ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
a perfume
بازدید 83
0

بوی عطری که، سن بالا نشونت میده

جالب است بدانید که عطرها و ادکلن‌ها می‌توانند رایحه‌ای که توسط شما استفاده می‌شود، نشان دهنده سن شما باشند و به مخاطبانتان تصویری بالاتر یا پایین‌تر از سن واقعی شما القا کنند.

برخی عطرها بویی که رایحه آنها دارد، سن شما را بالاتر نشان می‌دهند. مثلاً عطرهایی مانند فراریو و بوی خوبو لنشین که بویشان با شیوه زندگی جوانان و پویایی آنان هماهنگ است، مورد توجه و علاقه قرار می‌گیرند. از این رو، عطر به عنوان یکی از اکسسوری‌های مهم برای ایجاد استایل جذاب محسوب می‌شود.

انتخاب یک عطر جذاب و خوشبو، که با روحیات و اخلاقیات شما همخوانی داشته باشد، یکی از دغدغه‌های اصلی خرید عطر برای افراد است. شاید شما تعجب کنید،

اما علاوه بر بوی ماندگار، سن شما نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید عطر است.

رابطه سن و انتخاب عطر

انتخاب عطر با سن شما رابطه مستقیمی دارد. زیرا با تغییر سن، احساسات و سلیقه شما در پذیرش رایحه‌ها نیز تغییر می‌کند و درک شما از رایحه یک عطر نیز تغییر می‌کند. بنابراین، ممکن است رایحه‌ای که در سنین نوجوانی و جوانی مورد علاقه قرار می‌گیرد، در سنین میانسالی مورد پسند شما نباشد. به همین دلیل، لازم است عطری را بر اساس سن و سال خود انتخاب کنید.

عطرهایی که مناسب سن شما نیستند

اگر هنوز در دوران جوانی هستید، استفاده از این عطرها ممکن است سن و سال شما را بیشتر نشان دهد. برخی از این عطرها شامل عطر گل میخک می‌شوند. عطر گل میخک رایحه‌ای شبیه به خود گل میخک دارد و ملایم و شیرین است. افراد چهل ساله با اعتماد به نفس خاص گاهی اوقات از رایحه‌های زیبا و جذاب با نت‌های قدرتمند استقبال می‌کنند. آنها به رایحه‌های گلی و نت‌های تازه (مانند گل رز، گل میخک، گل سوسن یا گل‌های سفید مانند گل یاس، یلانگ یلانگ، توبروز یا گل‌های پودری مانند عنبیه، بنفشه یا میموسا) علاقه‌مندند.

گل رز

بعد از پنجاه سالگی، بسیاری از افراد عطرهای خنک و گلی را ترجیح می‌دهند. روایحی از گرمی مرکبات، گل‌هایی مانند مریم، مشک، سرخالو و آلوی سیاه را بیشتر می‌پسندند. همچنین، آقایان چهل ساله نیز به سمت عطرهای تلخ و گرم تمایل دارند. بنابراین، بهتر است نوجوانان و جوانان از این عطرها استفاده نکنند.

رایحه‌های چوبی

عطرهایی که بیشتر افراد در سنین چهل تا شصت سالگی به آنها علاقه‌مندند، شامل رایحه‌های چوبی و عمیق هستند. این عطرها به طور کلی به سبب بودن کلاسیک، مورد توجه قرار می‌گیرند. افراد در این رده سنی به دنبال روایح گرم، کمی شیرین و تند با ماندگاری بالا می‌باشند.

گیاه پاتچولی

برگ‌های گیاه پاتچولی بسیار خوشبو هستند و از اسانس و عطر خالص آن در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود. این گیاه رایحه‌ای ترش و شیرین دارد و به طور معمول به عنوان یک رایحه نمناک، تاریک، چوبی و خاکی شناخته می‌شود. افراد میانسال به طور عمومی از این عطر استقبال بیشتری می‌کنند و به عطرهایی با مواد اولیه اصیل و روایح غالب مانند وانیل، دانه تونکا، پاچولی و عنبر علاقه‌مند هستند.

رایحه‌های دارچین

عطر دارچینی یک انتخاب عالی برای افراد در آغاز میانسالی است. دارچین رایحه‌ای گرم، سنگین، کمی میوه‌ای، فلفلی، تند و تیز و شبیه به وانیل دارد. این عطر با نت‌های میوه‌ای مانند آلو و تمشک و همچنین نت‌های لیکور، به‌ویژه شکلات، نت‌های بادام، بادیان، وانیل و نعناع، هماهنگی بسیار خوبی دارد.

عطر تکراری

دوره جوانی پر از شور و حال است و جوانان علاقه‌مندند تا تجربه‌های جدیدی را کسب کنند و بسیاری از ناشناخته‌ها را امتحان کنند. اگر در این دوران فقط از یک نوع عطر یا ادکلن استفاده کنید، در واقع سنتان را بیشتر نشان می‌دهید. استفاده مداوم و پیوسته از یک عطر به مدت طولانی، می‌تواند باعث خستگی شما و افراد اطراف شما شود. با تست و امتحان عطرهای جدید، می‌توانید از تکراری شدن عطری که استفاده می‌کنید جلوگیری کنید و با تغییر عطر، احساسی جدید و تازه را به خود و دیگران القا کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =