ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
horror movies
بازدید 75
0

علایق شخصیتی افراد علاقمند به فیلم‌های ترسناک

محققان در مرکز پزشکی هرشی در پنسیلوانیا، آمریکا، به این نتیجه رسیده‌اند که تأثیر وحشت بر افراد به صورت متفاوتی است، اما در کل تأثیر آن می‌تواند مفید باشد.

دکتر رامنارین بودو، روانپزشک در مرکز هرشی، توضیح می‌دهد:

اغلب افراد تلاش می‌کنند از مواردی که ناراحتی به آنها می‌رساند، دوری کنند. اما چرا بعضی از افراد لذت می‌برند و از فیلم‌های ترسناک وحشتناک خوششان می‌آید؟ دلیل این پدیده به عنوان “پارادوکس وحشت” شناخته می‌شود.

بودو توضیح می‌دهد که تئوری پشت این مسئله این است که انسان‌ها دارای ناخودآگاهی هستند که به تجربه‌های تنش‌زا و خطرناک در محیط خارجی واکنش نشان می‌دهند. از طریق تماشای فیلم‌های ترسناک، این نیاز به تنش و اضطراب را می‌توان برطرف کرد.

روانپزشک به این اشاره کرده است که تماشای فیلم‌هایی مانند “جن گیر” در فرد، فعالیتی در سیستم عصبی سمپاتیک به وقوع می‌پیوندد که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و تنفس شود و بازماندگان گاهی اوقات حالت تهوع یا تعریق را تجربه کنند.

به علاوه، بودو تأکید کرده است که این فعالیت، بدون واقعیت خطری برای طرفداران ماجراجویی، مفرح و دلپذیر است.

او افزوده است: این ممکن است به توانایی فرد برای مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا در زندگی واقعی کمک کند و تجربه‌های چنین به‌وجود‌آمده ممکن است رویکردی درمانی را فراهم کند که به تدریج ترس را کاهش دهد.

بودو گفت: این روش‌ها را می‌توان در سناریوهای زندگی واقعی به‌کار برد و می‌تواند به برخی از افراد به‌عنوان یک راهکار کاهش استرس کمک کند.

این روانپزشک هشدار داده است که در تماشای فیلم‌های ترسناک، حتماً نباید به افراط روی بیافتیم، زیرا این می‌تواند منجر به کاهش همدردی نسبت به دیگران و افزایش خشونت شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =