اکثر مدهای رایج از طریق تبلیغات جهانی جریان‌ساز می‌شوند
بازدید 15
0

اکثر مدهای رایج از طریق تبلیغات جهانی جریان‌ساز می‌شوند

آزاده آریایی طراح و تولیدکننده لباس، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح‌های پاییزی گفت: ما دو بخش تولید داریم؛ یکی از بخش‌ها مربوط به تولید لباس‌های بیرونی و دیگری مربوط به تولید لباس‌های مجلسی و مهمانی اختصاص دارد. درباره لباس‌های مجلسی و مهمانی، به دلیل محدودیت‌های وارداتی که به نوعی می‌توان گفت به‌طور قابل توجهی اعمال شده، تولید در این حوزه گسترش یافته است. این محدودیت‌ها یا ناشی از قیمت بالای دلاری یا به دلیل کاهش تعاملات با کشورهایی مانند ترکیه، نسبت به قبل هستند. خدا را شکر این موضوع سبب شده ارزش داخلی تولید افزایش پیدا کرده و تولید لباس‌های مجلسی یکی از فعالیت‌های اصلی ما باشد.

وی ادامه داد: در بخش لباس‌های بیرونی، تمرکز ما بیشتر روی کت‌ها و پالتوهای مد روز است. امسال مدل‌هایی مثل ترنچ‌کت‌های بلند، کت‌هایی تا قوزک پا و شلوارهای آزاد بسیار محبوب شده‌اند. این لباس‌ها اغلب به صورت ست کامل طراحی می‌شوند؛ مثلاً کت و شلوار همراه با جلیقه یا کت و دامن بلند با جلیقه. از نظر جنس پارچه نیز فعلاً از استفاده از پارچه‌های ضخیم مثل فوتر پرهیز کرده‌ایم، چرا که مطمئن نیستیم امسال زمستان سردی همانند گذشته خواهیم داشت یا خیر. این تغییرات آب و هوایی و عدم پیش‌بینی دقیق فصل‌ها، چالشی برای ما ایجاد کرده است.

محصولات‌مان را در همان قالب لباس‌های پاییزه تولید می‌کنیم

این طراح لباس با اشاره به طرح‌های زمستانی تأکید کرد: در تولیدات قبلی معمولاً کارهای سنگین‌تر و گرم‌تر با پارچه‌هایی که آسترهای ضخیم داشتند رایج بودند، اما اکنون با توجه به زمستان‌های معتدل و گرم، تقاضا برای چنین لباس‌هایی کاهش یافته است. بنابراین سعی می‌کنیم محصولات‌مان را تا حد امکان در همان قالب لباس‌های پاییزه تولید کنیم تا پاسخگوی فصل زمستان نیز باشند.

وی افزود: از نظر رنگ‌بندی بیشتر از رنگ‌هایی که مرتبط با فصل هستند استفاده می‌کنیم، مانند بادمجانی، بنفش و زرشکی که رنگ‌های متداول پاییز هستند. با این حال، رنگ‌های عمومی و پرکاربرد مثل طوسی، قهوه‌ای، سرمه‌ای و مشکی نیز همچنان تقاضای زیادی دارند. مخصوصاً امسال قهوه‌ای به دلیل مد شدن بیشتر در طراحی‌های چرمی ما دیده می‌شود.

آریایی گفت: فصلی که هم‌اکنون سپری می‌کنیم، فضای جهانی هم به سمت پوشاک‌های آزاد، بلند و پوشیده حرکت کرده است؛ لباس‌هایی که معمولاً کل بدن را می‌پوشانند. در نتیجه در حال حاضر از این نظر مشکلی نداریم. البته گاهی اوقات مثل سال گذشته یا حتی یک سال قبل‌تر، لباس‌ها به سمت مدل‌های کوتاه مانند کراپ و بسیار تنگ گرایش پیدا می‌کردند. در آن مواقع ما نمی‌توانستیم فرم اصلی و پایه‌ای لباس را نادیده بگیریم. چراکه اگر این فرم‌ها را کنار بگذاریم، زیبایی و تناسب ظاهری لباس‌ها از بین می‌رود. برای مثال، اگر در زمانی که لباس‌های آزاد مد هستند، کسی لباس خیلی تنگ بپوشد یا برعکس، تطابق با روند مد را از دست می‌دهد. این باعث می‌شود تناسب و هماهنگی در پوشش از بین برود و نوعی ناهماهنگی ایجاد شود.

وی یادآور شد: اصول کلی طراحی پوشاک، معمولاً بر اساس فرم ثابت آنها استوار است. برای مثال، وقتی مدل‌های کوتاه و شلوارهای تنگ ترند می‌شوند ما سعی می‌کنیم با حفظ فرم عمومی لباس، طراحی‌ها را با مفاهیم فرهنگی خودمان هماهنگ کنیم. این یعنی می‌توان زیر قطعات کوتاه، یک بلوز بلند اضافه کرد یا به جای شلوار لگ، از شلوار معمولی‌تری استفاده کرد تا تعادل بیشتری به وجود آید. به این ترتیب، ضمن حفظ فرم زیبایی‌شناسی لباس، آن را متناسب با فرهنگ داخلی تطبیق می‌دهیم.

در ایران نفوذ تبلیغات بین‌المللی بسیار پایین است

این طراح لباس با اشاره به موضوع تبلیغات گفت در ایران نفوذ تبلیغات بین‌المللی بسیار پایین است و همین موضوع کار را برای تولیدکنندگان دشوارتر می‌کند. فضای تبلیغات جهانی تأثیر مستقیمی بر ترندها دارد و اکثر مدهای رایج از طریق این تبلیغات به جریان افتاده و صادر می‌شوند. گاهی اوقات حتی ترندهایی از شرق آسیا یا ژاپن به مدهای روز دنیا تبدیل می‌شوند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم این روندها را کاملاً نادیده بگیریم. اگر بخواهیم از آنها کاملاً دوری کنیم، اجرای تولید برای ما بسیار چالش‌برانگیز خواهد شد. به همین خاطر همواره نگاه ما باید به ترندهای جهانی باشد ولی تلاش کنیم آنها را با فرهنگ و شرایط جامعه خودمان تطبیق دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای طرح‌ها گفت: برای طراحی‌های ما که در شأن هویت ایرانی باشد، معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه زمان صرف می‌کنیم. برای اجرای طراحی نیاز است که ترندها را به‌خوبی بشناسیم و همزمان اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد را نیز مورد توجه قرار دهیم. یکی از این موارد می‌تواند تغییرات فصلی یا حتی قوانین جاری باشد. مثلاً همین حالا که قانون عفاف و حجاب تغییر کرده این موضوع بدون شک روی انتخاب‌ها، طراحی‌ها و روند کاری ما تأثیر می‌گذارد.

آریایی گفت: شناخت دقیق مخاطب، انجام تحقیقات لازم درباره نیازهای او و درک سطح اقتصادی خریدار بسیار اهمیت دارد. باید بدانیم که او چگونه می‌تواند خرید کند و ما چگونه می‌توانیم پارچه‌ای متناسب با نیاز او تهیه کنیم تا در نهایت محصولی ارائه شود که هم کیفیت مطلوب داشته باشد و هم از نظر قیمتی برای مخاطب قابل دسترس باشد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم گولت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =