«ایران جان» به ایلام رسید؛ ادامه رویداد بعد از جنگ ۱۲ روزه در کشور
بازدید 5
0

«ایران جان» به ایلام رسید؛ ادامه رویداد بعد از جنگ ۱۲ روزه در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رویداد «ایران جان» با تمرکز بر استان ایلام امروز یکشنبه ۵ مرداد با حضور جمعی از مدیران صداوسیما در مرکز همایش های سازمان برگزار شد.

محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات در ابتدا در سخنانی نسبت به جنگ ۱۲ روزه عنوان کرد: در صداوسیما نظرسنجی های مختلفی نسبت به جنگ ۱۲ روزه انجام شد و یکی از پر تکرارترین سوالات از نمونه ها در این ایام این بود که مخاطبان، اخبار را از کجا پیگیری می کنند که با فاصله رسانه ملی به عنوان مرجع اصلی اخبار بود. شبکه خبر هم به عنوان پر مخاطب ترین شبکه صداوسیما معرفی شد.

محمدعلی صائب مدیر شبکه خبر در ادامه درباره طرح «ایران جان» که با تمرکز بر استان ایلام برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تلاش داریم با کمک ظرفیت های ملی استان ایلام علی‌رغم چالش هایی که وجود دارد ایلام بیش از قبل در ذهن ایلامی ها تثبیت شود.

وی اضافه کرد: با همکاری همکاران و بخش های خبری به رویدادهای زنده استان در شبکه خبر دو و دیگر بخش های خبری در یک هفته به موضوع ایلام و مسایل آن از بهداشت و درمان تا دیگر مواردی که لازم است مورد بحث قرار بگیرد.

علیرضا کیخا معاون امور استان های صداوسیما نیز در ادامه یادآور شد: دیروز شاهد بودیم عده ای در قالب پوشش مدافعین به ظاهر اهل سنت و بلوچ با یک شعار مضحک جمعی از هموطنان بلوچ و اهل سنت را به شهادت رساندند که در میان آنها یک طفل ۶ ماهه حضور داشت. این تصویری است از دشمنانی که مقابل ایران ایستاده اند و در راس آنها امریکا و اسرائیل هستند.

وی اضافه کرد: از سال قبل ایده «ایران جان» پیگیری و به دستور رئیس سازمان عملیاتی شد. با همکاری همه معاونت ها این دستور پیگیری و هفته اول در خوزستان با موفقیت سپری شد.

کیخا با اشاره به لغو این رویداد در اصفهان همزمان با جنگ ۱۲ روزه عنوان کرد: شرایط در این روزها تغییراتی کرد و بعد قرار شد ۴ تا ۱۰ مرداد رویداد «ایران جان» را در ایلام برگزار کنیم اما چون شبکه ها هنوز درگیر روایت جنگ ۱۲ روزه هستند شبکه های رادیویی از ۴ مرداد رویداد را آغاز کردند و شبکه های استانی از هفتم مرداد بر ایلام متمرکز می شوند. امیدوارم در ماه های آینده هم بتوانیم هر ماه رویداد را در یک استان برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت چقدر با این طرح همراهی دارد، اظهار کرد: یک بُعد به تمایل دوستان در دولت وابسته است که چقدر بخواهند پاسخگو باشند. از طرف ما این پیگیری وجود دارد و البته از طرف دولت هم این برنامه با جنگ ۱۲ روزه همزمان شد و طبیعتا شرایط تغییر کرد.

کیخا اضافه کرد: رویداد ملی «ایران جان» قبل از اجرایی شدن با هیئت دولت مطرح شد و نشستی در وزارت کشور در این زمینه برگزار شد. وزارت کشور اعلام کرد که با تمام توان برای حل مسائل استان پای کار می آید. اگر قرار است «ایران جان» به اتفاق ملی تبدیل شود همه باید پای کار بیایند. یکی از وعده های دولت این بود که در هر استان بسترهای سرمایه گذاری برای تولید مشخص شده است و با برگزاری رویداد «ایران جان» اینها معرفی شده و یک عملیات رسانه ای میدانی پیاده می شود. در خوزستان توقع بود این اتفاق رخ دهد اما شاید به دلایلی مانند اینکه استان اول بود، برگزار نشد.

کیخا تصریح کرد: رویداد «ایران جان» تلاش دارد یک استان در سطح ملی استانی را به سایر استان ها معرفی کند. اگر سریالی در استان پخش شود یک تاثیر دارد و اگر در شبکه های سراسری پخش شود اثر دیگری دارد. «ایران جان» هم از طریق شبکه های سراسری و هم شبکه های برون مرزی معرفی می شود. نکته بعدی مساله های یک استان است. مساله لایروبی اروند یک مساله ملی است و فقط مربوط به خوزستان نیست یا مساله ریزگردها ملی است و دولت و کشور باید پای کار بیایند و از این حیث پرداختن به این مساله ها در شبکه های سراسری مطرح می شود. نظرسنجی ها نشان می‌دهند که شبکه های استانی با این طرح چقدر دیده شده اند. انگاره ای که در ذهن مردم استان هایی مثل سیستان و بلوچستان طی سال ها شکل گرفته تبعیض است که این انگاره در حال تغییر است و خودشان بعد از سال ها می گویند که در نظرسنجی ها دیده شده اند. توجه به روستا در برنامه های مختلف چه برنامه هایی که خود ایلام به آنها می پردازد و چه برنامه های دیگر پررنگ است چون جزو اولویت های ماست. ما در چند برنامه مثل «ثریا» به مسائل خاص ایلام می پردازیم و حتما یکی از آنها مساله جنگل های زاگرس است.

سپس بهرام مدیرکل صداوسیمای ایلام در سخنانی مطرح کرد: می خواهیم زیبایی های فرهنگ و هنر و ظرفیت های استان را نمایش دهیم.  ایلام یک استان بکر و ناشناخته به لحاظ ظرفیت ها و توانمندی هاست. در دهه نود استان ایلام به عنوان یک قطب گردشگری مطرح بوده است. جالب است که بدانید این استان ۲۰۰ جاذبه طبیعی و تاریخی دارد.

کوروش مفاخری مدیرکل طرح و برنامه سیما در ادامه عنوان کرد: ما از ۷ مرداد به رویداد ورود کرده و بیش از ۱۰ برنامه زنده خواهیم داشت. «ایران دوست داشتنی»، «سیمای خانواده»، مستندهای مختلف، برنامه های «پایش» و «تا ثریا» همچنین «نقل و نقل» و «زمانه» در شبکه دو، «صبح بخیر ایران» و «طبیب» در شبکه سه، برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در شبکه تهران و برنامه های کودک «ململ» و «ماجراهای نوید» به این رویداد می پردازند.

محمد علی‌محمدی قائم مقام معاونت فضای مجازی صداوسیما نیز در پایان گفت: با حضور فعالان تولید کننده مردمی رویدادی برگزار می‌شود که در یک روز برای ایلام ایران محتوایی را تولید می کنند که از تلویزیون و شبکه های مجازی عزضه می شود. پویشی ملی هم در نظر گرفتیم که با همکاری مردم خروجی آن در شبکه های ملی و استانی پخش می شود. بلاگرهای ملی و خارجی با توجه به نیازی که خود صنعت ایلام برای معرفی خود به برخی کشورهای هدف دارد به آنها معرفی می‌شود و خبرنگاران و بلاگرهای مربوطه در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =