ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Yusuf and Zuleikha
بازدید 104
0

همسر عزیز مصر و زلیخا چند فرزند دارند؟

در این روزها، با پخش مجدد سریال یوسف پیامبر، داستان عشق و ازدواج یوسف و زلیخا، همسران یوسف نبی، به جدیدترین اخبار مربوط می‌شود. بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند تا اطلاعات بیشتری درباره نام فرزندان حضرت یوسف و زلیخا، تعداد فرزندان آن‌ها و سایر جزئیات را بدست آورند. در ادامه، ما اطلاعات مفید و قابل اعتمادی درباره همسران یوسف و فرزندان آن‌ها را ارائه داده‌ایم.

زلیخا، همسر عزیز مصر، به داستانی که در قرآن آمده است، اشاره دارد

در برخی منابع، نام همسر عزیز مصر به زَلْیَخه نیز اشاره شده است. داستان زلیخا و یوسف در قرآن و تورات بیان شده است. در قرآن آمده است که پس از افتادن یوسف به چاه و نجات او، به عنوان برده به عزیز مصر و همسرش فروخته شد. سپس زلیخا، در جوانی، تمایل داشت که با یوسف رابطه برقرار کند. اما یوسف، بعد از دیدن نشانه‌های خداوند، از او فرار کرد و زلیخا خود را به سوی یوسف رساند و پیراهنش را پاره کرد. درب را یوسف و زلیخا با عزیز مصر روبرو شدند و هریک اتهام خیانت را به دیگری وارد کردند. در آن لحظه، یکی از خویشاوندان زلیخا شهادت داد که اگر پیراهن یوسف از پشت پاره شده باشد، یوسف درست می‌گوید و اتهام خیانت از او برداشته شد. سپس زلیخا به گناه خود و راستگویی یوسف اعتراف کرد.

به گفته برخی مفسران، زلیخا درخواست کرد که یوسف به زندان انداخته شود. بعد از آزادی یوسف از زندان و تعبیر خواب سلطان مصر و یافتن راه حلی برای خشکسالی، یوسف به مقام والایی دست یافت و عزیز مصر شد.

زلیخا، یک زن زیبا، ثروتمند و آدم‌پرست بود. او از همسرش پوتیفار صاحب فرزند نمی‌شد. با این حال، بر اساس برخی منابع، در دوران پیری، زلیخا توبه کرد و به توحید پرداخت. به علاوه، با دعای جوانانه‌ی یوسف، جوان شد و با او ازدواج کرد. گفته می‌شود که ازدواج آنها منجر به به دنیا آمدن دو فرزند شد.

از ازدواج یوسف و زلیخا، طبق گفته‌ها، دو فرزند به دنیا آمدند. در تورات آمده است که یوسف در 120 سالگی درگذشت و او با زلیخا ازدواج کرده بود. نخستین فرزند آن‌ها افرایم بن یوسف بود که جد یوشع بن نون و ولیعهد موسی پس از او بود. و دیگر فرزند آن‌ها منشا بن یوسف بود که پدر موسی بود و دوست و مصاحب خضر بود، به طوری که اهل کتاب درباره‌اش اینگونه گفته‌اند.

آسنات، دختر فوطی‌فارع کاهن شهر اون بود که پادشاه او را به همسری یوسف درآورد. بر اساس گفته‌های مسعودی، تاریخ‌نگار مسلمان قرن چهارم قمری، یوسف در مصر ازدواج کرد و دو پسر به نام‌های اِفرائیم (جدّ یوشَع‌بن‌نون) و میشا به دنیا آورد. در کتاب پیدایش از عهد عتیق نیز مناسه یا مناشه به عنوان نام یکی از دو پسر یوسف ذکر شده است. اما در سریال یوسف پیامبر، مناسه اولین فرزند و دختر یوسف است که قبل از آمدن برادران یوسف به مصر به دنیا آمده است. در معنی قرآنی، نام مناسه به عبری به معنی “فراموشکار” است و همچنین به معنی “چوبدستی” و “کهن سال از هرچیزی” نیز است.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =