۱۰ فیلم پربیننده در حال حاضر در نتفلیکس
بازدید 31
0

۱۰ فیلم پربیننده در حال حاضر در نتفلیکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتفلیکس یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش آنلاین در جهان است و بیش از ۳۰۰ میلیون مشترک دارد. هر هفته این سرویس یک لیست از ۱۰ فیلمی که در طول یک دوره هفت روزه اخیر بیشترین بازدید را داشته‌اند، منتشر می‌کند تا مشترکان از محبوب‌ترین عناوین مطلع شوند.

به گزارش انتخاب ؛ فیلم Back in Action برای سومین هفته‌ی پیاپی در صدر این لیست قرار دارد. موفقیت این کمدی اکشن نشان می‌دهد که جیمی فوکس و کامرون دیاز همچنان از ستاره‌های درجه یک به‌شمار می‌روند. جدیدترین عضویت در پنج برتر این هفته، فیلم The Menu است؛ کمدی سیاه که با بازی رالف فاینز و آنیا Taylor-Joy همراه است. همچنین دو فیلم سونی، Here و Saturday Night نیز از جمله دهگانه پربیننده‌ها به‌شمار می‌آیند. در ادامه لیست ۱۰ فیلم پربیننده در ایالات متحده از تاریخ ۲۷ ژانویه تا ۲ فوریه ارائه شده است که همراه با اطلاعات عمومی هر فیلم از جمله ژانر، امتیاز، بازیگران و خلاصه داستان است. 

۱۰. Trolls Band Together (۲۰۲۳)

امتیاز: ۵۳٪ – ۶.۰ از ۱۰ – PG – مدت: ۹۱ دقیقه
ژانر: انیمیشن، خانوادگی، موسیقی، فانتزی، کمدی
بازیگران: آنا کندریک، جاستین تیمبرلیک، کامیلا کابلو
کارگردان: والتودهورن

حیوانات رنگارنگ و پشمالو برای سومین بار در “Trolls Band Together” به صحنه بازمی‌گردند. پاپی (با بازی آنا کندریک) و برانچ (با بازی جاستین تیمبرلیک) به طور رسمی زوج می‌شوند. پاپی با کمال تعجب درمی‌یابد که برانچ روزگاری عضوی از گروه پسرانه مورد علاقه‌اش به نام BroZone بوده است و همراه با برادرانش فلوید (با بازی تروی سیوان)، جان دوری (با بازی اریک آندره)، اسپروس (با بازی دی‌وید دیگز) و کلی (با بازی کید کودی) فعالیت می‌کرده‌اند. با این حال، پس از یک کنسرت ناموفق، این برادران از هم پاشیدند. در حال حاضر، جان دوری به برانچ مراجعه می‌کند تا به او اطلاع دهد که فلوید توسط دو نوجوان به نام‌های ولوت (با بازی امی شوُمِر) و ونیر (با بازی اندرو رَنلز) اسیر شده است؛ نوجوانانی که هر کاری می‌کنند تا به ستاره‌های پاپ بدل شوند. برای نجات فلوید، برانچ باید دوباره برادران دیگرش را جمع کرده و گروه را احیا کند.

۹. Despicable Me ۲ (۲۰۱۳)

امتیاز: ۶۲٪ – ۷.۳ از ۱۰ – PG – مدت: ۹۸ دقیقه
ژانر: انیمیشن، کمدی، خانوادگی
بازیگران: استیو کارل، کریستن وایگ، بنجامین براټ
کارگردانان: پیر کوفین، کریس رِنود

گرُو، مینیون‌ها و سه دختر مجدداً در “Despicable Me ۲” با ماجراهای جدید ظاهر می‌شوند. گرُو به دستور لوسی وایلد (با بازی کریستن وایگ) به تحقیق درباره یک مواد جهش فوق‌العاده که از دایره قطبی سرقت شده، فراخوانده می‌شود. این موضوع منجر به رویارویی بین گرُو و ال ماچو (با بازی بنجامین براṭ) می‌شود؛ یک دسیسه‌باز که قصد دارد جهان را به تسخیر درآورد. ادامه داستان دنباله اول “Despicable Me” است و فیلمی خانوادگی است که می‌توان با خانواده تماشا کرد؛ علاوه بر این، مینیون‌ها باز هم با کارهای بامزه و شوخ‌طبعانه‌شان حاضر می‌شوند.

۸. Renegades (۲۰۱۷)

امتیاز: ۳۳٪ – ۵.۵ از ۱۰ – PG-۱۳ – مدت: ۱۰۵ دقیقه
ژانر: هیجان‌انگیز، اکشن
بازیگران: جی. کی. سیمونز، سالیوان استاپلتون، چارلی بیولی
کارگردان: استیون کوآله

در دوران جنگ جهانی دوم، نیروهای آلمانی ارزش ۳۰۰٬۰۰۰ دلار طلا را از پاریس به یک شهر کوچک در بوسنی در یک بانک منتقل کردند. پرش کنیم به سال ۱۹۹۵؛ در اوج جنگ بوسنی، نیروهای نیروی دریایی ایالات متحده SEAL در یک شهر کوچک برای اجرای یک عملیات مخفیانه پناهگاهی گرفته‌اند. یکی از اعضای تیم عاشق زنی به نام لارا (با بازی سیلویا هوکس) می‌شود. لارا اعلام می‌کند که پدربزرگش از یک کشتار که در آن سربازان شهر از جمله بانک پر از طلا توسط سیل خونریزی نابود شدند، نجات یافته است. حالا، با طلای موجود در صندوق بانک، شهر فرو ریخته در کف یک دریاچه قرار دارد. نیروهای SEAL مأمور به یافتن طلا و بازگرداندن آن به صاحب اصلی خود می‌شوند؛ اما برادر لارا و گروه خلافکارانش نیز در تعقیب طلا هستند و آماده‌اند هر چه شده نیروهای SEAL را بکشند.

۷. The Secret Life of Pets (۲۰۱۶)

امتیاز: ۶۱٪ – ۶.۵ از ۱۰ – PG – مدت: ۸۶ دقیقه
ژانر: ماجراجویی، کمدی، انیمیشن، خانوادگی
بازیگران: لوئیس سی. کی، اریک استون‌استریت، کوین هارت
کارگردان: کریس رِنود

وقتی صاحبین‌شان از خانه دور می‌شوند، حیوانات در The Secret Life of Pets جان می‌گیرند. مکس (با صدای لوئیس سی. کی)، یک تِریر جیگ‌های جک راسل، زندگی خوبی با صاحبش کیتی (با بازی الی کِمپِر) دارد. وقتی کیتی سفر می‌کند، مکس با سایر حیوانات ساختمان مانند چلو، گربه‌ای به نام (با صدای لیک بل)، بادی کوچک داکسوند (با صدای هانیبال بیورِس) و مل کوت (با صدای بابی مونیهان) گفتگو می‌کند. روزی، کیتی سگ بزرگی به نام دوک (با صدای اریک استون‌استریت) را به خانواده اضافه می‌کند. دوک و مکس از یکدیگر خوششان نمی‌آید و دوک تلاش می‌کند مکس را در کوچه کنار بگذارد. در همین حال، زمانی که این دو به گربه‌های کوچه برمی‌خورند، اسنوبال (با صدای کوین هارت) که یک خرگوش سفید است، به نجات آنها می‌شتابد. در ازای نجات جانشان، مکس و دوک باید به گروه اسنوبال بپیوندند که قصد انتقام از انسان‌ها را دارد.

۶. The Boss Baby (۲۰۱۷)

امتیاز: ۵۰٪ – ۶.۳ از ۱۰ – PG – مدت: ۹۷ دقیقه
ژانر: انیمیشن، کمدی، خانوادگی
بازیگران: الک بالدوین، استیو باسچِمی، مایلز بکشی
کارگردان: تام مک‌گرا

فیلم The Boss Babyبا حضور الک بالدوین، نوزادی نیست که انتظار می‌رود؛ او کت و کروات به تن دارد، یک کیف اداری به همراه دارد و مانند یک رئیس رفتار می‌کند (بازی کلمه‌ای مد نظر است). هنگامی که او از بیمارستان به خانه بازمی‌گردد، با برادر ۷ ساله‌اش تیم (با صدای مایلز بکشی؛ در نسخه بزرگسال تیم توسط توبی مگیور صداپیشگی می‌شود) مواجه می‌شود که رقابت بین آن‌ها آغاز می‌شود. اما پس از اینکه برادر بزرگسالش سرزنش می‌شود، Boss Baby با دلسوزی برنامه‌های خود برای تیم را افشا می‌کند.

۵. Saturday Night (۲۰۲۴)

امتیاز: ۶۰٪ – امتیاز بدون میزان دقیق – R – مدت: ۱۰۹ دقیقه
ژانر: کمدی، درام
بازیگران: گابریل لا بل، ریچل سنوت، کوری مایکل اسمیت
کارگردان: جیسون رایتمن

به سال ۱۹۷۵ بازگردید و قسمت نخست برنامه Saturday Night Live را در فیلم Saturday Night به کارگردانی جیسون رایتمن تجربه کنید. تاریخ ۱۱ اکتبر ۱۹۷۵ است؛ ساعت ۱۰ شب و ۹۰ دقیقه قبل از پخش اولین قسمت Saturday Night Live. تهیه‌کننده لورن مایکلز (با بازی گابریل لا بل) در حال آماده‌سازی برای اجرای برنامه در استودیوهای NBC در نیویورک است. رئیس مایکلز، دیک ابرسول (با بازی کوپر هافمن) به او هشدار می‌دهد که مدیران NBC خواهان شکست برنامه هستند. در حالی که مایکلز در تلاش برای جمع‌آوری کادر برنامه به هر جا می‌پردازد، اوضاع به هم می‌ریزد. Saturday Night Live در آستانه فاجعه‌ای بزرگ است؛ اعضای بی‌نظم گروه، کارکنان عصبی، مشکلات صحنه‌ای و نقص‌های فنی. مایکلز بر این باور است که اگر بتواند از این افت و خیز جان سالم به در ببرد و برنامه را به پخش برساند، مدیران NBC متوجه خواهند شد که این شبکه برنامه‌ای در دست دارد که قرار است تحول بزرگی در تلویزیون شبانه ایجاد کند. حال ببینیم چه کسی در نهایت موفق می‌شود؟

۴. Here (۲۰۲۴)

امتیاز: ۳۹٪ – ۶.۳ از ۱۰ – PG-۱۳ – مدت: ۱۰۵ دقیقه
ژانر: درام
بازیگران: تام هنکس، رابین راییت، پاول بتانی
کارگردان: رابرت زمکیس

رابرت زمکیس، که به خلاقیت در استفاده از فناوری‌های نوین معروف است، پس از پشت سر گذاشتن آثار مشهوری چون Back to the Future، Who Framed Roger Rabbit، The Polar Express، Beowulf و The Walk، بار دیگر با فیلم “Here‌ دست به کار شده است. فیلم Here با استفاده از یک زاویه دید ثابت، داستان قطعه‌ای از زمین و ساکنان آن را به صورت غیرخطی و در طول هزاران سال روایت می‌کند؛ از زمانی که دایناسورها روی زمین گردش می‌کردند تا دوران معاصر. عنصر انسانی برجسته در این داستان، ریچارد یانگ (با بازی تام هنکس) و همسرش مارگارت (با بازی رابین راییت) هستند که تمام فراز و نشیب‌های زندگی خود را تجربه می‌کنند. اگرچه این فیلم از نظر تجاری موفق نبود، اما منتقدان احتمالا نگاه خود را نسبت به داستان انسانی زمکیس نرم می‌کنند.

۳. Scream VI (۲۰۲۳)

امتیاز: ۶۱٪ – ۶.۴ از ۱۰ – R – مدت: ۱۲۳ دقیقه
ژانر: ترسناک، جنایی، هیجان‌انگیز
بازیگران: ملیسا باررا، جنا اورتگا، جسمین ساووی براون
کارگردانان: مت بتینلی-اولپین، تایرلر گیلت

پس از زنده ماندن از قتل‌های Ghostface در Woodsboro، خواهران سم (با بازی ملیسا باررا) و تارا کارپنتِر (با بازی جنا اورتگا) به نیویورک سفر می‌کنند تا زندگی تازه‌ای را آغاز کنند. در این سفر، آنان در کنار بقایای دیگر، چَد (با بازی میسن گودینگ) و میندی میکس-مارتین (با بازی جسمین ساووی براون) قرار می‌گیرند. متأسفانه برای این چهار نفر، یک قاتل جدید Ghostface که از ماسک‌های قتل‌های ۲۰۱۱ استفاده می‌کند، به یک سلسله قتل و کشتار دست می‌زند. گروه با کمک دو بازمانده از قتل‌های ۲۰۱۱، به نام‌های کیربی رید (با بازی هایدن پنِتیِیر) و گزار/weathers (با بازی کورتنی کاکس) همراه می‌شود. اما حتی با این کمک‌های لازم، سم و تارا نمی‌توانند از خشم قاتل فرار کنند. تنها راه مقابله با Ghostface، حمله پیشگیرانه است که به نقطه اوج درگیری خونین میان بازماندگان Woodsboro و قاتل منجر می‌شود.

۲. The Menu (۲۰۲۲)

امتیاز: ۷۱٪ – ۷.۲ از ۱۰ – R – مدت: ۱۰۷ دقیقه
ژانر: کمدی، ترسناک، هیجان‌انگیز
بازیگران: آنیا Taylor-Joy، رالف فاینز، نیکولاس هولت
کارگردان: مارکمایلود

با سپردن کارگردانی به یک کارگردان مشهور از مجموعه Succession، “The Menu‌یک کمدی سیاه مؤثر درباره جایگاه اجتماعی و طبقه‌بندی افراد را با روایت داستانی در بطن یک شام فاخر به تصویر می‌کشد. داستان فیلم درباره گروهی از مهمانانی است که به یک جزیره دورافتاده دعوت می‌شوند تا در رستورانی اختصاصی به نام Hawthorn که متعلق به سرآشپز مشهور جولیان اسلویک (با بازی رالف فاینز) می‌باشد، شام بگیرند. این مهمانان از طبقات مختلف جامعه شامل یک چندبرابر منتقد غذا، یک ستاره فیلم سابق، یک علاقمند به خوراکی‌ها و یک سرمایه‌گذار ثروتمند می‌باشند. در حین صرف وعده‌های غذایی متعدد، اسلویک با یک تک‌منظوره هر دوره از غذا را توضیح می‌دهد. اوضاع به‌گونه‌ای تاریک می‌شود که وقتی اسلویک پرده از راز دلایل حضور هر مهمان برمی‌دارد، آنچه را که نباید فاش کنیم: می‌توان گفت این اتفاق ممکن است به عنوان آخرین شام تاریخ شناخته شود.

۱. Back in Action (۲۰۲۵)

امتیاز: ۴۷٪ – ۶.۰ از ۱۰ – PG-۱۳ – مدت: ۱۱۴ دقیقه
ژانر: اکشن، کمدی
بازیگران: کامرون دیاز، جیمی فوکس، مک کِنّا رابرتز
کارگردان: ست گوردون

برای جیمی فوکس و کامرون دیاز، فیلم Back in Action” عنوان مناسبی برای بازگشت از دوران است. جیمی فوکس در سال ۲۰۲۳ دچار سکته مغزی شد که تقریباً منجر به مرگ او گردید. برای کامرون دیاز، این اولین اثر پس از فیلم Annie” در سال ۲۰۱۴ است. در این فیلم، فوکس و دیاز در قالب شخصیت‌های مت سابق در زمینه سازمان‌های اطلاعاتی (CIA) به نام‌های مت و امیلی ظاهر می‌شوند، زوجی که پس از ترک دنیای جاسوسی به تشکیل خانواده پرداخته‌اند. پانزده سال بعد، مت و امیلی همراه با فرزندان خود در آتلانتا زندگی آرامی دارند؛ اما زندگی صلح‌آمیز آن‌ها پس از کشف محل سکونتشان توسط یک دشمن قدیمی به هم می‌ریزد. حال، بدون هیچ پنهانی، این زوج مجبور می‌شوند تا سابقه‌های رزمی خویش را زنده کرده و مانند عاملان ویژه عمل کنند تا خانواده خود را از دست دشمنان حفظ کنند.

۲۴۴۵۷

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

خبرآنلاین

درباره خبرآنلاین خبرآنلاین که کار خود را از سال ۱۳۸۷ شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.مشی رسانه‌ای: مشی رسانه‌ای این خبرگزاری، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند. این مجموعه رسانه‌ای خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد. این مجموعه اما نقد و تحلیل کارشناسانه دستگاه‌ها، عملکرد مسئولان و احزاب را وظیفه ذاتی خود می‌پندارد و آن را با هدف ارتقای دانایی جامعه، حق پرسشگری شهروندان و وظیفه پاسخگویی مسئولان با جدیت دنبال می‌کند. تحریریه خبرآنلاین همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.صورت‌بندی خبرآنلاین: صاحب امتیاز: علیرضا معزی مدیرمسئول: حسن لاسجردی شورای سردبیری: حسن لاسجردی . محمدرضا نوروزپور . فرهاد عشوندی . محمود ظهیرالدینی. داوود محمدی.سردبیر شبکه‌های اجتماعی: پایش: محمدباقر تهرانی ادمین: پوریا شاکریتحریریه: سیاست: فاطمه استیری اقتصاد: زهرا علی‌اکبری فرهنگ: حسین قره جامعه: مستوره برادران‌نصیری بین‌الملل: ابوالفضل خدایی ورزش: مرتضی رضایی چند رسانه‌ای: نوید صرافمرامنامه اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری خبرآنلاین اعضای تحریریه «خبرآنلاین»، اعم از خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، دبیران و سردبیران، مجموعه اصول و معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند. این مرامنامه مقررات اداری یا مسائل انضباطی خبرآنلاین نیست، بلکه تنها اصول اخلاقی را تبیین می‌کند که روزنامه‌نگاران خبرآنلاین با رعایت آن، استقلال، اعتبار و درستکاری رسانه و مسئولیت‌ها و تحقق وظایف خود را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، قانون مطبوعات و سایر قوانین مرتبط با فعالیت‌های رسانه‌ای نصب العین خبرآنلاین است. ۱. وظیفه آگاهی‌بخشی در راس وظایف حرفه روزنامه‌نگاری قرار گرفته است. انصاف و بی‌غرضی روزنامه‌نگار، خودداری وی از تبلیغ سیاسی و بازرگانی و مقاومت در برابر دیگر کانون‌های فشار، اصل خدشه‌ناپذیر روزنامه‌نگاران فعال در خبرآنلاین است. ۲. «خبرآنلاین» خود را متعهد می‌داند که با رعایت مفاد مرامنامه اخلاقی کلیه آحاد جامعه را مخاطب خود بداند و همواره در چارچوب قانون اساسی به اصول دینی و معتقدات مذهبی و آداب و سنن گروه‌های مختلف قومی و فرهنگی، احترام بگذارد. ۳. روزنامه‌نگاران خبرآنلاین در انجام وظایف حرفه‌ای خویش نه تنها در برابر صاحبان و مدیران موسسه بلکه در برابر خوانندگان و منافع و مصالح جامعه مسئولیت دارند.‌ این مسئولیت اجتماعی‌ ایجاب می‌کند اطلاعات کامل و به روز برای عموم با حفظ آزادی اطلاعات به منظور احقاق حق دسترسی به اطلاعات ارائه شود. ۴. وظیفه کسانی که وقایع مربوط به هر موضوع را شرح می‌دهند یا تفسیر می‌کنند این است که دانش لازم را درباره آن موضوع به نحوی که گزارش‌دهی و تفسیر به صورت دقیق و منصفانه امکان‌پذیر باشد کسب کنند. ۵. رسالت اجتماعی حرفه روزنامه‌نگاری‌ ایجاب می‌کند که روزنامه‌نگار همیشه در خدمت کشف و بیان حقیقت باشد. به موجب ‌این اصل، «خبرآنلاین» خود را متعهد می‌داند تا حد ممکن آنچه را که به راستی روی داده است و در آن شائبه دروغ راه ندارد، منعکس کند. ۶. روزنامه‌نگاران «خبرانلاین» خود را موظف می‌دانند در صورت ارتکاب به اشتباه، هرچه سریع‌تر آن را اصلاح کنند. اگر چه کار روزنامه‌نگاری با سرعت عمل همراه است،‌ این الزام نباید مانع کوشش و جست‌وجو برای پی‌بردن به صحت و سقم اطلاعات شود. همچنین بروز هر اشتباهی را به سرعت اطلاع می‌دهند و آن را در روزنامه تصحیح می‌کنند. ۷. خبرنگاران و نویسندگان «خبرآنلاین» بدون دخالت در ماجرا یا پیش‌فرض‌های خود، خبر و گزارش را تهیه و تنظیم می‌کنند. در عین حال «بی‌طرفی» به معنی بی‌نظر بودن «خبرآنلاین» و نویسندگان آن در قبال رویدادها نیست و روزنامه‌نگاران نظرات خود را در مقالاتی که تفسیر و تحلیلشان از مسائل است، بیان می‌کنند. ۸. روزنامه‌نگاران فعال در «خبرآنلاین» در انتشار مصاحبه‌های اختصاصی به حقوق مصاحبه‌شونده خود احترام می‌گذارند و متن تنظیمی مصاحبه را با رعایت حداکثر امانت‌داری منتشر می‌کنند. ضمنا در صورت درخواست مصاحبه‌شونده، ‌متن نهایی را به نظر او می‌رسانند و اصلاحات مورد نظر را اعمال و حتی در صورت انصراف وی از انتشار مصاحبه خودداری می‌کنند. ۹. به منظور رعایت حقوق مادی و معنوی خالقان و صاحبان آثار، خبرنگاران و نویسندگان «خبرآنلاین» حاصل کار دیگران را بدون ذکر منبع و در صورت لزوم کسب اجازه، باز انتشار نمی‌کنند. امضای یک روزنامه‌نگار تنها پای مطلبی قرار می‌گیرد که حاصل کار خود اوست. هرگونه سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها، تصاویر، اسناد و نیز حذف اطلاعات اساسی مربوط به رویدادها نزد روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» مذموم و مطرود است. ۱۰. حریم خصوصی افراد محترم است و نباید بدون اجازه به آن وارد شد. روزنامه‌نگاران و نویسندگان «خبرآنلاین» با توجه خاص به حیثیت شخصی و زندگی خصوصی افراد، از تمامی مواردی که ممکن است با انتشار مطلب یا خبر آن به حیثیت افراد لطمه وارد آورد، اکیدا پرهیز می‌کنند. ۱۱. روزنامه‌نگاران و نویسندگان «خبرآنلاین» ادبیات پالوده و قلم متین را از مهم‌ترین ویژگی‌های خود می‌دانند و از لحن گزنده یا کلمات توهین‌آمیز علیه هیچ شخص یا نهادی، چه در خبر یا گزارش و چه در نظر، استفاده نمی‌کنند. ۱۲. روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» به طور مخفیانه از دوربین، میکروفن و یا دستگاه‌های ضبط صوت استفاده نخواهند کرد، مگر در زمانی که حق قانونی روزنامه‌نگار است، اما آشکارسازی لوازم فوق برای او مخاطره‌آمیز باشد. ۱۳. روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» برای کسب خبر، صریحا خود را روزنامه‌نگار معرفی می‌کنند و هرگز همچون کارآگاه یا جاسوس عمل نمی‌کنند. آنان همچنین از تحت فشار قرار دادن افراد برای کسب خبر پرهیز می‌کنند. ۱۴. روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» ضمن وقوف به آزادی خبر، تفسیر و انتقاد، می‌توانند از افشای منبع اطلاعات به جز صراحتی که قانون مطبوعات دارد (دستور مقام قضایی) خودداری کنند. محرمانه نگاه داشتن هویت منابعی که «خبرانلاین» نمی‌خواهد شناخته شوند، نافی ‌این اصل نیست که منابع خبری، جز در موارد استثنایی، باید به روشن‌ترین وجه معرفی شوند. از سوی دیگر ممکن است ناشناس ماندن اظهارکننده یک مطلب برای او فرصتی غیرمنصفانه فراهم آورد تا علیه دیگران سخن بگوید. در این صورت «خبرآنلاین» از انتشار اظهارات علیه دیگران توسط منبعی که نامش فاش نشود، پرهیز می‌کند. ۱۵. اولین و مهم‌ترین دغدغه روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین»، تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی وکمی مطالب «خبرآنلاین» است.‌ این بدان معناست که توفیق «خبرآنلاین» در تهیه و انتشار اخبار و گزارش‌های دست اول نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه روزنامه‌نگاران آن است. ۱۶. روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» به حق دسترسی به مطالب، اخبار و گزارش‌های جمع‌آوری شده واقفند و پیش از انتشار مطالب تهیه شده مبادرت به فروش، واگذاری و افشای بخشی یا تمام آن مطلب به افراد خارج از خبرآنلاین علی‌الخصوص رسانه های رقیب، دوستان و وابستگان نزدیک خود نخواهند کرد. آنان با آگاهی کامل از خط‌مشی و سیاست‌های کلی روزنامه، متعهدانه و وفادارانه در جهت پیشبرد ‌این اهداف گام برمی‌دارند. ۱۷. روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» نام و عنوان «خبرآنلاین» را مورد استفاده شخصی قرار نمی‌دهند. آنان کارت‌های خبرنگاری خود را تنها در مواقع کسب خبر و امور مرتبط با حرفه خود یا ورود به سازمان‌های دولتی یا خصوصی به کار می‌گیرند. ۱۸. اظهارنظر نسبت به شخصیت‌های مورد توجه مخاطبان از جمله هنرمندان و ورزشکاران در قالب گفت‌وگو و یا نوشته از سوی روزنامه‌نگاران نباید کیفیت محتوا را تا سرحد نشریات زرد پایین آورد. ۱۹. از آنجا که کسب اخبار دست اول و انتشار آن یکی از ویژگی‌های بارز رسانه‌هاست و ‌این فرآیند منجر به جذب مخاطب بیشتر برای یک رسانه می‌شود، روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین»، تمامی رسانه‌های خبری دیگر اعم از رسانه‌های چاپی، الکترونیکی، تصویری و صوتی را که در جهت تضاد و یا حتی همسو با رسانه خود هستند رقیب حرفه‌ای می‌انگارند و بر ‌این اساس، همکاری و فعالیت با آنان (در هر سطحی) را بدون مشورت و صلاحدید حوزه سردبیری، مغایر با تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای می‌دانند. ۲۰. ارائه هرگونه اطلاعات محرمانه داخلی و اداری خبرآنلاین مغایر با وجدان و مسئولیت اخلاقی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاران در قبال مجموعه خبرآنلاین است. ۲۱. داشتن صفحات شخصی در فضای مجازی حق مسلم هر فرد است. روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» نیز ازاین قاعده مستثنی نیستند. مهم نیست که تا چه میزان تلاش می‌کنند مطالبشان متمایز از مطالب موجود در خبرآنلاین باشد؛ بلکه نکته‌ اینجاست که به‌ هر حال مخاطبان، آنها را به عنوان روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» می‌شناسند و دیدگاه‌ها و نظراتشان را مرتبط با خط‌مشی آن تلقی می‌کنند. با علم به‌ این موضوع، روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» هرگونه فعالیت مجازی، حضور در شبکه های اجتماعی و یا مصاحبه و سخنرانی بدون در نظر گرفتن صلاحدید خبرآنلاین را مغایر با وجدان اخلاقی و حرفه‌ای خود می‌دانند. ۲۲. روزنامه‌نگاران فعال در «خبرآنلاین» از نوشتن در مورد مسائلی که نفع مستقیم مادی برای آنها و وابستگانشان دارند، پرهیز می‌کنند. از اطلاعاتی که به واسطه شغلشان به دست می‌آورند برای کسب منافع مالی و اقتصادی استفاده نمی‌کنند و این اطلاعات را به‌ این منظور در اختیار بستگان یا دوستانشان قرار نمی‌دهند. ۲۳. هرگونه مشارکت و همکاری تعهدآور با سازمان‌های حوزه فعالیت خود (اعم از استخدام، همکاری پاره‌وقت، انجام پروژه‌های مشترک و ارائه مشاوره و غیره) از نظر روزنامه‌نگاران «خبرآنلاین» مورد پذیرش نیست. چرا که ‌این نوع وابستگی‌ها به سازمان‌هایی که تحت پوشش خبری ‌این رسانه قرار دارند، بدون شک دیدگاه‌ها و نظرات روزنامه‌نگاران را به مرور زمان تحت‌ تاثیر خود قرار می‌دهد و از بازده کاری آنان می‌کاهد. ۲۴. روزنامه‌نگاران فعال در «خبرآنلاین» در مورد پذیرش هدایایی که از طرف اشخاص یا سازمان‌ها و نهادها ارائه می‌شود احتیاط می‌کنند. هر هدیه‌ای که ‌این شائبه را به وجود ‌آورد که در قبال آن انتظار همدلی به هنگام تهیه مطلب وجود دارد فورا پس داده می‌شود. اگر به روزنامه‌نگاری مستقیما پیشنهاد همکاری در قبال دریافت هدیه ارائه شد، موضوع را به مدیران مجموعه اطلاع می‌دهد و چنین موضوعی ممکن است بنا به صلاحدید سردبیر به اطلاع خوانندگان برسد. در عین حال روزنامه‌نگاران فعال در «خبرانلاین» هدایای ارزان‌قیمتی را که با «حسن نیت» ارائه می‌شود با احترام می‌پذیرند. هدایای گران‌تر را محترمانه باز می‌گردانند یا در اختیار روزنامه قرار می‌دهند تا به مصارف عمومی برسد. جوایز و هدایای بزرگداشت رسمی روزنامه‌نگاری از ‌این قاعده مستثنی است. ۲۵. روزنامه‌نگاران فعال « خبرآنلاین» سفرهایی را که هزینه آن به عهده سازمان و نهاد خاصی است قبول نمی‌کنند مگر با اجازه روزنامه و در صورت مهم بودن اطلاعاتی که قرار است در سفر جمع‌آوری شود.تبیین مواضع خبرگزاری «خبرآنلاین»: چگونه اصولگرایانی هستیم؟ با توجه به دوقطبی موجود ،‌ ما به اصولگرایان تعلق داریم و بدیهی است به اصول مشترک، باورمند و ملتزمیم که به دلیل رعایت اختصار از شرح آن صرف نظر می شود . آن چه در زیر می آید ما را از سایر جریان ها بویژه جریان غیر اصولگرایی متمایز می سازد؛ در عین حال با عنایت به گستردگی طیف اصولگرایی ، به برخی تفاوت برداشت های ما با سایر عزیزانی که در این طیف تعریف می شوند اشاره شده است: ۱. اصول مشترک جبهه اصولگرایان اعتقاد و التزام به اسلام ، انقلاب ، نظام ، امام و رهبری است. هر جریان یا فردی که به این اصول واقعا معتقد و ملتزم باشد و قرائت او از این اصول براساس قرائت رهبری باشد ، اصولگراست ، هر چند درسایر مسائل دارای سلوک، نظرات و سلیقه های متفاوتی باشد . به عبارت بهتر ، نقطه کانونی همه اصولگرایان، بینش واحد است و تمایزات آنها فقط در روش و منش نمود می یابد. ۲. پرده پوشی وکتمان انتقاد به همه دستگاه های کشور را، حتی آنهایی که توسط اصولگرایان اداره می شوند روا نمی دانیم و تمجیدات بی مبنا را ‌مصداق تعصب جاهلی قلمداد می کنیم. ۳. اتکای برخی سیاسیون به رسانه های فارسی زبان بیگانه علاوه برآن که نوعی توهین به رسانه های داخلی قلمداد می شود ،‌ مصداق حدیث خانواده را نزد غیربردن است. نباید فراموش کنیم اساس تاسیس رسانه های فارسی زبان توسط دولت های مخالف ایران ، فعالیت حرفه ای نیست و بنابراین یک عنصر هوشمند و دلسوز منافع ملی، تحت هیچ شرایطی، حتی بی مهری عامدانه ، بازیچه نمی شود و در این دام نمی افتد. ۴. معتقدیم می توان با افراد و افکارمخالف بود و مرزبندی داشت ولی در عین حال آنان را محترم شمرد. ادبیات دور از ادب را نشانه صراحت یا انقلابی گری نمی دانیم. ۵. بسنده کردن به افراد همجور را نوعی تعصب قبیله ای می شماریم که ضمنا کیان کشور را نیز به مخاطره افکند. بر همین منوال با خط کشی های سیاه و سفیدکه به رادیکالیسم دامن می زند موافق نیستیم. خود و هم مسلکان جناح متبوع را مصداق تام دیانت، حقیقت،‌ سلامت، ولایت، صداقت، خدمتگزاری،‌ انقلابی گری و حافظ ارزشها نمی دانیم تا به تبع آن هر کسی را که مثل ما فکر نمی کند جرثومه لاابالی گری ، فساد، خیانت و بطلان بنامیم. ۶. تقسیم بندی های کور و بدون مبنا سبب می شود کشور را از ظرفیت انسانی انقلاب محروم کنیم. به عبارت بهتر عدم استفاده از توانایی مدیرانی در درون خانواده بزرگ انقلاب که برای تربیت آنان، هزینه شده است علاوه برآن که انسجام و همدلی را به تاخیر می اندازد و تخم کینه را می پروراند به پیشرفت کشور نیز آسیب می رساند و الگوی خوبی در مصرف نیروی انسانی نیست. این سخن به معنای آن نیست که جناح مستقر ، مصادر کلیدی و راهبردی را در اختیار رقیب قرار دهد و یا سیاستگذاری های مهم به مدیرانی سپرده شود که با جریان غالب ، همسو نیستند و یا از ارزشهای محوری نظام کوتاه می آیند بلکه به معنای آن است که از تجربیات و مهارت های آنان در جایگاه های غیرحساس استفاده شود تا ضمنا با امید به طلوع دوباره به نشاط فضای اجتماعی و مدیریتی کشور مدد رساند نه آن که هرکس از مانیست ، به طورکل از صفحه و صحنه مدیریتی کشور حذف شود. سیاست اصولی و راهبردی «جذب حداکثری ، دفع حداقلی » ضمنا به حفظ مدیران کشور در داخل نظام کمک می کند و مانع از «گریز از مرکز» می شود. ۷. انتقاد درآموزه های دینی ، حق و بلکه وظیفه امت برحاکمان است و درجهان معاصر نیز از حقوق شهروندی قلمداد می شود . طبیعی است که انتقاد در رسانه ها جلوه بیشتری می یابد و از همین رو یکی از کارکردهای محوری رسانه ها ، ‌انتقاد دانسته می شود و لذا در قانون مطبوعات نیز به رسمیت شناخته شده است. همه مدیران ، مطابق خطابه های معمولشان ، طرفدار نقدند ! اما بسیاری از آنان ، بلافاصله با قید «سازنده» هر نقدی را که به مذاقشان خوش نیاید مشمول انتقاد غیرسازنده یا مخرب می دانند . ازدیدگاه بسیاری از مدیران،‌ نقد یعنی قربان صدقه رفتن در مطلع کلام و سپس بیان فهرست کامل محاسن فرد یا کار ، و احتیاطا" چند جمله کوتاه و البته غیرمهم در بیان کاستی ها؛ آن هم موضوعاتی کاملا فرعی و پیش افتاده که پاسخ های «افکار عمومی راضی کن» از قبل در چنته منقود آماده باشد. کم تحملی مدیران کشور نسبت به انتقاد- که متاسفانه برخاسته از فرهنگ عمومی ماست - به زیان کیان کشور است ، ضمن آن که مساوی دانستن هر انتقاد به یک فرد یا دستگاه را مساوی انتقاد به کلیت نظام دانستن ، بهانه ای برای فرار از لوازم مسئولیت پذیری است . اگرچه انتقاد نباید توهین آمیز باشد اما گمان می رود گونه شناسی کشف شده توسط مدیران اجرایی و جعل صفت هایی چون سازنده ، منصفانه ومخرب - که در ادبیات سیاسی و رسانه ای کشورباب شده است- به منظور تعطیل کردن اساس انتقاد است. نیت فرد منتقد ،‌ چندان نقشی در موضوعیت نقد و محتوای آن ندارد . به زعم ما نقد باید فنی ، مستدل و روشمند باشد و حتی اگر نیت صالحانه و خیرخواهانه نداشته باشد و با هدف تخریب نیز صورت بگیرد و یا راه حل ارائه نکند می تواند نقد نامیده شود ، هر چند چنین نقدی بدون شک در اثربخشی بر فرد یا دستگاه ذیربط ، جا افتادگی اجتماعی و داوری عامه تاثیر منفی دارد . شرط اصلی نقد، رعایت چارچوب های کارشناسی است نه نیت مستتردر آن . اما درهرصورت نقد نباید متضمن دروغ ، توهین، تحقیر و افترا باشد زیرا در آن صورت منطقا نقد نامیده نمی شود بلکه بترتیب دروغ ، ‌توهین ،‌ تحقیر و افتراست! نمی توان نقدی را که متضمن بیان نقاط قوت فرد یا عمل نیست و صرفا کاستی ها را بیان می دارد نقد نادرست خواند ، هرچند که اخلاقا" بهتر است نقاط قوت نیز بیان شود. یادمان باشد بررسی صحت و سقم در وظایف منطق می گنجد و صدور حکم حسن و قبح در دایره اخلاق . لذا گفته می شود چنان نقدی ، درست است ولی ممکن است اخلاقی نباشد یا تهی از اثر شود. نقد، کفه ترازو نیست که بگوییم باید تساوی رعایت شودزیرا بحمدالله تریبون های رسمی هردستگاه به اندازه کافی زحمت تمجید را متقبل می شوند ! پس قرار نیست در هنگام نقد ، بحث مستوفایی درکمالات فــرد یا عمل مورد انتقاد داشته باشیم. گزاره های قبل البته به معنای آن نیست که به خود اجازه می دهیم که نیت تخریبی بر نقدهای ما سایه بیفکند. ۸. برخی اصول قانون اساسی جنبه رکن دارد. مقولاتی نظیر حاکمیت دینی ، ولایت فقیه ، رجوع به رأی مردم ، آزادی های مدنی ، حقوق شهروندی و عدالت گستری . این اصول ، روح حاکم بر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را تشکیل می دهندو نقطه متمایز مردمسالاری دینی با دمکراسی لیبرال یا حکومت های خودکامه است . براین مبنا کسانی را که به نام اصلاح طلبی یا هر نام دیگر به اصول محوری قانون اساسی بی اعتنایند داخل نظام نمی دانیم و با آنان مرزبندی روشنی داریم . ۹. ولایت فقیه، یک ایده دینی و از اصول محوری قانون اساسی ماست که نه مثل برخی اصلاح طلبان ، ‌از روی اضطرار بلکه بدان باور داریم. علاوه بر این جنبه دینی و قانونی، عقل نیز با توجه به شرایط عمومی کشور و جو تخاصم بین المللی به وجود اصل و مصداق آن حکم می دهد . ما نه تنها به دلیل تصریح ولایت فقیه در قانون اساسی به آن التزام داریم بلکه به دلیل مفهوم ولایی آن که نشات گرفته از تفکر شیعی است به آن پایبندیم . یکی از تفاوت های اصولگرایان با دیگر جریان های سیاسی در نگاه و تلقی آنان از رهبری است . اگر چه کسی که به حکم حکومتی گردن می نهد (‌حتی اگر آن را قبول نداشته باشد) مأجور است اما اصولگرایان ، اطاعت را به امری درونی تبدیل کرده اند و عنصر«قبول» را نیز به آن افزوده اند . درست است که قائل نبودن شأن و اختیاری بیشتر ازآن چه که در قانون اساسی برای ولایت فقیه و رهبری درج شده است اندیشه ای انحرافی یا حرکتی ضد انقلابی محسوب نمی شود اما اصولگرایان ، نظر رهبری را ملاک می دانند و راهبردها ، سیاستها و مواضع خود را بر اساس آن تنظیم می کنند. از دیدگاه اصولگرایان ، رهبری فقط یک رکن مهم در نظام دیوانی کشور و یا مقامی که مطابق قانون اساسی بر سه قوه نظارت دارد نیست بلکه جنبه ای معنوی و عاطفی نیز دارد و سمبل کشور، محور وحدت و فصل الخطاب منازعات است و از این رو یک نعمت محسوب می شود که شکرانه آن ، همسویی و اطاعت است ، نه بهانه های ظاهرا" مستدل و حقوقی برای رفع تکلیف یا فرار از ولایت پذیری . در عین حال ، برخلاف افراد شعار زده اشعری مسلک ، بین سلیقه شخصی ، توصیه ، الزام و حکم حکومتی تفاوت قائلیم که هریک الزامات متفاوتی دارند . ۱۰. اصل استقلال و تفکیک قوا ضرورتی جدی است که به قوام ملک می انجامد زیرا قدرت گرفتن انحصاری هر قوه ، زمینه ساز خودکامگی است . دولت قوی حق دارد از تمامی ظرفیت های قانونی خود استفاده کند و تمامی شئون اداری و اجرایی کشور را مطابق قانون اساسی در اختیار داشته باشد . مجلس مقتدر از ساز وکارهای قانونی خود (‌قانونگذاری ، تصویب اسناد بالادستی ، بودجه سالانه ، سوال ، تحقیق و تفحص ، رای اعتماد ، استیضاح وزیران ، عدم کفایت رئیس جمهور ، دیوان محاسبات و عضویت در شوراهای فرا دستگاهی) استفاده می کند و در عین حال ، ‌همگان به داوری دستگاه قضا گردن می نهند. با وجود قوه قضائیه مقتدر است که حاشیه های امنیت برای همه ،‌ بالسویه رنگ می بازد و هیچ عنصر صاحب قدرت یا مدیری جرات قانون شکنی ، ظلم به دیگران و فساد به خود نمی دهد و متقابلا بازار افشاگری های خطابه ای و خیابانی تعطیل می شود و کسی جرات نمی کند به دیگری اتهام بدون سند زند. ۱۱. آئین نامه اخلاقی- حرفه ای خبرآنلاین قبلا و به صورت رسمی اعلام شده است و مواضع ده گانه بالا نیز به تدریج و حسب ضرورت تکمیل خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =