اتهام سنگین این سه روزنامه‌نگار به موافقان فیلترینگ+ عکس
بازدید 2
0

اتهام سنگین این سه روزنامه‌نگار به موافقان فیلترینگ+ عکس

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، محمدمهاجری، عباس عبدی و فیاض زاهد در پیشنهادی سرگشاده در روزنامه اعتماد خطاب به رئیس جمهور نوشتند:

اغلب ادعا‌های رسمی برای فیلتر کردن فضای مجازی خلاف واقع است. راه‌حل آن تعیین یک گروه کارشناسی معتبر و تهیه گزارش و نتیجه‌گیری از جانب آنان است.

به‌طور کلی حداقل دو انگیزه برای فیلترینگ وجود دارد که یکی پوشش دیگری است. انگیزه دیگر پوششی برای پنهان کردن انگیزه اول است، یعنی مخالفت با جاسوسی کردن از طریق این برنامه‌هاست، چون از بیان اولی شرم دارند، دومی را ابراز می‌دارند، ولی واقعیت این است که یک انگیزه بسیار مهم‌تر نزد سردمداران پشت پرده فیلترینگ وجود دارد که کاملا کتمان می‌شود و آن فروش فیلترشکن است.

ولی خب این کار، چون یک جنایت اقتصادی و حتی ضد امنیتی است آن را ابراز نمی‌دارند و جاسوسی خیالی را مستمسک خود قرار می‌دهند.

در اینجا می‌کوشیم توضیح دهیم که ماجرا چیست؟ برخی برآورد‌های رسمی نشان می‌دهد که گردش مالی سالانه فروش فیلترشکن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان (۲۰ همت) است. این رقم سرسام‌آوری است. آخرین مطالعات نشان داده که با رفع فیلتر واتس‌آپ مصرف فیلترشکن حدود ۸ تا ۱۲ درصد کاهش یافت. در واقع به‌طور میانگین حدود ۱۰ درصد کمتر شده که زیان ۲ هزار میلیارد تومانی به فروشندگان فیلترشکن وارد کرده است و آنان دنبال فشار برای فیلتر کردن دوباره واتس‌آپ هستند.

ادعای آنان ابزار جاسوسی بودن این شبکه‌هاست. فرض کنیم که این ادعا درست باشد. خب! با فیلتر کردن چه چیزی را حل می‌کنید؟ کسی که جاسوس باشد بهترین و گران‌ترین فیلترشکن را می‌خرد و کار خودش را انجام می‌دهد. اتفاقا حتی اگر واتس‌آپ یا هر برنامه دیگر هم فیلتر نباشد، آنان برای جاسوسی کردن می‌کوشند از فیلترشکن استفاده کنند تا ردپایی از خود به جا نگذارند. در واقع برای آنان فیلتر بودن ارجح است. یک ملت که جاسوس نیست. تعدادی اندک هستند که انواع و اقسام وسایل و شیوه‌ها را برای کار خود خواهند داشت.

به علاوه مگر هر ابزاری که برای جاسوسی قابل استفاده باشد را حذف می‌کنند؟ اسلحه گرم ممنوع است، چون کاربرد آن اغلب برای اعمال خشونت و جرم است، ولی تعداد قتل‌های با چاقو که بیشتر است، پس چرا چاقو را ممنوع نمی‌کنند؟ چون این کار احمقانه است، زیرا ۹۹.۹ درصد استفاده از چاقو در امور مثبت است و اگر نباشد زندگی مختل می‌شود. به قول معروف برای یک بی‌نماز که در مسجد را نمی‌بندند.

پس میلیون‌ها نفری که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، را نباید فدای احتمال جاسوسی تعدادی اندک کرد. از سوی دیگر حتی فیلترینگ مانع از استفاده مردم نشده، چون آنقدر به این شبکه‌ها نیاز دارند که هزینه فیلترشکن را هم می‌پردازند و اکثریت بسیار قاطع مردم از آن استفاده می‌کنند.

نکته مهم این است که طرفداران فیلترینگ فرق میان جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات را نمی‌دانند یا می‌دانند و نمی‌گویند، شبکه‌های اجتماعی منبع عظیم اطلاعات هستند و این با جاسوسی فرق می‌کند. یک نظام معقول راه تولید و جمع‌آوری اطلاعات را نمی‌بندد، چون خودش هم به آن نیازمند است. اطلاعات داده‌های مشاع است و باید همگان به آن دسترسی داشته باشند و متغیر مهمی برای فهم مسائل جامعه است. پس نباید با جمع‌آوری داده مخالفت کرد.

اتهام سنگین این سه روزنامه‌نگار به موافقان فیلترینگ+ عکس

مساله اصلی جاسوسی است که اصولا راه برای انجام آن فراوان است و بهترین آن استفاده از فیلترشکن است که در اختیار مردم گذاشته‌اید. ولی نکته بسیار مهم این است که نه فیلترینگ و نه اینترنت ملی و نه هیچ چیز دیگری نمی‌توانند مانع از جمع‌آوری اطلاعات شوند، چون جمع‌آوری اطلاعات از طریق سیستم عامل نیز ممکن است. سیستم عاملی که روی تمامی کامپیوتر‌ها و موبایل‌ها وجود دارد. اتفاقا از آنجا بی‌واسطه و مستقیم می‌توانند عمل کنند، در حالی که از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل واتس‌آپ باید با واسطه عمل کنند. مراکز دسترسی به همه اینها هم در ایالات متحده است اگر مجبور شوند این کار را خواهند کرد.

مشکل فیلترشکن‌ها جز هزینه زیاد برای مردم، آلوده کردن کل شبکه اینترنت ایران است که عوارض بسیار زیادی دارد و کارشناسان مربوط تعجب می‌کنند که یک حکومت چگونه حاضر می‌شود تا این اندازه به شبکه اینترنت خود زیان برساند، بدون اینکه هیچ نتیجه مفیدی داشته باشد؟ فیلترینگ موجب مسدود شدن دسترسی ایرانیان به خیلی از سایت‌های جهان است و کلا اینترنت ایران را آلوده کرده است.

از همه بدتر این است که فیلترشکن مجرای جذب جاسوس است. فیلترشکن‌های مهم تولید اسراییل و کشور‌های غربی است یا تحت نفوذ آنان قرار دارند و با آگهی‌های جذب جاسوس مفت و مجانی افراد را در اختیار سازمان‌های جاسوسی قرار می‌دهند.

برخی گمان می‌کنند که شبکه‌های داخلی مشکلات جمع‌آوری اطلاعات را ندارند. این اشتباه است، چون سیستم عامل آنها در دسترس است و اگر بخواهند از آن طریق اقدام می‌کنند. برای جاسوسی امن نیز انواع راه‌های ارتباطی مثل استارلینک و … وجود دارد که بعید است کسی از روش‌های دیگر برای دادن اطلاعات جاسوسی مهم استفاده کند. برای جمع‌آوری اطلاعات فراتر از شبکه‌های مجازی می‌توان از سرور‌های تاسیسات شبکه، تاسیسات مخابراتی، دیتابیس و از همه مهم‌تر سیستم عامل هم استفاده کرد.

یکی از نکات جالب فیلترینگ این است که اگر اینترنت فیلتر نباشد، همه اطلاعات را فقط ایالات متحده قادر است که رصد و استفاده کند. ولی فیلترینگ موجب شده که همه کشور‌هایی که فیلترشکن تولید و عرضه می‌کنند نیز از این امکان بهره‌مند شوند، از جمله بریتانیا، اسراییل و امارات از این موارد هستند، چون فیلترشکن‌ها را اغلب سرویس‌های اطلاعاتی خارجی تولید کرده و می‌فروشند.

برای توجیه فیلترینگ و جا انداختن آن و کسب ۲۰ هزار میلیارد تومان پول مفت چه کار‌هایی کرده‌اند؟ یکی از اقدامات سوال‌برانگیز آنان دادن خطوط آزاد شاید تا حدود ده‌ها هزار به افراد خاص است. در واقع یک اینترنت طبقاتی درست شده است. البته برخی از این افراد به صفت حرفه‌ای نیازمندند، ولی بسیاری از سیاسیون نیز اینترنت آزاد دارند و درکی از فیلترینگ و عوارض و زحمات آن ندارند.

برخی افراد پیشنهاد می‌کنند که همه این خطوط را هم فیلتر کنید تا این افراد متوجه بدبختی‌های فیلترینگ بشوند، بلکه صدای مردم را بشنوند.

نگاه سلبی و سودجویانه موجب فیلترینگ می‌شود و به جای حل مسائل، صورت آن را پاک می‌کنند. در حالی که با فیلترینگ هیچ مساله‌ای حل نمی‌شود. فراموش نکنیم، VPN‌ها یا همان فیلترشکن‌ها مثل دزدی است، هر قدر محدودیت‌ها را زیاد کنید، آنان هم راه‌هایی برای دور زدن آن پیدا می‌کنند.

این بازی را باید به شکل دیگری حل کرد. راه‌حل مبارزه با دزدی نابود کردن ثروت مردم نیست، بهره‌مند کردن همگان از ثروت و برخورد با تعداد اندک دزدی‌های باقیمانده و افزایش نظارت است؛ بنابراین انگیزه موثر بر رواج و تداوم فیلترینگ هیچ کدام از دو موردی که در ابتدا گفتیم، نیست. نه جاسوسی و نه حتی ناتوان کردن مردم در دسترسی به فضای مجازی نیست. مساله در درجه اول اقتصادی است، ۲۰ همت رقم کمی نیست. در درجه دوم هم اقتصادی است. ۲۰ همت رقم زیادی است. در درجه سوم نفوذ است تا مردم را عصبانی کنند. به نظر می‌رسد که انگیزه‌های دیگری هم در این میان باشد. برخی مثل صدا و سیما فضای مجازی را رقیب جدی خود می‌دانند و به جای همراه شدن با آزادی رسانه، دنبال محدود کردن آن هستند. نمونه آن محدودیت برای تولید برنامه از سوی تلویزیون‌های اینترنتی است.

پیشنهاد مشخص این است که آقای پزشکیان یک گروه کارشناسی مستقل و مورد اعتماد جامعه و شناخته شده را مسوول بررسی و ارایه گزارشی درباره فیلترینگ کند و هر چه را گفتند عمل کند. زیر بار افراد ناشناس و دارای منفعت‌های شخصی نروید. البته شاید بگویند که کشور‌های دیگر هم مثل فرانسه محدودیت گذاشته‌اند، این هم سفسطه است، زیرا محدودیت‌های دسترسی به فضای مجازی در کوتاه‌مدت و برای موضوعات مشخص شاید یکی از راه‌های قابل قبولی باشد ولی تداوم آن برای سال‌ها و توسعه آن به همه موارد جز نابودی اینترنت هیچ اثر دیگری ندارد.

جالب اینکه تاکنون یک گزارش مستند از چگونگی جاسوسی یا جمع‌آوری اطلاعات از این فضا یا تولید نشده یا در دسترس کارشناسان قرار نگرفته است. البته گزارش مقابل آن که کلا فیلترینگ را زیانبار می‌داند در دسترس است.

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم باید بگوییم که تاکید بر واتس‌آپ و سایر شبکه‌های اجتماعی به عنوان مجرای جاسوسی و کوشش برای فیلترینگ، تامین‌کننده منافع مادی آنان است، همچنین به نوعی ایز گم کردن و آدرس غلط دادن است که حواس‌های همه از شناسایی مجاری اصلی جاسوسی باز بمانند. شورای عالی مجازی منطقا باید در زمینه آسیب‌شناسی سرطان فیلترینگ و زیان‌های امنیتی میکروب‌های وی. پی. ان فروش حساس باشد و برای صیانت از این فضا وارد عرصه شود ولی متاسفانه و در عمل خواسته یا ناخواسته نقش حامی آنها را بازی کرده و با ایجاد شبهاتی پای در همان راهی می‌گذارد که مطلوب محیط جاسوسی و جاسوس‌پروری، یعنی فیلترینگ است. این شورا متاسفانه در یک‌سال گذشته هیچ اقدامی موثر برای فیلترینگ نکرده و فقط رفع فیلتر دو پلتفرم (واتس‌آپ و گوگل‌پلی) را آن هم تحت فشار افکار عمومی پذیرفته است که در مورد واتس‌آپ نیز دوباره دارد به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. به نظر می‌رسد که آقای رییس‌جمهور باید بدون فوت وقت درخواست تغییرات اساسی در این شورا را بدهند.

مختصر اینکه مبارزه با وی. پی. ان و عوارض آن، موضوع داشتن و نداشتن اینترنت است. وی. پی. ان مثل یک موجود زنده است که با فضولات خود بستر اینترنت را آلوده می‌کند. اگر بخواهیم با این اهداف وی. پی. ان نداشته باشیم باید اینترنت را ببندیم و اگر بخواهیم به فیلترینگ ادامه دهیم، باید تبعات سنگین آن علیه منافع ملی و مردم را تحمل کنیم. تبعاتی که در ادامه سنگین‌تر هم خواهد شد.

در پایان می‌پرسیم؛ این چه سیاستی است که هم‌اکنون تلگرام فیلتر است ولی ۵۵ میلیون کاربر ایرانی دارد؟ و صدای هیچ فیلترکننده‌ای هم در نمی‌آید؟ آیا این خاک پاشیدن بر واقعیت و سیاستگذاری نیست؟

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

اقتصاد آنلاین

اقتصاد آنلاین پرمخاطب ترین رسانه اقتصادی در ایران اقتصاد آنلاین دارای مجوز به شماره ۷۴۳۳۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال ۸۹ آغاز بکار کرده و هم اکنون پرمخاطب ترین پایگاه خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد. پایگاه خبری اقتصاد آنلاین صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مریم کاظمی شورای سیاستگذاری: علی مروی / صادق الحسینی / سعید عباسیان / هاشم آردم سردبیر: سعید عباسیان مدیر بازرگانی: محمدمهدی حسینی دبیر تحریریه: عاطفه حسینی اقتصادآنلاین در شبکه‌های مجازی: صفحه رسمی اقتصادآنلاین در توییتر: https://twitter.com/eghtesad_online صفحه رسمی اقتصادآنلاین در اینستاگرام: https://www.instagram.com/eghtesadonline_ آدرس دفتر: یوسف آباد. میدان سلماس. خیابان فتحی شقاقی غربی. پلاک ۱۱۶. واحد ۱ تلفن دفتر مرکزی: ۱۳ و ۸۸۲۲۵۶۱۲ - ۸۶۰۹۳۶۲۸ - ۸۶۰۹۳۷۸۶   فکس: ۸۸۰۲۳۶۹۳ آیین نامه اخلاق حرفه‌ای اقتصاد آنلاین ۱- روزنامه‌نگار ما به واقعیت‌های عینی توجه می‌کند و اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می‌گذارد. روزنامه نگار ما به هیچ وجه جناحی عمل نمی کند و تنها خط قرمز او قانون و خطوط مشخص شده توسط مقام معظم رهبری است. ۲- روزنامه‌نگاری یک خدمت اجتماعی است، نه یک فعالیت بازرگانی و روزنامه‌نگار همواره براساس وجدان اخلاق عمل می‌کند. در این راستا بخش خبر و بخش بازرگانی در اقتصاد آنلاین کاملا مجزا هستند. ۳- روزنامه‌نگاران اقتصاد آنلاین اگر اخباری را از منبعی دیگر منتشر کنند، حتما منبع را ذکر می کنند. ۴- سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در اقتصاد آنلاین مطرود است. ۵- روزنامه‌نگار ما از پذیرش هرگونه پاداش مادی برای پیش‌برد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی، خودداری می‌کند. ۶- اقتصاد آنلاین و روزنامه نگارانش از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کند. ۷- روزنامه‌نگار ما با احترام به استقلال و حاکمیت ملی، نظم و امنیت عمومی و مصالح همگانی از اصول شرافت حرفه‌ای خویشتن تبعیت می‌کند. ۸- روزنامه‌نگار ما به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی، اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می‌گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت آمیز در این زمینه‌ها و همچنین تشویق و تحریک به جنگ تجاوزکارانه نسبت به کشورهای دیگر خودداری می‌کند. ۹- روزنامه‌نگار ما برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انسانی از جمله عدالت‌طلبی، آزادیخواهی، صلح و امنیت بشر، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، احترام خاص قائل است. ۱۰- کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، مقابله با گسترش وسایل و ادوات کشتار جمعی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت‌های مهم روزنامه‌نگاری است. ۱۱- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه‌نگاران ما محسوب می‌شود. ۱۲- روزنامه‌نگار ما موظف است ضمن دفاع از آزادی خبر و تفسیر و انتقاد، اسرار حرفه‌ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که به صورت محرمانه به‌دست می‌آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود، خودداری کند. درباره اقتصاد آنلاین بیشتر بدانید: اقتصاد آنلاین با رنک ۳۰ الکسا در ایران، به عنوان پر بازدیدترین وب‌سایت خبری-تحلیلی اقتصادی در ایران شناخته می‌شود. مخاطبان اقتصاد آنلاین صاحبان کسب و کار، مدیران، روسای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی هستند که می‌خواهند یک روز زودتر از اخبار مطلع شوند و در نتیجه به روزنامه‌ها اکتفا نمی‌کنند. اقتصاد آنلاین، به عنوان اولین سایت جامع خبری-تحلیلی اقتصاد ایران از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. هدف ما از راه اندازی "اقتصاد آنلاین" پاسخگویی به نیاز برآورده نشده مخاطبان در جهت دسترسی به منبع مطمئن اخبار و تحلیل های لحظه به لحظه اقتصادی ایران و جهان است. هم اکنون فعالان اقتصادی در ایران با چالش‌های فراوانی دست به گریبان هستند. یکی از این چالش‌ها نبود سیستم اطلاع رسانی مستقل و مطمئنی است که اخبار و تحلیل های اقتصادی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز در اختیار آنان قرار دهد. همانطور که می‌دانیم، نبود چنین رسانه‌ای موجبات عدم تحرک بازار اطلاعات را فراهم آورده که از عوامل ناکارایی در سیستم اقتصادی است. امید است با وجود این سایت و امکانات جانبی آن که به طور مستمر به مخاطبان عرضه و معرفی خواهند شد، بتوانیم سهمی در پویایی هرچه بیشتر سیستم اقتصادی در ایران داشته باشیم. البته در این مسیر توجه به سیاست های دولتی و در امان ماندن از گرداب سیاست گذاری‌های متزلزل و خلق‌الساعه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ضروری است که ما سعی می کنیم با نقد و بررسی این سیاست گذاری‌ها و روشن کردن راه پیش رو در این مسیر در کنار شما باشیم. در همین راستا، اقتصاد آنلاین تلاش در جهت بهبود فضای سیاستگذاری عمومی و نقد و بررسی این حوزه را از وظایف اصلی خود به شمار می‌آورد. خبرگزاری اقتصاد نیوز یک گروه رسانه‌ای است که به پوشش اخبار دنیای اقتصاد در دسته‌ها و حوزه‌های مختلف می‌پردازد. اقتصاد نیوز، سایت مرجع اقتصاد ایران، آخرین اخبار اقتصادی را همراه با پوشش لحظه‌ای قیمت‌ها در بازارهای طلا، سکه، ارز و رمز ارز، مسکن، خودرو و لوازم خانگی منعکس می‌کند. وبسایت خبرگزاری اقتصاد نیوز که با هدف جبران چالش‌ها و نواقصات خبری در حوزه اقتصاد و سایر اخبار ایران و دنیا وارد عرضه ظهور شده است، یکی از پربازدید ترین وبسایت‌های خبری در حوزه دنیای اقتصاد به شمار می‌رود و توانسته است رنک 18 الکسا در ایران را کسب نماید. روزانه بیش از یک میلیون کاربر از این مجموعه بازدید می‌کنند و اخبار پوشش داده شده توسط این خبرگزاری را دنبال می‌کنند. اقتصاد نیوز تمامی اخبار لحظه به لحظه‌ای به همراه مقالات تحلیلی در حوزه بورس، اخبار مسکن و شهری، اخبار خودرو، اخبار سیاسی، اخبار بانک و بیمه، اخبار اقتصادی، اخبار تولید و تجارت، اخبار استارتاپ‌ها و اخبار طلا و ارز شامل: اطلاعات لحظهای و بروز قیمت دلار، قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت یورو، قیمت بیت کوین، قیمت درهم امارات، قیمت لیر ترکیه، قیمت یوان چین، قیمت دینار عراق، نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو را پوشش می‌دهد. در اقتصاد نیوز می‌توانید بخش‌های متنوع دیگری همچون، الفبای اقتصاد، هواشناسی اقتصاد، ماشین زمان، ویژه نامه، وب‌گردی را نیز مشاهده نمایید. در بخش اخبار سایر رسانه‌ها، داغ‌ترین و بروزترین اخبار سایر حوزه‌های دارای اهمیت و پرجستجو مانند مسائل حوزه بهداشت، اخبار روز و... قابل نمایش است. علاوه بر آن، پربازدیدترین اخبار مرتبط با هر دسته‌بندی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. دنیای اقتصاد تابان به عنوان صاحب امتیاز خبرگزاری اقتصاد نیوز به ثبت رسیده است. دنیای اقتصاد تابان که با نام گروه رسانه ای دنیای اقتصاد نیز از آن یاد می‌شود یک شرکت و مؤسسه رسانه‌ای در ایران است. علاوه بر سایت خبری اقتصاد نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد، هفته ‌نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب‌سایت واحد توسعه دانش، وب‌سایت همایش‌های دنیای اقتصاد، روزنامه انگلیسی ‌زبان فایننشال تریبون نیز به عنوان زیرمجموعه‌های این گروه رسانه‌ای مشغول فعالیت هستند. گروه دنیای اقتصاد همچنین دارای مرکز پژوهش‌ها، انتشارات و مرکز همایش‌ها نیز می‌باشد. اولین زیرمجموعه این هلدینگ، دنیای اقتصاد، از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. روزنامه فایننشال تریبیون، نیز به عنوان تنها روزنامه اقتصادی ایران منتشر شده به زبان انگلیسی شناخته می‌شود. مدیر مسئول خبرگزاری اقتصاد نیوز آقای علیرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت دنیای اقتصاد تابان است. آقای بختیاری در توضیح و تشریح مجموعه فعالیت‌های دنیای اقتصاد بیان می‌دارند که: پس از به ثبات رسیدن مجموعه روزنامه «دنیای اقتصاد» برای پوشش و جبران نقاط ضعف کشف شده در روزنامه از جهات مختلف و تحقق بخشیدن به برنامه‌های توسعه فعالیت خود، تصمیم گرفته شد تا هفته نامه تجارت فردا در تیرماه سال 1391 راه‌اندازی شود. این تصمیم بدلیل عدم برخورداری از  پتانسیل ارائه مقالات، گزارش‌ها و محتوای تحلیلی که از عمق بیشتری برخوردار هستند، در روزنامه دنیای اقتصاد اخذ شده است. وی اظهار می‌کند که یک فعال اقتصادی به هر ترتیب در فرآیند کاری خود در طول روز به اطلاعاتی نیاز پیدا خواهد کرد که نه در قالب روزنامه و نه در قالب هفته‌نامه نمی‌گنجد. پکیجی تشکیل شده از اخبار، گزارش و تحلیل در قالب بسته‌ای قابل استفاده هم در لپ‌تاب‌ها و کامپیوترهای شخصی و هم موبایل‌های هوشمند می‌تواند کارایی گردش باز اطلاعات را برای فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌ها افزایش دهد. به گفته مدیر عامل این شرکت، در گام‌های بعدی برای مرتفع سازی چالش‌های رسانه در ایران از منظر اقتصادی بدنبال ایجاد یک منبع به زبان اصلی برای سرمایه‌گذاران خارجی برآمدیم تا بتواند از آن منبع کسب اطلاعات کند. بدین ترتیب، یکی از اجزای هلدینگ یعنی روزنامه انگلیسی «financial tribion» را به فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها عرضه شد. فعالیت‌های توسعه بخشی دنیای اقتصاد تابان ادامه دارد و در این راستا نیز مرکز پژوهش‌ها، انتشارات، مرکز همایش‌ها در کنار روزنامه و هفته‌نامه و حالا پایگاه خبری «اقتصادنیوز» از جمله اقدامات توسعه بخشی به ارکان‌های مختلف این مجموعه می‌باشد. در این مجموعه مسئولیت سردبیری وب‌سایت‌های خبری دنیای اقتصاد و اقتصادنیوز برعهده آقای مهدی نوروزیان گذاشته شده است. آقای محمدصادق نخجوانی مسئولیت مدیریت وب‌سایت‌ها و فضای مجازی را برعهده دارد. معاونت وبسایت‌های خبری دنیای اقتصاد را فاطمه استیری انجام می‌دهد. توسعه بازار را زینب سادات میرهادی مدیریت می‌کند. به منظور انجام وظایف دبیر سایت اقتصاد نیوز از توان حمید متقی بهره گرفته می‌شود و امیر اشراقی نیز در سمت مدیریت روابط عمومی این خبرگزاری مشغول فعالیت می‌باشد. برای برقراری تماس با هر بخش و مسئول مربوطه در اقتصاد نیوز راه‌های ارتباطی مختلفی در اختیار کاربران گذاشته شده است. کاربران می‌توانند از طریق تلفن تماس و نمابرهای درج شده در وبسایت این خبرگزاری با بخش مدنظر ارتباط برقرار کنند. از دیگر خدماتی که در اقتصاد نیوز ارائه می‌شود، انجام تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی برای سایر سایت‌هایی است که تمایل دارند تا از پتانسیل‌های این خبرگزاری پربازدید برای بهبود وضعیت سایت خود بهره ببرند. در صفحه تماس با شما می‌توانید، راه‌های تماس برای هماهنگی و پذیرش آگهی را در بخش‌های مختلف گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را مشاهده نمایید. لازم به یادآوری است که موضوعات اقتصادنیوز بورس، اقتصاد نیوز ارز دیجیتال، اقتصاد نیوز قیمت ارز، اقتصاد نیوز خودرو از پربازدیدترین های روزانه هستند. کاربران می‌توانند آگهی، تبلیغات و رپورتاژ خود را برای درج در روزنامه و وبسایت اقتصاد نیوز، دنیای اقتصاد، روزنامه فایننشال تریبیون، هفته نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب سایت دنیای بورس و کلیه کانال‌های تلگرام از طریق تلفن، فکس، ایمیل و حساب تلگرام اعلام شده در اختیار مدیریت قرار دهند. علاقمندان به شبکه‎‌های اجتماعی نیز می‌توانند کانال خبری اقتصاد نیوز را در شبکه‌ها و بسترهای مختلف مانند: فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام دنبال کنند و با دانلود اقتصاد نیوز از اخبار اقتصادی ایران و جهان باخبر شوند. اقتصاد نیوز در تلگرام با آدرس eghtesadnews_com@ در اینستاگرام با آیدی eghtesadnews_com@ در توییتر با آدرس eghtesadnews@ و در فیس‌بوک با نشانی eghtesadnews فعالیت می‌کند. روزانه می‌توانید مهم‌ترین و بروزترین اخبار حوزه اقتصاد و پربحث‌ترین اخبار ایران و دنیا را در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد نیوز دریافت کنید. علاوه بر آن، افرادی که تمایل به مراجعه حضوری دارند می‌توانند به آدرس تهران، خیابان مطهری، بین میرزای شیرازی و سنایی، پلاک ۳۷۰ مراجعه نمایند. همچنین متقاضیانی که مایل به همکاری با رسانه‌ اقتصاد نیوز می‌باشند می‌توانند رزومه خود را از طریق ایمیل سازمانی jobs@den.ir تکمیل و ارسال نمایند. پس از بررسی رزومه‌ها، از افرادی که دارای شرایط مورد نیاز باشند، برای مصاحبه دعوت  بعمل می‌آید. باید توجه داشته باشید که تقاضای همکاری صرفا با ارسال رزومه از طریق ایمیل سازمانی گروه  انجام می‌گردد. پس از بررسی رزومه‌ها، از متقاضیانی که دارای شرایط احراز شغل مورد نیاز باشند از سوی مدیریت منابع انسانی وپشتیبانی برای انجام مصاحبه بصورت تماس تلفنی دعوت می‌شود. به یاد داشته باشید که اقتصاد نیوز با متقاضیان از طریق پیامک یا ایمیل تماس نمی‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =