تصویر پیدا نشد !
بازدید 96
0

آیا سوسیس کالباس سالم حقیقت دارد یا فقط تبلیغات است؟

به نقل از مجله دلگرم :تبلیغات متضاد درباره سوسیس و کالباس: آیا این فرآورده‌های گوشتی واقعاً سالم هستند یا تنها موضوعی برای تبلیغات؟ تصمیم‌گیری برای مصرف آن‌ها چالش‌برانگیز است.

همه ما تبلیغات منفی درباره سوسیس‌ و کالباس‌ را دیده‌ایم که درباره مضرات مصرف این محصولات به ما هشدار می‌دهند. در مقابل تبلیغاتی را می‌بینیم که از سلامت این فرآورده‌های گوشتی و فواید آن صحبت می‌کنند. این تبلیغات که برخی منفی و بعضی دیگر مثبت هستند،‌ تصمیم‌گیری برای مصرف یا عدم مصرف فرآورده‌های گوشتی را دشوار می‌کنند. بیایید یک‌بار برای همیشه به این سؤال پاسخ دهیم که آیا  سوسیس کالباس سالم واقعیت یا تبلیغات است؟

سوسیس کالباس سالم

مواد تشکیل دهنده سوسیس و کالباس

کالباس، سوسیس و ژامبون فرآورده‌های پروتئینی هستند که طعم بهتری نسبت به گوشت خالص و مزه لذیذی دارند. به همین دلیل افراد زیادی در دنیا جذب این فرآورده‌های گوشتی می‌شوند. این محصولات آماده و پخته‌شده هستند؛ در نتیجه به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان تبدیل به یک وعده غذایی کامل می‌شوند.

برای درست کردن انواع سوسیس و ژامبون از گوشت گاو،‌ گوساله، گوسفند، بوقلمون و مرغ استفاده می‌شود. متناسب با درصد گوشت و نوع محصول، گوشت سینه،‌ گردن یا ران حیوان انتخاب می‌شود. در تهیه کالباس‌ها، گوشت به‌صورت ورقه‌های نازک برش می‌خورد یا چرخ می‌شود. بعدازآن به‌همراه ادویه و دیگر مواد اولیه مانند نشاسته در بسته‌بندی‌های فشرده قرار می‌گیرد و پخته می‌شود. بعد از اتمام فرآیند پخت،‌ به‌شکل ورقه‌های نازک برش می‌خورد و در بسته‌بندی‌های مناسب آماده فروش خواهد بود.

شایعات سوسیس و کالباس

برای تولید فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس، انواع ژامبون و همبرگر به‌طورمعمول از گوشت سینه، ران و گردن استفاده می‌شود و در محصولاتی مانند بیکن که نیاز به چربی بیشتری وجود دارد، از گوشت کمر یا شکم گاو،‌ گوساله یا گوسفند استفاده می‌کنند. کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های پروتئینی موظف هستند که از گوشت حیوانات حلال‌گوشت استفاده کنند. در نتیجه شایعاتی که درباره تولید این محصولات با گوشت دیگر حیوانات در فضای مجازی پخش شده یا دهان‌به‌دهان نقل می‌شوند، تا حدود بسیاری‌ صحت ندارند.

برای تولید فرآورده‌های گوشتی نه‌تنها باید از گوشت حیوانات حلال‌گوشت استفاده کرد؛ بلکه استفاده از برخی اندام‌های حیوان مانند مثانه، نخاع، سنگدان، پوست، طحال، بافت‌های غده‌ای و پوست در تولید محصولات پروتئینی ممنوع است. روشی به نام بافت‌شناسی وجود دارد که توسط سازمان بهداشت انجام می‌شود و در این آزمایش به‌راحتی بافت محصولات گوشتی و مواد اولیه به‌کاررفته در تولید آن‌ها تعیین می‌شود. به همین دلیل مجموعه‌هایی که دارای تاییدیه سازمان بهداشت هستند،‌ از گوشت مجاز در تولید محصول استفاده می‌کنند.

سوسیس و  کالباس سالم وجود دارد؟

هیچ محصولی به‌تنهایی مضر یا آسیب‌زا نیست و نحوه تولید یا نگهداری یک محصول است که باعث می‌شود برای سلامت بی‌خطر یا مضر باشد. به همین دلیل درصورتی‌که در تولید انواع سوسیس و کالباس مواد نگهدارنده استفاده نشود و یا به کمترین میزان استفاده شود، می‌توان لقب سوسیس کالباس سالم را به آن داد.با این وجودحتما این محصولات را  از مجموعه‌ای معتبر و شناخته‌شده که دارای تاییدیه بهداشت باشند و از گوشت تازه حیوانی استفاده می‌کنند خریداری نمایید.

برخی کارخانه‌های صنعتی یا تولیدی‌هایی که تاییدیه بهداشتی ندارند،‌ از گوشت‌های کهنه یا آشغال‌گوشت برای تولید فرآورده‌های گوشتی استفاده می‌کنند. برای اینکه از تازه بودن مواد اولیه و کیفیت آن‌ها مطمئن شوید،‌ مجموعه‌ای را انتخاب کنید که تمام یا بخش‌های مهمی از فرآیند تولید محصولات پروتئینی را در معرض دید مشتریان و بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در این صورت شما می‌توانید مراحل درست شدن محصول را ببینید و از تازگی گوشت اطمینان پیدا کنید.

از دیگر دلایلی که در برخی خبرگزاری‌ها درباره ضرر فرآورده‌های گوشتی صحبت می‌شود و به والدین توصیه می‌کنند که از این محصولات برای تغذیه کودکان در حال رشد استفاده نکنند،‌ افزودن انواع مواد نگهدارنده به این محصولات است. مصرف طولانی‌مدت و دائمی مواد نگهدارنده باعث ایجاد تغییرات هورمونی می‌شود و به دستگاه گوارش آسیب می‌رساند. در نتیجه محصولاتی که فاقد مواد نگهدارنده باشند، منعی برای مصرف ندارند و حتی کودکان یا نوجوانانی که در سنین رشد قرار دارند، مجاز به مصرف فرآورده‌های پروتئینی خواهند بود.

بهترین مارک سوسیس کالباس

بهترین  مارک سوسیس کالباس

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها محصولات سالم، دست ساز بودن آن‌ها است. در فرآیند تولید فرآورده‌های گوشتی دست ساز نظارت مستقیم روی مواد اولیه وجود دارد. به همین دلیل تمامی بخش‌های ناسالم یا ممنوعه گوشت جدا و از فرآیند تولید خارج می‌شوند.

محصول پروتئینی سالم بدون مواد نگهدارنده و یا کمترین میزان آن است. به همین دلیل باید تازه باشد و در یخچال نگهداری شود. برای اطمینان از سالم و تازه بودن محصولات پروتئینی باید به تاریخ تولید و تاریخ انقضا آن توجه کنید. به‌طورمعمول محصولاتی که فاقد مواد نگهدارنده باشند، باید 3 الی 5 روز بعد از تولید، مصرف شوند. به همین دلیل اگر متوجه شدید که تاریخ تولید و انقضای یک محصول برای چندین ماه تعیین شده است، مطمئن شوید که مواد نگهدارنده دارد.

بسیاری از ما دانش کافی برای شناسایی محصولات پروتئینی را داریم و برای خرید یک فرآورده سالم تلاش می‌کنیم. بااین‌حال اگر مجموعه‌ای معتبر را نشناسیم، فریب دروغ‌های تولیدکنندگان سودجو را می‌خوریم. یکی از راه‌های شناسایی فروشندگان معتبر فرآورده‌های پروتئینی، بررسی رضایت مشتریان است. دهکده پروتئین یکی از مجموعه‌های معتبر تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی دست ساز است که به‌دلیل تولید محصول در حضور مشتری و استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت،‌ شهرت دارد و رضایت مشتریان را جلب کرده است.

مزیت استفاده از محصولات دست ساز و خانگی

فرآورده‌های پروتئینی سالم از گوشت تازه و ارگانیک تولید شده‌اند؛ به همین دلیل تمامی خواص گوشت را دارند. شما با مصرف این مواد غذایی می‌توانید پروتئین مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید. بیشتر از 50 درصد مواد اولیه سوسیس و کالباس را گوشت تشکیل می‌دهد. در نتیجه 10 تا 20 درصد این محصولات پروتئین هستند و به‌تناسب مقدار غذای مصرفی شما، پروتئین وارد بدنتان می‌شود.

قیمت سوسیس کالباس خانگی چقدر است؟

سوسیس کالباس خانگی و دست ساز در حجم کم  و از بهترین مواد تولید می‌شوند. به همین دلیل معمولاً محصولات دست ساز و ارگانیک قیمت بالاتری اما کیفیت بهتری دارند.البته مجموعه‌هایی هستند که هدف آن‌ها جلب رضایت مشتریان است و برای ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه و البته سالم تلاش می‌کنند.

خرید سوسیس و کالباس دست ساز، تولید در حضور مشتری 

برای اینکه به محصولی سالم و ارگانیک دسترسی داشته باشید، باید یک مجموعه معتبر و خوش‌نام را بشناسید که انواع فرآورده‌های گوشتی را به‌صورت دست ساز و از تازه‌ترین مواد اولیه تولید می‌کند. از مهم‌ترین مزیت‌های محصولات دهکده پروتئین تولید محصولات پروتئینی در حضور مشتری است که سبب می‌شود شما با مراجعه به شعب این فروشگاه بتوانید مراحل تهیه انواع سوسیس، کالباس، همبرگر و دیگر محصولات پروتئینی را از نزدیک مشاهده کنید.

فروشگاه آنلاین این مجموعه برای خرید سوسیس، انواع ژامبون، بیکن، انواع جوجه کباب، ساندویچ سرد و غذای آماده در بسته‌بندی‌هایی با وزن‌ها و قیمت‌های گوناگون آماده فروش هستند. شما هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت دهکده پروتئین محصول مورد نظرتان را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.


نویسنده:
رپورتاژ



کدخبر:
344858

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =