آذربایجان غربی اداره راه آهن مستقل ندارد| اجرای ۵۱ کیلومتر طرح راهسازی
بازدید 3
0

آذربایجان غربی اداره راه آهن مستقل ندارد| اجرای ۵۱ کیلومتر طرح راهسازی

به گزارش بازار، رضا رحمانی ظهر شنبه در دیدار با ذاکری معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، افزود: راه آهن این استان اداره مستقلی ندارد و این موضوع در برخی موارد مشکل آفرین بوده و لازم است تا کار مسافران در این بخش با بکارگیری تدابیری تسهیل و روان‌سازی شود.

وی ادامه داد: در زمان احداث هفت همت برای راه آهن ارومیه هزینه شده اما در هفته فقط سه قطار از این استان به تهران و یک قطار هم به مشهد تردد می‌کند که این مساله نیازمند تغییر نگرش و اصلاح ساختار است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید استفاده بیشتری از راه آهن احداث شده کرد، گفت: در بخش مسافری باید واگن‌ها اصلاح شده و در بخش باری توجه جدی‌تری کرد.

وی مسیرهای ارومیه به تبریز و قره تپه سلماس و مرند را نیازمند توجه بیشتری دانست و ادامه داد: مسیرهای ایواوغلی و چشمه ثریا هم برای کشور مهم بوده و نیازمند توجه ویژه است و باید سریع و به هر نحو ممکن عملیات اجرایی آن انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه حجم ترانزیت خارجی از این استان بالاست، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی مسیر ترانزیت انواع کالاها با کشورهای اروپایی است و این موضوع بر حساسیت راه‌های منطقه و لزوم توسعه و پیگیری آن می‌افزاید.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در مرز بازرگان تعداد زیادی کامیون انبار شده، بنابراین لازم است تا این کامیون‌ها تعیین تکلیف شود چرا که کشور ما نیازمند آنهاست.

وی اظهار کرد: راه خوی به رازی، پیرانشهر و تمرچین، میاندوآب تا بوکان، شاهین دژ و تکاب، راه‌های سردشت و ایواوغلی تا گیت منطقه آزاد و بازرگان نیازمند اعتبارات برای اتمام و توسعه هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه ۵۱ کیلومتر کارگاه راه‌سازی در استان دایر است، یادآور شد: اعتبارات قطره چکانی برای اجرا و تکمیل طرح‌های ملی و فراملی که متعلق به همه کشور است، کافی نیست.

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر آذربایجان غربی در بخش حمل و نقل کمترین مشکلات را داشت، افزود: به رغم هم مرز بودن این استان با برخی کشورها و همچنین دارا بودن شرایط خاص، کمترین موارد در بخش راه در ایام جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی گزارش شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی در استان، آمادگی راه‌آهن برای همکاری و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای استان را اعلام کرده و بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع اجرایی پروژه‌ها تأکید کرد.

در این نشست موضوعات مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ریلی استان، از جمله ارتقای ایمنی خطوط ریلی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اتصال ایستگاه‌های جدید به شبکه حمل‌ونقل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحلیل بازار

موسسه تحلیل بازار فردا، گروهی متشکل از خبرنگاران و اقتصاددانان جوان است که با هدف تحلیل و بررسی رویدادها و تحولات اقتصادی ایران و جهان شکل گرفته و می کوشد با نگاهی نو به تحلیل و ارزیابی تحولات اقتصادی ایران و جهان بپردازد. اعضای موسسه تلاش می کنند با تکیه بر آخرین یافته های علمی و ضمن پرهیز از تقسیم بندی های رایج سیاسی و اقتصادی، بنیان گذار نگاهی نو در اقتصاد ایران باشند و برای حل مسائل اقتصادی امروز و فردای جامعه ایران به دنبال ارائه راهکارهایی متناسب با زیست بوم ایران بگردند. رصد و انتشار تازه ترین ترین اخبار رویدادهای اقتصادی، نقد و بررسی جریان ها و روندهای اقتصاد و بازار، آینده نگری و آینده پژوهی در حوزه های گوناگون اقتصادی، صنعتی و کشاورزی از جمله اقدامات و فعالیت های موسسه تحلیل بازار فردا است که در قالب رسانه های این موسسه در دسترس فعالان اقتصادی و صنعتی قرار می گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =