بازدید 132
0

فرار صنف ماکارونی از ماجرای مسمومیت | پدر داغدار مدرک جدید را فاش کرد!

گسترش نیوز- سارا سمیع شمس: ماجرای مسمومیت با ماکارونی و مرگ ۳ کودک، حرف و حدیث ها را در این موضوع داغ کرده است. روز گذشته رسول شفق سخنگوی انجمن صنفی ماکارونی در مورد مسمومیت‌های اخیر با ماکارونی این طور عنوان کرد که مسمومیت ناشی از ماکارونی ممکن است به دلیل سس، سویا، قارچ یا گوشت باشد، اما این موضوع به ماکارونی نسبت داده می‌شود تا به این صنعت آسیب بزنند. احتمال دارد که ترک‌ها برنامه‌ریزی کرده باشند تا اعتبار ماکارونی ایران را در میان مردم خودمان کاهش دهند. ماکارونی ترک سال‌ها در بازار ایران محبوبیت داشت، اما اکنون دیگر جایگاهی ندارد.

اما این اظهارات با واکنش شدیدی روبرو شد و یکی از والدین داغدار در مورد مسمومیت های کشنده با ماکارونی طی تماس با پایگاه خبری گسترش نیوز به شرح جزئیات جدیدی در این رابطه پرداخت که در ادامه گزارش به آن می پردازیم.

پندار-پویان

مرگ دلخراش ۲ کودک در اثر  مسمومیت با ماکارونی

رضا اکبری پدر ۲ کودک جانباخته توسط ماکارونی های آلوده به خبرنگار گسترش نیوز گفت: حدود ۴ ماه پیش یعنی در تاریخ ۲۱ مرداد، غذای ماکارونی درست کردم. خانواده ۴ نفره ما حدودا بعد از یک ساعت از مصرف ماکارونی به ترتیب از بچه کوچک تا خود من، بین فواصل یک تا دو ساعته علائم مسمومیت مان شروع شد. علائمی نظیر تهوع شدید، استفراغ خیلی شدید و قند بسیار بالا داشتیم و به اورژانس بیمارستان لقمان که تخصص در مرود مسمومیت ها دارد مراجعه کردیم.  در بیمارستان لقمان ما توسط پزشک ویزیت نشدیم و تلفنی جواب ما را دادند و در نهایت با اعلام اینکه چیز مهمی نیست و با تجویز یک او آر اس ساده، ما را مرخص کردند. برگشتیم به منزل اما دوباره بد حال شدیم و سریع خودمان را به بیمارستان رساندیم اما متاسفانه پسر کوچکم پندار جلوی درب بیمارستان در دستان خودم فوت کرد. بعد از ۲۴ ساعت پویان هم از دست رفت. من و مادر بچه ها در آن وضعیت حال خوبی نداشتیم اما در نهایت جان سالم به در بردیم.

گواهی-فوت

پویان_اکبری

وی افزود: در مورد نحوه درست کردن و مصرف ماکارونی لازم است که بگم، نه غذا را داخل یخچال گذاشته بودیم، نه قارچ استفاده کرده بودیم و نه کنسرو خاصی در آن استفاده کرده بودیم. ما یک ماکارونی خیلی ساده که همه درست می کنند را استفاده کرده بودیم. ما این موضوع را رسانه ای نکرده بودیم تا سه چهار ماه ببینیم جریان چه می شود ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. پزشکی قانونی به ما عامل مرگ بچه ها را مسمومیت با عامل ناشناخته اعلام کرد. من از ‌آن مواد غذایی داشتم و برای تست بردم و گفته شد دو سه روزه جواب آزمایش را می دهیم اما حدود یک ماه از آن گذشت و حتی تلفنی هم پاسخی در مورد آلوده بودن یا نبودن مواد غذایی به من ندادند.

اکبری

اکبری ادامه داد: چند وقت پیش هم یک دختر بچه اهوازی به مشکل فرزندان ما دچار شد و متاسفانه فوت کرد. آرنیکا بادامی هم دقیقا با علائم بچه های ما یعنی تهوع شدید، تاری دید و قند بالا فوت کرده است و بعد از این اتفاق دیگر ما این موضوع را رسانه ای کردیم. اما اینکه امروز آقای شفق رئیس انجمن صنفی ماکارونی می گوید این اتفاق کار ترکیه است و هیچ مرگی نبوده و شایعه است. از آقای شفق درخواست دارم بیاید و قبر بچه های من را ببیند و یا گواهی فوت آن ها را بررسی کند و بعد ببیند که آیا شایعه است یا واقعیت دارد؟! خواسته بنده این است که خواهشا دروغ نگویند و واقعیت ماجرا را به مردم بگویند. من وکیل گرفتم به جدم پیگیر این قضیه هستم و نمی خواهم حق بچه‌هایم ضایع شود و فقط می‌خواهم ببینم چه دلیلی پشت آن است. بچه های من سالم بودند و بعد از اینکه از سرکار آمدم کلی با آن ها بازی کردم و یک ساعت بعد از خوردن ماکارونی فوت کردند و من باید دلیل آن را بفهمم.

آرنیکا

رئیس انجمن صنفی ماکارونی داغ دل ما را تازه نکند!

اکبری تاکید کرد: ماکارونی مصرف شده ما در آن شب ایرانی بود و ما از برندهای خارجی استفاده نمی کنیم. همچنین این ماکارونی ها از نوع کیلویی و باز نبوده به این دلیل که ما عادت به خرید این نوع از ماکارونی نداشتیم. همچنین هیچ وقت از کنسروی جات استفاده نمی کردیم و سعی داشتیم از بهترین مواد غذایی برای بچه های خود استفاده کنیم. ما آن روزی که اورژانس رفتیم و بعد از آن اتفاق ها و برگزاری مراسم ها دیگر به بسته بندی ماکارونی ها دقت نکردیم چون فکر نمی کردیم مسبب مسمومیت بچه ها ماکارونی باشد اما در حال حاضر با دیدن اتفاق های مشابه نمی دانم چه باندی پشت این قضیه است و اینکه کی داره از آن ها حمایت می کند؟ تمام پیج های پزشکی در مورد این اتفاق می گویند که مسمومیت با ماکارونی شایعه است اما من ۲ تا از بچه هام سر این قضیه فوت کردند. خواهشاً اطلاع رسانی کنید که فقط دل ما آرام شود.

وی افزود: می خواهم بدونم که آقای شفق چرا در حال سمپاشی هستند و داغ دل ما رو تازه می کنند؟ ما می خواهیم بدانیم که چرا بچه های ما از دست رفتند و دلیل آن روشن شود. ما نه کاری به آقای شفق داریم و نه با برند ماکارونی کار داریم فقط منتظر جواب روشنی در مورد این قضیه هستیم. فقط بگویند عامل ناشناخته مسمومیت چه بوده و چیز دیگری نگویند. ما نه دنبال پول هستیم و نه دنبال گرفتن دیه هستیم و فقط می خواهیم روشن شود که در این ۲۴ ساعت چه اتفاقی افتاد که ما نتوانستیم کاری برای فرزندان مان کنیم. دکترها می گفتند ما هیچ زمانی برای تست و آزمایش نداشتیم تا بفهمیم مشکل از کجاست.

بادامی

اکبری خاطرنشان کرد: هیچکدام از مسئولین بیمارستان لقمان حکیم، تماسی نگرفتند. حتی گفتند ما جلسه تشکیل دادیم و اصلا و ابدا مقصر نبودیم. من و همسرم جزء کادر درمان هستیم و پرونده پزشکی بچه ها را پیش ۵۰ پزشک بردیم و مشاوره گرفتیم. یکی از قصور کادر درمان بیمارستان لقمان این بوده است که به بچه ای که قند خون آن در سطح ۴۵۰ قرار دارد، سرم قندی زدند. ما خودمان جای دیگری بستری بودیم و اگر خودم بالای سر بچه هایم بودم مطمئنا اجازه نمی دادم چنین اتفاقی رخ دهد. یک رزیدنت سرم قندی به بچه یک و نیم ساله من تزریق کرده و به کمای دیابتی می رود. پرونده پزشکی را نشان هر پزشکی دادم متوجه شد که چه قصوری انجام شده است. ما شکایت هم کردیم و پزشک محکوم هم شد اما فقط درج در پرونده کردند. این پزشک هنوز در بیمارستان لقمان در حال طبابت است و هنوز پروانه طبابت دارد و معلوم نیست قرار است چند نفر دیگر را به کشتن دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه پزشکای بیمارستان لقمان مرکز مصدومیت‌های تهران به هیچ عنوان آزمایش نگاه نکرده بودند. فقط می خواهم بدانم که چرا می گویند مرگ بچه ها در اثر مصرف ماکارونی شایعه است؟ من عکس قبر بچه ها را می فرستم و هر مدرکی در مورد بستری بودن بچه ها و همچنین گواهی فوت بچه ها را برایتان می فرستم تا بدانید که متاسفانه این اتفاق واقعیت داشته است.

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز اصناف در بازار کشور، به سرویس اصناف پایگاه خبری گسترش نیوز مراجعه کنید. تجربه های خود را درباره مسمومیت با مواد غذایی با ما در میان بگذارید.



کدخبر:
342316


سارا سمیع شمس

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =