به لطف آثار داخلی حال سینماهای هند خوب است؛ انتظار ثبت رکوردی تاریخی
بازدید 2
0

به لطف آثار داخلی حال سینماهای هند خوب است؛ انتظار ثبت رکوردی تاریخی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فروش سینماهای هند در سال ۲۰۲۵ در نیمه اول سال بسیار خوب بود و افزایشی ۱۴ درصدی نسب به مدت مشابه در سال پیش را تجربه کرد تا برای سالی رکوردشکن آماده شود.

بر مبنای گزارش گیشه سینماهای هند، مجموع فروش سینماها از ژانویه تا ژوئن به ۵۷۲۳ کرور روپیه (۶۶۴.۲ میلیون دلار) رسید که جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد و تنها ۱۲ کرور روپیه (۱.۴ میلیون دلار) با رکورد تمام دوران که در نیمه سال ۲۰۲۲ به دست آمده بود، فاصله دارد.

به تنهایی در ماه ژوئن سینماهای هند فروشی ۱۰۴.۵ میلیون دلاری را ثبت کردند و این در حالی است که اکران فیلم‌های این ماه هنوز در سینماها ادامه دارد. در این میان فیلم‌های هندی زبان «ستاره‌های روی زمین» با فروش ۲۳.۳ میلیون دلار و «هاوس فول ۵» با فروش۲۳.۲ میلیون دلار، عنوان پرفروش‌ترین‌های ماه را مال خود کردند. فیلم تامیل/تلگو زبان «کبرا» هم فروشی ۱۲.۳ میلیون دلار را ثبت کرد و فیلم هالیوودی «اف یک» برد پیت هم در مکان بعدی جای گرفت.

اگر همین روند ادامه داشته باشد سال ۲۰۲۵ می‌تواند با فروش ۱.۵۷ میلیارد دلاری به پایان برسد و به پرفروش‌ترین سال سینماهای هند بدل شود. این پیش‌بینی بر اساس فروش نیمه نخست سال انجام شده که حدود ۴۲ درصد از گیشه سالانه را در ۲ سال اخیر تشکیل داده است. همه این آمار فقط مربوط به فروش داخلی هند است و شامل فروش فیلم‌های هندی در سطح بین‌المللی نمی‌شود.

آیا این پیش‌بینی محقق خواهد شد یا خیر، به فروش فیلم‌های مهمی بستگی دارد که قرار است در نیمه دوم سال اکران شوند و «کانتارا: فصل ۱»، «آواتار: آتش و خاکستر»، «جنگ ۲»، «کولی»، «آخاندا ۲»، «تامه» و «او جی» از جمله آنها هستند.

در نیمه اول سال ۲۰۲۵ سینماهای هند شاهد عبور فروش ۱۷ فیلم از مرز ۱۰۰ کرور روپیه (۱۱.۶ میلیون دلار) بودند که تقریباً ۲ برابر سال پیش است که ۱۰ عنوان از این مرز عبور کرده بودند. در این میان تنها یک فیلم از مرز ۲۵۰ کرور روپیه (۲۹ میلیون دلار) عبور کرد، تا نشان دهد امسال کمتر به فیلم‌های پرفروش بستگی داشت و فروش سینماها بیشتر به بازیگران سرشناس در محدوده فروش بالای ۱۰۰ کرور روپیه متکی بود.

«چااوا» (بچه شیر) با ۸۰.۴ میلیون دلار پرفروش‌ترین عنوان نیمه نخست سال شد. این فیلم اکشن تاریخی که با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده، برمبنای زندگی سامباجی مهاراج دومین حاکم امپراتوری ماراتا ساخته شده و وکی کوشال نقش وی را بازی کرده است.

فیلم دوم جدول فروش فیلم تلوگو زبان «سانکرانتیکی واستونام» با ۲۵.۸ میلیون دلار بود. از دیگر فیلم‌هایی که مخاطب قابل توجهی را جلب کردند می‌توان از «یورش ۲» (۲۳.۱ میلیون دلار)، «خوب بد زشت» (۲۱.۲ میلیون دلار)، «تغییر بازی» (۱۷.۸ میلیون دلار)، «توداروم» (۱۶.۷ میلیون دلار)، «نیروی آسمان» (۱۵.۱ میلیون دلار)، «امپوران L۲E » (۱۴.۶ میلیون دلار) و «اژدها» (۱۴.۲ میلیون دلار) یاد کرد.

در این میان فیلم‌های هندی ۳۹ درصد سهم بازار را به خود اختصاص دادند و فیلم‌های تلوگو و تامیل زبان هم به ترتیب ۱۹ درصد و ۱۷ درصد از این سهم را در اختیار داشتند. فیلم‌های مالایایی هم ۱۰ درصد از بازار را به خود اختصاص دادند. فیلم‌های هالیوودی هم برای اولین بار در ۳ سال اخیر سهمی ۲ رقمی از بازار را مال خود کردند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =