بازار؛ گروه راه و مسکن: رضا خالقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس – هراز با بیان اینکه آزادراه پردیس _ هراز یک حلقه مفقوده بود و دو دهه آرزوی منطقه و استان و اخیرا هم یک مطالبه ملی هم بود، گفت: این پروژه سنگین با چهار دستگاه و ۶.۵ کیلومتر تونل، دو خط رفت و دو خط برگشت آزادراهی دارد و مزیت بسیار خوبی که دارد، مشارکت بخش خصوصی است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه ۷۰ درصد بوده و که در این شرایط سخت دولت، جذب سرمایهگذاری برای پروژههای زیرساختی واقعا قابل توجه است.
وی تاکید کرد: آغاز اجرای پروژه آزادراه پردیس–هراز، این پروژه یکی از حلقههای مفقوده در کریدور شمالشرق تهران است که نقش مهمی در تسهیل اتصال پایتخت به استانهای شمالی کشور ایفا خواهد کرد.
خالقی گفت: این آزادراه به طول ۱۲ کیلومتر، نزدیک به دو دهه جزو مطالبات مردم منطقه و استان بود و طی یک دهه اخیر به یک مطالبه ملی تبدیل شد. سابقه این پروژه به اوایل دهه ۹۰ بازمیگردد که مطالعات اولیه انجام شده بود اما به سرانجام نرسیده بود.
وی با اشاره به حمایتهای صورتگرفته برای اجرای پروژه افزود: این مسیر با دستور قاطع وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه این پروژه ویژگیهای فنی و اقتصادی قابل توجهی دارد، توضیح داد: آزادراه پردیس–هراز شامل چهار دستگاه پل، شش و نیم کیلومتر تونل و دو خط رفت و دو خط برگشت است. این پروژه با ویژگی آزادراهی و مشارکت واقعی بخش خصوصی در حال اجراست. سرمایهگذار با سهم ۷۰ درصدی و در کنار آن یک مشاور معتبر، اجرای پروژه را برعهده دارد. سهم دولت نیز ۳۰ درصد است.
وی افزود: در شرایطی که اعتبارات دولتی با محدودیتهای جدی روبروست، جذب سرمایهگذاری برای پروژههای زیرساختی اهمیت بسیاری دارد و ما خوشحالیم که این پروژه مهم در استان تهران، نمادی از تحقق شعار سال یعنی سرمایهگذاری برای تولید است.
خالقی با تأکید بر حمایت کامل از سرمایهگذار بخش خصوصی اظهار کرد: مدت زمان اجرای پروژه چهار و نیم سال تعیین شده و امیدواریم این طرح ملی به سرانجام برسد و ثمرات آن به مردم منطقه و حتی کل کشور برسد.
نظرات کاربران