جزییات آزمون انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
بازدید 90
0

جزییات آزمون انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (۳) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ از متقاضیان دفتر یاری که مطابق ماده (۱۰) آیین نامه اصلاحی قانون دفاتر اسناد رسمی از از طرف سردفتران اسناد رسمی معرفی شده اند آزمون کتبی و اختبار، دفتر یاری بعمل آورد.

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از چهارشنبه ۲۳ آبان تا سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به ثبت‌نام کنند.

داوطلبان در زمان ثبت نام باید واجد شرایط زیر باشند:

۱ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی (برای آقایان). (ملاک تاریخ پایان خدمت تا آخرین روز زمان ثبت‌نام آزمون).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵- نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.

۶- سلامتی، تندرستی و توانائیهای جسمی متناسب و لازم برای انجام امور دفتر یاری به تشخیص پزشکی قانونی.

۷- عدم اعتیاد به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان ها.

۸- عدم اشتغال به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکت های تجاری و بانک ها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی. (موضوع ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی)

۹- مطابق ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی سن داوطلبان در بدو اشتغال نباید کمتر از ۲۰ سال و بیشتر از ۵۰ سال باشد. ایثارگران مشمول بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم نوسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف هستند.

۱۰- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا بالاتر.

تذکر مهم: افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نیستند.

مواد امتحانی:

۱- حقوق ثبت ( با ضریب ۳). ۲- حقوق مدنی( با ضریب ۳). ۳- قانون و آئین نامه دفاتر اسناد رسمی( با ضریب ۳). ۴- احکام اسلامی( با ضریب ۲). ۵- ادبیات فارسی (ضریب ۲). ۶-اطلاعات عمومی و هوش ( با ضریب ۱).

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت‌نام اینترنتی:

تکمیل تقاضانامه الکترونیکی.

فایل عکس اسکن شده: داوطلب لازم است یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن کرده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده کند:

عکس ۴ در ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ). عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰ در ۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ در ۲۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی‌الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …)‌ قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام کنند.

تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره ۳: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است. تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس داوطلب الصاق نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

نحوه ثبت‌نام:

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انجام ثبت‌نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به شرح زیر اقدام کنند:

ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش از چهارشنبه ۲۳ آبان آغاز شده است و داوطلبان تا سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ می توانند با وارد کردن کد ملی و سریال خریداری شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی است و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند. ثبت‌نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

پرداخت وجه ثبت‌نام مبلغ ۴ میلیون ریال (۴۰۰ هزار تومان) است که صرفاً از طریق سامانه قابل پرداخت و لازم است داوطلبان کد رهگیری پرداختی خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه نزد خویش نگهداری کنند.

لازم به توضیح است افرادی مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شرایط آنها را برای شرکت در آزمون تایید کرده و اطلاعات آنها برای امکان ثبت‌نام در این آزمون به سازمان ملی سنجش و ارشیابی نظام آموزش کشور ارسال کرده است.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۳ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در صبح روز پنجشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۳ منحصرا در شهر تهران برگزار خواهد شد.

محل برگزاری آزمون همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه طی اطلاعیه‌های منتشره در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgبه اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی، حداکثر ظرف ۴۵ روز پس از برگزاری آزمون در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی www.ssaa.ir اعلام خواهد شد و به مدت ۲۰ روز قابل دسترسی خواهد بود.

تذکرات خیلی مهم:

۱) ایثارگران (جانبازان حداقل ۱۰ درصد، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود.

۲) مشمولین این بند ضروری است حسب مورد گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ و در زمان ثبت‌نام آزمون با انتخاب گزینه سهمیه ایثارگری، کد ایثارگری را در بند مربوط درج کنند. در غیر اینصورت هرگونه مسئولیت بر عهده شخص متقاضی خواهد بود.

۳) لازم به توضیح است بر اساس مفاد ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، داوطلبانی‌که حداقل ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته‌شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. برای ایثارگران حدنصاب مذکور ۶۰ درصد است.

تبصره: طبق قانون استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ منظور از امتیاز میانگین نمرات، میانگین وزنی نمرات تراز شده است.

۴) ثبت‌نام، شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. پذیرش نهایی با رعایت کامل بندهای ماده ۳ آئین‌نامه اصلاحی قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بعد از انجام اختبار شفاهی و گزینش با احرازصلاحیت داوطلب برای تصدی دفتر یاری مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

۵) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن موردی خلاف اظهارات و مدارک ارسالی داوطلبان احراز شود، پذیرفته شده حذف و در صورت صدور ابلاغ، لغو خواهد شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =