بازگشت فروش سینما به روال قبل؛ تنوع ژانر لازم است
بازدید 4
0

بازگشت فروش سینما به روال قبل؛ تنوع ژانر لازم است

سحر مهرعلی مدیر پردیس سینمایی کوروش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در دوران جنگ دوازده روزه پردیس سینمایی کوروش همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داد. ادامه فعالیت سینماها در شرایط اضطرار اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب تزریق انرژی و روحیه به مردم جامعه می‌شود. در این مقطع بسیاری از مردم به دلیل تعطیلی مراکز مختلف در خانه‌ها بودند و برخی ترجیح دادند تا با حضور در سالن‌های سینما، نوعی از آرامش روانی را فارغ از وقایع جنگ تجریه کنند. همچنین بسیاری از مجتمع‌های تجاری کشور دارای امنیت بالایی هستند و از این منظر نیز حضور در این مراکز می‌تواند اهمیت داشته باشد. مخاطبان پردیس سینمایی کوروش در زمان جنگ بسیار پرتعداد بودند و از فیلم‌ها استقبال مناسبی صورت گرفت.

وی درباره میزان مخاطبان سینما در دوران پس از آتش‌بس عنوان کرد: با برقراری آتش‌بس تعداد مخاطبان به روال سابق بازگشت و در نتیجه شاهد افزایش فروش فیلم‌ها بودیم. در روزهای سه‌شنبه به دلیل اجرای طرح فروش نیم‌بهای بلیت شاهد افزایش مخاطب هستیم که نمونه آن در روز دهم تیرماه اتفاق افتاد و بنابر اطلاعات منتشر شده توسط موسسه سینماشهر، پردیس سینمایی کوروش عنوان پرتماشاگرترین سینمای کشور را به خود اختصاص داد. فروش بلیت سینما به صورت نیم‌بها باعث می‌شود تا در شرایط اقتصادی فعلی، اقشار مختلف جامعه بتوانند تا به تماشای فیلم‌های روز سینمای ایران بنشینند.

مهرعلی بیان کرد: برخی معتقدند باید روزهای بیشتری برای اجرای طرح فروش نیم‌بهای بلیت در نظر گرفته شود، اما با توجه به هزینه‌های مختلف، این مسئله می‌تواند برای دفاتر پخش و سینماداران مشکلاتی را به وجود بیاورد. این روزها وضعیت سینما به شرایط عادی خود بازگشته است و مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما در سایر روزهای هفته نیز از فیلم‌های مختلف سینما استقبال می‌کنند و پس از دوران جنگ، کاهشی در میزان تعداد تماشاگران اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: این روزها به دلیل فرارسیدن ایام عزاداری، اکران فیلم‌های کمدی متوقف شده است اما برخی آثار نظیر «پیر پسر» تماشاگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. برای مثال از اولین روز اکران این فیلم تاکنون، حتی یک سانس از «پیر پسر» هم کنسل نشده است. تجربه ژانرهای متفاوت در سینمای ایران می‌تواند باعث شود تا مخاطبان بیشتری از فیلم‌های حاضر در سبد اکران استقبال کنند. مخاطبان می‌توانند با خرید بلیت به قیمت معمول شاهد تماشای فیلم خوب «پیر پسر» در مدت زمانی بیش از ۳ ساعت باشند و همین مسئله موجب رضایت تعداد زیادی از آنها شده است.

مهرعلی در پایان گفت: از روز هجدهم تیر مجدداً نمایش فیلم‌های کمدی از سر گرفته خواهد شد و قطعاً با اکران فیلم‌های تازه، تعداد تماشاگران سینما سیر صعودی به خود خواهند گرفت. به نظر من ضروری است تا در این شرایط فیلم‌های تازه‌ای در چرخه اکران سینماها قرار بگیرند.

بر اساس آمار ارائه شده از مجموعه‌های سینمایی و پردیس‌های سینمایی سراسر کشور، در روز سه شنبه دهم تیرماه تعداد مخاطبان سینما به حدود یکصد هزار نفر رسید و پردیس سینمایی کوروش در شهر تهران با ۴۰۸۷ جذب مخاطب به عنوان پرتماشاگرترین سینمای کشور معرفی شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =