ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Bad internal organs of fat people
بازدید 104
0

ایا اعضای داخل بدم آدم های چاق بزرگتر هست؟

سایز اعضای داخلی بدن هر فرد وابسته به عواملی مانند سن، جنسیت، قد و وزن او است و ارگان‌های درونی افراد چاق و لاغر با یکدیگر یکسان نیستند.

تأثیر سایز بدن بر سایز اعضای داخلی بدن

باید توجه داشت که هرچند برخی ترکیبات بین سایز بدن و سایز اعضای داخلی وجود دارد، اما این ترکیبات به شکل کلی و در موارد خاص قابل قبول نیستند. برای مثال، مشت کردن  دستها و تغییر سایز آن به تنهایی نمی‌تواند نشان دهنده سایز قلب باشد. عوامل دیگری نیز می‌توانند در سایز اعضای داخلی بدن تأثیرگذار باشند.

همچنین، ورزش کردن و داشتن دست بزرگتر در خود نمی‌تواند نشان دهنده سایز بزرگتر قلب باشد. سایز قلب بیشتر به عوامل مانند عملکرد قلبی-عروقی و شرایط فیزیولوژیکی فرد وابسته است.

سایز اعضای بدن هر فرد به عواملی مانند:

سن، جنسیت، قد و وزن وابسته است. اگرچه همه ما اعضای بدنی مشابهی داریم، اما ویژگی‌های هر یک از این اعضا در هر فرد به طور منحصر به فرد ممکن است متفاوت باشد. وزن فرد یکی از عوامل مؤثر در تعیین سایز اعضای بدن است. تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده است تا رابطه بین وزن فرد و سایر اعضای درونی بدن مشخص شود.

نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که اعضایی مانند قلب، کبد، کلیه، ریه و مغز دارای رابطه موازی با افزایش وزن هستند. به عبارت دیگر، فردی که وزن بیشتری داشته باشد، این اعضای بدن که نام برده شد، در بدن او بزرگتر هستند.

دلایل بزرگ شدن اعضای بدن متعدد هستند

اگر فرد به سن بلوغ برسد اما اعضای بدنش هنوز به اندازه اعضای بدن یک نوزاد باشند، نمی‌تواند زندگی سالمی داشته باشد. این امر به دلیل عوامل زیادی است که بر رشد اعضای داخلی بدن تأثیر می‌گذارند.

سایز اعضای بدن نیز به عوامل بیرونی و درونی واکنش نشان می‌دهند و به تدریج در طول زمان رشد می‌کنند تا به سایز مناسب برسند. با گذشت زمان و افزایش سن، تعداد سلول‌های بدن به طور کلی افزایش می‌یابد.

وقتی توده بدنی فرد بیشتر می‌شود، اعضای بدن نیز باید بزرگتر شوند تا بتوانند نیازهای بدن را برآورده کنند. از این رو، بزرگ شدن اعضای بدن با افزایش توده بدن و نیازهای فیزیکی فرد همراه است.

روش‌هایی برای افزایش سایز اعضای بدن وجود دارد که به طور کلی تحت تأثیر وزن قرار می‌گیرند. مطالعات نشان می‌دهند که افزایش سایز اعضای بدن به افزایش وزن بستگی دارد. به عبارت دیگر، اگر سایز و تعداد سلول‌های بدن افزایش یابد، اعضای بدن نیز بزرگتر می‌شوند. علاوه بر این، افزایش توده بافت چربی در بدن منجر به بزرگی اعضای بدن می‌شود.

افرادی که توده بدنی بزرگتری دارند

معمولاً سلول‌های بیشتری در ناحیه قلب خود دارند و این باعث بزرگ شدن قلب آنها می‌شود. همین امر برای کبد، غدد درونی و ریزلوزالمعده نیز صدق می‌کند.

بافت چربی یک بافت اتصالی است که از سلول‌های چربی تشکیل شده و وظیفه مدیریت چربی کلی بدن و ایجاد انرژی و ذخیره چربی را بر عهده دارد. این بافت معمولاً در نزدیکی بافت استخوانی قرار دارد.

آیا اعضای بدن پس از کاهش وزن کوچکتر می‌شوند؟

وقتی وزن کاهش می‌یابد، سایز اعضای بدن نیز تغییر می‌کند. با این حال، سلول‌های عملکردی در بدن به طور کلی کم نمی‌شوند و تعداد سلول‌های چربی نیز تغییری نمی‌کند. تنها چیزی که تغییر می‌کند، سایز سلول‌های چربی است. کاهش سایز سلول‌های چربی تأثیر قابل توجهی در کاهش سایز اعضای بدن دارد.

علتی که منجر به اضافه وزن پس از کاهش وزن سریع می‌شود، در واقع این است که تعداد سلول‌های چربی تغییر نمی‌کند. در عوض، سایز این سلول‌ها کاهش می‌یابد ولی هنوز قدرت بزرگ شدن در آنها وجود دارد. به عبارت دیگر، سلول‌های چربی تمایل دارند مانند قبل، چربی بیشتری را در خود ذخیره کنند. البته این موضوع در افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای همه افراد یک تئوری یکسان داشت.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =