تصویر پیدا نشد !
بازدید 11
0

خریدهای اعتباری بازیگر جدید و پیشتاز جمعه سیاه ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آروان کلاد، داده‌های تجمیعی CDN آروان‌کلاد نشان می‌دهد که هم‌زمان با جمعه سیاه (Black Friday) ترافیک فروشگاه‌های اینترنتی افزایش ۴.۶۳ برابری نسبت به هفته قبل (جمعه سی آبان) را تجربه کرده‌اند.

نکته جالب توجه جمعه‌ی سیاه امسال، پیش‌تازی خریدهای اعتباری بوده است که با رشدی بیش از چهار برابر روبه‌رو بودند.

این داده‌ها حاصل بررسی «میزان ترافیک» انواع فروشگاه‌های آنلاین است که ترافیک کاربران آن‌ها از شبکه‌ی توزیع محتوای آروان عبور می‌کند.

ترافیک کمپین‌های جمعه‌ی سیاه این سایت‌ها، از ساعت ده شب پنج‌شنبه تا دوازده‌ونیم نیمه شب جمعه، ۱.۵ برابر افزایش داشته و بعد از یک افت نسبی، از ساعت نه و نیم صبح جمعه تا پایان روز جمعه هم‌چنان جست‌وجو برای کالاهای تخفیف‌دار ادامه داشته است.

بیش از ۹۶ درصد ترافیک کمپین‌های جمعه‌ی سیاه، ترافیک کش شده بوده است؛ به این معنا که پاسخ‌دهی به کاربران پلتفرم‌هایی که از زیرساخت آروان استفاده می‌کرده‌اند، از طریق پاپ‌سایت‌های CDN آروان انجام شده است. هم‌چنین استفاده از ترافیک کش شده به معنای پاسخ‌دهی به کاربر از نزدیک‌ترین پاپ‌سایت و با سرعت بسیار بالاتر و تاخیر بسیار کم‌تری (حدود ۵۴ms) است که مستقیم کیفیت دسترسی کاربران نهایی این پلتفرم‌ها را بهبود می‌بخشد؛ به‌ویژه در چنین کمپین‌های پرترافیکی.

۱۳ میلیون کاربر آنلاین در جمعه‌ی سیاه

داده‌های تجمیعی CDN آروان‌کلاد نشان می‌دهد، در جمعه سیاه حدود چهارونیم میلیون آی‌پی یکتا از وب‌سایت‌های حاضر در این کمپین بازدید داشته‌اند که این عدد معادل حدود ۱۳ میلیون کاربر بوده است.

براساس این گزارش، حدود ۳۸ درصد کاربران کمپین‌های بلک فرایدی از اینترنت اپراتور همراه اول، حدود ۳۴ درصد از اپراتور ایرانسل و باقی کاربران از دیگر ISPها استفاده کرده‌اند.

خریدهای اعتباری بازیگر جدید و پیشتاز جمعه سیاه ایرانی

هم‌چنین داده‌های نمودار زیر نشان می‌دهد که کاربرانی که با سیستم‌عامل اندروید کمپین‌های بلک فرایدی را دنبال کردند ۷۴ درصد از کاربران را تشکیل می‌دادند. ۱۹ درصد از کاربران IOS و ۴ درصد از کاربران ویندوز نیز از دنبال‌کنندگان تخفیف‌های جمعه بودند. کاربرانی که با تلفن همراه شخصی خود کمپین‌ها را بررسی می‌کردند ۳۳ درصد سامسونگی، ۱۹ درصد آیفون و باقی با دیگر موبایل‌ها چک می‌کردند. این نوع داده‌ها می‌تواند به توسعه‌دهندگان و صاحبان وب‌سایت‌ها کمک کند تا کمپین‌های آینده خود را متناسب با نیاز و استفاده کاربران بهبود و تغییر دهند.

خریدهای اعتباری بازیگر جدید و پیشتاز جمعه سیاه ایرانی

پوشاک؛ مقام اول جست‌وجوی بلک فرایدی کاربران

امسال بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین مانند فروشگاه‌های پوشاک یا آرایشی-بهداشتی، ترافیکی نزدیک به پنج برابر بیش‌تر از هفته‌های پیش از بلک فرایدی را تجربه کرده‌اند.

در مقام دوم خرده‌فروشی‌ها -که مجموعه‌ی متنوعی از محصولات را عرضه می‌کنند- و خریدهای اعتباری، با ترافیک چهارونیم برابری قرار دارند؛ مقامی که برای پلتفرم‌های خرید اعتباری به‌عنوان بازیگر تازه‌نفس این عرصه، جالب توجه است.

فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌های وسایل الکترونیکی نیز کمی در این کمپین‌های بلک فرایدی شلوغ‌تر شدند، اما در مقابل سایت‌هایی مانند سایت‌های آموزشی تغییر متمایزی در کمپین جمعه از خود نشان ندادند و جامانده از رونق بلک فرایدی بودند.

به‌رغم اقبال رشد ترافیکی، باید توجه داشته باشیم که هم‌چنان پلتفرم‌هایی که به عرضه‌ی اقلام متنوعی می‌پردازند، نسبت به فروشگاه‌های تخصصی که آروان‌کلاد بررسی کرده است، بیش از ۷.۵ برابر ترافیک و بازدید کاربران را به خود اختصاص داده‌اند.

پی‌نوشت: داده‌های موجود از ترکیب داده‌های ترافیکی چند کسب‌وکار مختلف در چند دسته‌بندی متنوع است که به منظور تحلیل رفتار کاربران انجام شده است.

https://news.arvancloud.ir/fa/black-friday-1404/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم گولت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دوازده =