مادربزرگ ۸۵ ساله نماد جدید دنیای فشن شد
بازدید 100
0

مادربزرگ ۸۵ ساله نماد جدید دنیای فشن شد

آیریس اپفل، طراح داخلی و مد که امسال در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت در طول زندگی‌اش الهام‌بخش زنان سالمند بود تا به زندگی و مد از زاویه‌ای تازه نگاه کنند. در ادامه این میراث، داستانی از زامبیا نشان می‌دهد که چگونه مد می‌تواند زندگی افراد را در هر سنی تغییر دهد.

مارگرت چولا، مادربزرگی در اواسط دهه هشتم زندگی خود، پس‌ازآنکه پذیرفت به نوه‌اش کمک کند به نماد سبک و چهره‌ای محبوب در اینترنت شد. او اکنون با ۲۲۵ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام، به خاطر عکس‌های مد رنگارنگ و جسورانه‌اش شناخته می‌شود. کاربران اینترنتی او را با نام «گلمای افسانه‌ای» می‌شناسند.

دایانا کاومبا، نوه چولا و طراح سبک لباس مقیم نیویورک، در سال ۲۰۲۳ مجموعه‌ای به نام «مادربزرگ» طراحی کرد. این ایده زمانی شکل گرفت که دایانا برای گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت پدرش که مشوق اصلی او در پرداختن به مد و خوش‌پوشی بود به زامبیا سفر کرد. دایانا در آن سفر از مادربزرگش پرسید که آیا حاضر است لباس‌های او را امتحان کند.

چولا که خود روزهای سختی را در کودکی و زندگی زناشویی‌اش گذرانده بود، با آغوش باز این پیشنهاد را پذیرفت. او گفت: «در آن زمان کاری نداشتم، بنابراین گفتم باشد. اگر این چیزی است که می‌خواهی انجام دهی، چرا که نه؟ وقتی بمیرم دلت برای من تنگ خواهد شد و حداقل این‌گونه مرا به یاد می‌آوری.»

چولا در ۱۲ سالگی قربانی «کودک همسری» شد، سه فرزند به دنیا آورد و پس از دوره‌ای سخت از اعتیاد به الکل، توانست از آن ازدواج فرار کند. بااین‌وجود، شهرت غیرمنتظره‌ای که از طریق این پروژه به دست آورده، روح تازه‌ای به زندگی او بخشیده است. او گفته: «حالا می‌توانم با هدف از خواب بیدار شوم و بدانم که مردم در سراسر جهان دوست دارند من را ببینند.»

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران مدلینگ

ایران مدلینگ رسانه تخصصی و رسمی پوشش اخبار مد و فشن در ایران است. این رسانه در تاریخ 1 مهر 1398 تاسیس شد و در تاریخ 5 تیر 1399 به اولین رسانه مد وفشن ایران که دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تبدیل شد. این رسانه اخبار مربوط به برندهای ایرانی، افراد ایرانی حاضر در صنعت فشن، مدلهای موفق ایرانی و اتفاقات فشن ایران در جایگاه بین‌المللی را پوشش میدهد. مجله ایران مدلینگ از آغاز تاسیس خود در سال 1398 تصمیم گرفت، برای ارتباط بهتر بین مخاطب و افراد مشهور فعال در صنعت فشن ایران، بخش مصاحبه های اختصاصی را فعال کند. در این اقدام مجله ایران مدلینگ توانست با برترین مدلهای ایرانی، برترین طراحان و افراد موفق فعال ایرانی فعال در حوزه فشن مصاحبه انجام دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =