا: دنیای قشنگ نو» که بسیار پرهزینه بودند در گیشه ابتدا خوب ظاهر شدند، اما در آخر هفته‌های بعدی کاملا شکست خوردند.

فروش «سوپرمن» در پرده‌های آی‌مکس هم شامل ۱۹.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۰.۴ میلیون دلار در سطح جهانی بود.

«سوپرمن» پس از موفقیت‌ «فیلمی از ماینکرفت»، «گناهکاران»، «مقصد نهایی: دودمان‌ها» و «فیلم اف یک» در گیشه، دوره خوبی را برای برادران وارنر رقم زده که پس از سلسله شکست‌های تجاری دردناک مانند «میکی ۱۷»، «شوالیه‌های آلتو» و «جوکر: جنون دو» به کمی موفقیت نیاز داشت.

تا به اینجای کار فروش سینمای آمریکا حدود ۱۵ درصد از همین بازه زمانی در سال پیش جلوتر رفته اما هنوز حدود ۲۴ درصد از سال ۲۰۱۹، آخرین سال پیش از همه‌گیری، عقب است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =