Skin diseases from the club
بازدید 26
0

بیماری های پوستی که از باشگاه میگیریم

آیا می دانید که عادات نادرست و غیر بهداشتی ورزشی می توانند منجر به بروز بیماری های پوستی شوند؟ اگرچه تمرینات موثری که در باشگاه انجام می دهید به کاهش استرس و افزایش سطح انرژی شما کمک می کند، اما باید به این نکته هم توجه کنید که تمرینات اشتباه و ناصحیح می توانند باعث عفونت پوستی شما شوند.

عفونت قارچی کرم حلقوی،

با ظاهر جوش‌های دایره‌ای قرمز و خارش‌دار روی پوست شما، می‌تواند در هر قسمتی از بدن، از جمله پوست سر، ظاهر شود و باعث خارش شدید می‌شود. همچنین، ممکن است از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل شود. رشد این نوع عفونت قارچی در مناطق گرم و مرطوب اتفاق می‌افتد، بنابراین تجهیزات و نیمکت‌های عرق‌زده در باشگاه ممکن است نقاط خطرآفرین باشند.

اگر روی پوست خود قرمزی با خارش یا لکه‌های دایره‌ای مشاهده می‌کنید، باید بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کنید. این علائم معمولاً در 4 تا 14 روز پس از تماس با قارچ کرم حلقوی ظاهر می‌شوند.

پای ورزشکار نیز یک نوع شایع از عفونت قارچی است که بر روی پاهای شما ظاهر می‌شود. در این بیماری پوستی، پوست بین انگشتان پا با خارش و پوسته‌پوسته شدن مشاهده می‌شود. عامل ایجادکننده این بیماری، قارچی به نام Trichophyton rubrum است که همچنین مسئول ایجاد عفونت کرم حلقوی نیز می‌باشد.

پاهای شما در حین تمرین به دلیل تعریق،

مرطوب می‌مانند و این محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌کند. استفاده از سطوح آلوده، تشک‌های کثیف یوگا و سایر عوامل مشابه می‌توانند باعث ابتلا به این عفونت شوند. ممکن است در ناحیه آسیب دیده احساس سوزش داشته باشید، اما کرم‌های پوستی می‌توانند به شما کمک کنند.

علاوه بر این، حتماً اطمینان حاصل کنید که انگشت پا را تمیز و خشک نگه دارید تا از گسترش بیشتر عفونت جلوگیری کنید. همچنین، اگر فرد دیگری در خانواده یا کلاس ورزشی شما از این عفونت رنج می‌برد، مراقب باشید زیرا پای ورزشکار قابل انتقال است.

  • فولیکولیت،

یک بیماری پوستی دردناک و خارش‌دار است که به صورت برجستگی‌های قرمز رنگ بروز می‌کند و تماماً شبیه به آکنه است. در این بیماری، فولیکول‌های مو تحت تأثیر باکتری‌ها قرار می‌گیرند و عفونت را ایجاد می‌کنند. این بیماری ممکن است در نواحیی مانند گردن، زیر بغل، ران‌ها و سایر نواحی بدن رخ دهد. در صورت تعریق بیش از حد یا استفاده از وسایل آلوده، ممکن است به این عفونت مبتلا شوید. تلاش کنید از لباس‌های تنگ استفاده نکنید، زیرا ممکن است اصطکاک را افزایش داده و عفونت را تشدید نماید.

  • زگیل کف پا،

که معمولاً به عنوان زگیل verrucae شناخته می‌شود، چیزی جدید نیست و توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود. این ویروس خاص، به پوست پایین پاهای شما حمله می‌کند و باعث بروز زگیل می‌شود.

ممکن است از مکان‌های گرم و مرطوب مانند رختکن، استخر و موارد مشابه به ویروس مبتلا شوید. اگر دارای زخم یا بریدگی باز هستید، ورود ویروس به بدن شما راحت‌تر است. بیشتر زگیل‌های کف پا دردناک هستند و در حین راه رفتن مشکل ایجاد می‌کنند. اولین علامت زگیل کف پا، حساسیت یا درد در پاهای شما است.

  • عفونت استاف پوستی،

یک عفونت شایع در محیط‌های ورزشی، زمانی رخ می‌دهد که بدن شما توسط باکتری استافیلوکوک مورد حمله قرار می‌گیرد. این عفونت از یک ناحیه کوچک از پوست شروع می‌شود، اما در صورت عدم درمان، می‌تواند گسترش یابد. ظاهراً، زخم بازی قرمز و حساس است و پوست ملتهب می‌تواند دردناک و خارش‌آور باشد. همچنین، ممکن است علائمی مانند تب، لرز، تعریق و ضعف را تجربه کنید. عفونت استاف پوستی قابل انتقال است و به سرعت گسترش می‌یابد.

این عفونت عمدتاً از طریق تماس فیزیکی منتقل می‌شود، اما تمرین روی تشک یا نیمکتی در محیط ورزشی نیز می‌تواند عفونت را منتقل کند. اگر دارای زخم باز هستید، باکتری‌ها می‌توانند وارد شده و در آنجا تکثیر شده و سلامتی شما را به خطر بیندازند. به همین دلیل، در صورت داشتن هر گونه علامت و نشانه‌ای، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

بهتر است راهکارهای زیر را برای پیشگیری از مشکلات پوستی در محیط باشگاه ورزشی در نظر بگیرید:

استفاده از سالن‌های ورزشی استاندارد و قبل از استفاده از وسایل، آن‌ها را با دستمال ضدعفونی کنید. این کار می‌تواند از انتقال باکتری‌ها و ویروس‌ها به پوست جلوگیری کند.

همراه داشتن کفش و زیرانداز ورزشی مناسب مهم است. این اقدام می‌تواند به پشتیبانی و راحتی پاها در حین ورزش کمک کند و از ایجاد آسیب‌های پوستی جلوگیری نماید.

انتخاب لباس‌های ورزشی استاندارد و قابل تنفس بسیار حائز اهمیت است. این لباس‌ها باید به پوست اجازه دهند تا تنفس کند و تعرق را به خوبی جذب کنند.

از پوشیدن لباس‌های ورزشی تنگ خودداری کنید. لباس‌های ضیق می‌توانند باعث ایجاد فشار و اصطکاک بر روی پوست شوند که مشکلات پوستی را ایجاد کنند.

بعد از پایان ورزش، حتماً استحمام بگیرید و لباس‌های ورزشی را تعویض کنید. این کار کمک می‌کند تا باکتری‌ها و آلودگی‌های موجود روی پوست و لباس‌ها شسته شوند.

همچنین، توصیه می‌شود در طول فعالیت ورزشی، مقدار کافی آب میل کنید. آب کمک می‌کند تا پوست به خوبی رطوبت داشته باشد و از خشکی و آسیب‌های پوستی جلوگیری کند.

در نهایت، به استراحت کافی پس از هر ساعت ورزش توجه کنید. استراحت به پوست اجازه می‌دهد تا بهبود یابد و از زحمات و تنش‌های ورزشی بهبود یابد.

با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید از مشکلات پوستی در باشگاه ورزشی جلوگیری کنید و تجربه ورزشی سالم‌تری را داشته باشید.

با رعایت این راهکارها، می‌توانید از بروز آسیب‌ها و بیماری‌های پوستی ناشی از ورزش جلوگیری کنید و پوست، این عضو حساس بدن را محافظت کنید.

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *