کلاهبرداری در بازار داغ لاغری با قرص و دمنوش
بازدید 19
0

کلاهبرداری در بازار داغ لاغری با قرص و دمنوش

به گزارش خبرگزاری مهر، جاوید نجفی، متخصص تغذیه و فیزیولوژی ورزشی، به بررسی روش‌های لاغری و چاقی، از قرص و دمنوش تا لیزر، و کلاهبرداری‌های رایج در این حوزه پرداخت.

این کارشناس تغذیه با اشاره به هیاهوی تبلیغات روش‌های فوری لاغری، اظهار داشت: از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا صفحات اینستاگرام، همه پر از تبلیغ روش‌های فوری و معجزه‌آسا هستند. قرص، دمنوش، چسب‌های لاغری و دستگاه‌هایی که به اسم علم فروخته می‌شوند، اما فریب هستند.

وی جمله مشترک این تبلیغات را «در کمترین زمان ممکن نتیجه بگیرید» عنوان کرد و افزود: همین جمله، آغاز فریب است. معمولاً ما آدم‌ها از تلاش فرار می‌کنیم و دلمان می‌خواهد یک قرص بخوریم و فردا جلوی آینه بدن جدید ببینیم، اما بدن هوشمند است و فقط نظم، تلاش و صداقت را درک می‌کند، نه عجله و فریب.

هشدار درباره قرص‌ها و دمنوش‌های لاغری

نجفی در پاسخ به این سوال که آیا این قرص‌ها و دمنوش‌ها مشکل‌ساز هستند، تاکید کرد: قطعاً. اغلب این ترکیبات ناشناخته هستند یا اشتها را سرکوب می‌کنند، یا حرکات دستگاه گوارش را کاهش می‌دهند تا غذا مدت طولانی‌تری در معده بماند و فرد احساس سیری کند، یا باعث افزایش دفع آب بدن می‌شوند.

وی توضیح داد: کاهش آب بدن عدد ترازو را کم می‌کند، اما چربی نمی‌سوزد. در واقع وزن کم شده، وزن واقعی نیست و پس از توقف مصرف، وزن برمی‌گردد — حتی سریع‌تر از قبل. اغلب در این فرایند عضله از دست می‌رود، نه چربی. در نتیجه سلامتی بدن کاهش می‌یابد، نه صرفاً وزن.

راه حل علمی و پایدار برای مدیریت وزن

این متخصص فیزیولوژی ورزشی در پاسخ به این سوال که بهترین روش کاهش یا افزایش وزن پایدار از دید علمی چیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها مانند لیزر یا ابزارهای موضعی شاید ظاهر پوست یا چربی سطحی را موقتاً تغییر دهند، اما هیچ دستگاهی نمی‌تواند سبک زندگی اشتباه را جبران کند. بدن ما مثل حساب بانکی است؛ تا وقتی فقط برداشت می‌کنیم و چیزی برنمی‌گردانیم، دیر یا زود حساب خالی می‌شود.

وی بزرگ‌ترین آسیب این روش‌های اشتباه را علاوه بر جسمی، روحی دانست و افزود: وقتی کسی چندبار تلاش می‌کند، هزینه می‌کند و نتیجه نمی‌گیرد، به خودش شک می‌کند و فکر می‌کند مشکل از اراده‌اش است، در حالی‌که مشکل از تبلیغات دروغینی است که امید را می‌فروشند.

نجفی راه حل اصلی را اینگونه تشریح کرد: واقعیت این است که مسیر سلامت، مسیر صداقت است. هیچ فرمول جادویی وجود ندارد. تنها راه درست، داشتن یک رژیم غذایی سالم و پایدار است؛ رژیمی که تمام گروه‌های غذایی را شامل شود و در آن نسبت مناسبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین مصرف گردد.

وی در پایان با بیان تجربه شخصی خود تاکید کرد: به‌طور معمول با یک رژیم استاندارد حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری می‌توان طی زمان مشخص چند کیلوگرم وزن کم کرد، بعد ممکن است بدن به مرحله «استپ وزن» برسد که می‌توان با رژیم‌های شوک علمی و کنترل‌شده این مرحله را شکست. هیچ نیازی به قرص، دمنوش و دستگاه نیست. بدن به صداقت و نظم پاسخ می‌دهد، نه وعده‌های تبلیغاتی.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم گولت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 20 =