ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
varnishing nail
بازدید 85
0

راهنمای کامل و مرحله به مرحله برای لاک زدن حرفه‌ای ناخن‌ها در خانه

امروزه بسیاری از خانم‌ها در برنامه‌های روزانه خود لاک زدن ناخن را در نظر می‌گیرند. اگرچه مراکز کاشت ناخن و آرایشگاه‌ها این خدمات را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهند، اما بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند لاک زدن ناخن را در خانه انجام دهند. همچنین برخی از ناخن‌کارها نیز این خدمات را در خانه مشتریان خود ارائه می‌دهند. در این مقاله، از جهان شیمی و فیزیک، آموزش قدم به قدم لاک زدن ناخن را برای شما آماده کرده‌ایم. به ویژه اگر ناخن‌های کوتاهی دارید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا لاک زدن ناخن‌های کوتاه را یاد بگیرید.

مهم بدانید که برای لاک زدن ناخن، نیازی به داشتن ناخن‌های بلند نیست. امروزه با استفاده از چند روش ساده، می‌توانید حتی ناخن‌های کوتاه خود را هم لاک بزنید و از آن لذت ببرید. به طور کلی، بانوانی که در خانه مشغول به امور خانه‌داری و مراقبت از کودکان هستند، نمی‌توانند ناخن‌های بلند داشته باشند. ناخن‌های بلند باعث کند شدن انجام کارها می‌شوند و به دلیل فعالیت زیاد دست‌ها، ماندگاری کمی دارند و آسان شکسته می‌شوند. اگر قصد کاشت ناخن ندارید، بهتر است لاک زدن ناخن‌های کوتاه را یاد بگیرید و زیبایی خود را دریغ نکنید.

ممکن است به خودتان بگویید که در نهایت لاک ناخن نیز دوامی ندارد و با انجام کارهای خانگی از بین می‌رود، اما ما به شما می‌گوییم که اگر مراحل آموزشی این مقاله را به دقت دنبال کنید، لاک‌هایتان دوام خوبی خواهند داشت. در این مقاله، چند نکته برای افزایش ماندگاری لاک ناخن به شما آموزش داده شده است.

راهنمای کامل لاک زدن ناخن

در این قسمت از مقاله قصد داریم آموزش صحیح لاک زدن ناخن را برای شما توضیح دهیم. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای داشتن ناخن‌های زیبا، باید وقت کافی را صرف آن کنید. اگر عجله داشته باشید و به طور سریع لاک بزنید، نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت. باید به یاد داشته باشید که برای داشتن ناخن‌های منظم و تمیز، باید حداقل 20 تا 30 دقیقه وقت بگذارید. با این کار، ماندگاری لاک شما به شدت افزایش خواهد یافت. قبل از شروع به لاک زدن، باید ناخن‌های خود را آماده کنید. در ادامه این مقاله، به شما آموزش داده شده است که چگونه به طور مرحله به مرحله ناخن‌های خود را برای لاک زدن آماده کنید.

آماده‌سازی ناخن‌ها برای لاک زدن

ابتدا باید تمام ناخن‌های خود را به یک اندازه برابر بکنید. اگر برخی از ناخن‌ها بلند هستند، بهتر است آن‌ها را هم کوتاه کنید تا تمام ناخن‌ها یکسان شوند.

در مرحله بعدی، باید تمام آلودگی‌ها را از روی ناخن‌ها به‌خوبی پاک کنید. اگر از قبل لاک دیگری روی ناخن‌هایتان دارید، حتی اگر برق ناخن هم دارید، آن‌ها را پاک کرده و ناخن‌ها را به‌طور کامل تمیز کنید. برای تمیزکردن ناخن‌ها می‌توانید از استون استفاده کنید. البته امروزه لاک پاک‌کن‌ها و پد‌های استونی با اشکال و کیفیت‌های مختلف در بازار موجود هستند که شما می‌توانید براساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

یک نکته مهم که باید به‌خاطر داشته باشید این است که استفاده مداوم از استون می‌تواند به ناخن‌هایتان آسیب جدی وارد کند. در صورتی که پدهای لاک پاک‌کن استونی ندارند، برخی از آن‌ها دارای ویتامین‌های مناسب برای ناخن همچون ویتامین E هستند. این نوع پدها در رشد و بهبود وضعیت ناخن‌ها موثر هستند.

تراشیدن ناخن‌ها

پس از آنکه ناخن‌های خود را به خوبی تمیز کردید، حالا نوبت به تراشیدن و شکل دادن به آن‌هاست. اگرچه ناخن‌های شما کوتاه هستند، اما باید مراقب باشید که گوشه‌های ناخن‌ها به هیچ وجه تیز نباشند و سر ناخن‌ها کاملاً صاف و بدون دندانه باشد. از یک تراشیده ناخن نرم کمک بگیرید و ناخن‌هایتان را به‌صورت پیوسته و با دقت تراشیده، تا ظاهری نرم و یکنواخت به آن‌ها ببخشید. مراقب باشید که تراشیده‌های خشن، به ناخن‌های شما آسیب جدی وارد نکنند. در مرحله تراشیدن، فشار دستتان را نیز کنترل کنید تا ناخن‌ها آسیب نبینند.

آماده‌سازی زیرسازی برای لاک زدن ناخن

حالا که ناخن‌های شما به یکدیگر متمایل و یکسان شده‌اند، باید آن‌ها را برای لاک زدن آماده کنید. لاک زدن ناخن، هنگامی که زیرسازی ناخن شما مناسب باشد، بسیار راحت است. در این قسمت از مقاله، به شما آموزش داده‌ایم که چگونه با یک زیرسازی صحیح، دوام لاک ناخن خود را افزایش دهید.

در مرحله اول، باید به این نکته توجه کنید که آیا ناخن‌های شما قابلیت بروز قارچ دارند یا خیر؟ اگر ناخن‌های شما پیش از این قارچ داشته‌اند، یعنی قابلیت بروز قارچ دارند و در صورتی که به آن‌ها دسترسی داشته باشد، ممکن است دوباره قارچی شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از یک ماده ضد قارچ استفاده کنید. ضد قارچ‌ها مانند لاک ناخن در قالب شیشه‌ها به فروش می‌رسند. این مواد بسیار مناسب برای از بین بردن التهاب ناخن‌ها و جلوگیری از رشد قارچ هستند.

استفاده از ضد قارچ

برای استفاده از محلول ضد قارچ، باید مانند لاک زدن، قلمو را در محلول آغشته کنید و آن را روی ناخن‌های خود بکشید. در این مرحله باید به محلول ضد قارچ یک دقیقه زمان دهید تا روی ناخن‌های شما باقی بماند و خشک شود.

استفاده از بیس کوت

در مرحله بعد از استفاده از محلول ضد قارچ، باید زیرسازی لاک زدن ناخن را آماده کنید. در این مرحله، کافی است از یک بیس کوت استفاده کنید. بیس کوت ماده‌ای بی‌رنگ و شبیه به لاک است. این ماده به کاهش تماس مستقیم لاک با ناخن کمک می‌کند. بیس کوت یکمی غلیظ‌تر از لاک است و در برخی موارد، با مواد ویتامینی که در آن وجود دارد، به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. همچنین، این ماده باعث می‌شود لاک به ناخن شما چسبیده و به راحتی پاک نشود. استفاده از بیس کوت باعث افزایش دوام لاک روی ناخن‌ها می‌شود و لبه‌های آن‌ها پر نشوند.

برای استفاده از بیس کوت، قلموی آغشته به ماده را از ریشه تا لبه ناخن بکشید و بیس کوت باید کل ناخن را پوشش دهد. سپس باید صبر کنید تا بیس کوت کاملاً خشک شود. توجه داشته باشید که دو نوع بیس کوت در بازار موجود است. یک نوع نیاز به استفاده از دستگاه خشک کن UV دارد و بیشتر برای سالن‌های آرایشی مناسب است. نوع دیگر به طور طبیعی خشک می‌شود. اگر دستگاه خشک کن UV ندارید، حتماً از نوعی از بیس کوت استفاده کنید که به طور طبیعی خشک می‌شود. همچنین، دقت کنید که بیس کوت با پوست ناخن برخورد نکند.

روش لاک زدن ناخن‌های کوتاه در منزل

تا اینجای کار، مراحل زیرسازی ناخن‌های خود را انجام داده‌اید. حالا نوبت به خود لاک زدن ناخن‌ها می‌رسد. برای این منظور، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • شیشه لاک را به خوبی تکان دهید تا در صورتی که مواد آن ته نشین شده‌اند، خوب مخلوط شوند.
  • لاکی که در ته شیشه تجمع کرده است، دوام خوبی روی ناخن ندارد، بنابراین حتماً باید آن را خوب تکان دهید.
  • قلموی خود را در لاک غوطه‌ور کنید و سپس آن را به لطفاً لبه ظرف بکشید تا از لاک اضافی آن خلاص شود.
  • حالا قلموی خود را به نزدیکی ریشه ناخن ببرید و یک قطره لاک را در آن ناحیه روی ناخن قرار دهید.
  • سپس با کمی فشار، قلمو را روی ناخن حرکت داده و آن قطره لاک را تا لبه ناخن بکشید.
  • نوبت به کناره‌ها می‌رسد. در این مرحله، قلمو را از ریشه ناخن به سمت طرفین بکشید. با کمی فشار، قلمو را روی ناخن حرکت داده تا تمامی بخش‌های ناخن را پوشش دهد.
  • برای لبه‌های ناخن، با حرکتی منحنی وار، قلمو را بکشید و لاک را بزنید.
  • در پایان، چند بار قلمو را از پایین تا بالا روی ناخن بکشید تا با رد قلمو، لاک به طور کامل پخش شود.
  • بعد از هر لایه لاک زدن، صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود.
  • در صورت تمایل، پس از خشک شدن لاک، می‌توانید یک یا دو لایه دیگر از همین مراحل را تکرار کنید تا لاک ضخیم‌تر و رنگارنگ‌تر شود.
  • دقت کنید که هر لایه لاک به خوبی خشک شود، در غیر این صورت لایه بعدی به‌خوبی روی ناخن نمی‌نشیند و خشک نمی‌شود.
  • در صورت عدم تمایل به داشتن لاک ضخیم، هر لایه لاک را با استفاده از قلمو کمتری بردارید تا لاک نازک‌تر شود.
  • پاک کردن قسمت‌های اضافی لاک

وقتی لایه‌های لاک ناخن خوب خشک شدند، حالا نوبت به تمیزکاری رسیده است. با استفاده از یک گوش پاک‌کن آغشته به استون، کوتیکول‌ها و اطراف ناخن خود را به خوبی پاک کنید.

اگر می‌خواهید این مرحله را حرفه‌ای‌تر انجام دهید، از یک قلموی سرکج استفاده کنید. در این حالت نیز قلمو را به استون آغشته کرده و روی گوشه‌های ناخن بکشید تا رنگهای اضافی پاک شود.

در صورت تمایل، روی لاک خود را با برچسب‌های مخصوص طراحی کنید.

مرحله زدن تاپ کوت به ناخن‌ها

در این مرحله از لاک زدن ناخن، شما باید از ماده‌ای به نام تاپ کوت استفاده کنید. تاپ کوت نیز ماده‌ای شبیه به لاک است که ضخامت آن را افزایش می‌دهد و از آن محافظت می‌کند. این ماده بی‌رنگ است و باید روی لاک زده شود. با زدن تاپ کوت، عمر و دوام لاک شما افزایش خواهد یافت.

مجدداً تاکید می‌کنیم، حواستان باشد که بیس کوت و تاپ کوت شما در معرض هوا خشک شود. حتماً این موضوع را از قبل از فروشنده بپرسید.

برخی تصور می‌کنند که تاپ کوت همان برق ناخن است، اما این دو با هم کاملاً متفاوت هستند.

تاپ کوت زدن باید زمانی اتفاق بیفتد که لاک ناخن شما کاملاً خشک شده است.

اگر روی لاک خیس تاپ کوت بزنید، لاک شما خراب می‌شود.

برخی تصور می‌کنند که تاپ کوت کار خشک شدن لاک را برعهده دارد، اما این تصور غلط است. خود تاپ کوت نیز نیاز به خشک شدن دارد.

بعد از این که لاک و تاپ کوت شما کاملاً خشک شدند، برای دوام بیشتر می‌توانید از یک ظرف آب سرد که درون آن چند تکه یخ انداخته‌اید کمک بگیرید.

ناخن‌های خود را درون آب سرد یخ‌دار قرار دهید و سه دقیقه صبر کنید.

با این کار، دوام لاک‌های شما بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =