فعالیت بنیاد فارابی در حوزه آموزش بورس و سرمایه‌گذاری
بازدید 3
0

فعالیت بنیاد فارابی در حوزه آموزش بورس و سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، تفاهم‌نامه گسترش سواد مالی و فرهنگ سرمایه‌گذاری از طریق ابزارهای هنری، مابین بنیاد سینمایی فارابی و شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس با حضور حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و حسن محمدی مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با حضور چند تن از مدیران مجموعه های یاد شده شنبه ۲۸ تیر در محل این بنیاد به امضا رسید.

حامد جعفری در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از همکاری بورس با مجموعه سینمای ایران در سخنان کوتاهی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری این همکاری گفت: تفاهم‌نامه مذکور حاصل مجموعه جلسات و گفتگوهایی است که در ماه‌های گذشته بین ۲ مجموعه شکل گرفت و امروز شاهد اجرای نخستین گام عملی آن هستیم. بنیاد سینمایی فارابی، به عنوان نهاد ملی سینما و یکی از مجموعه‌های اصلی سیاست‌گذار و حامی سینمای ایران، خود را متعهد می‌داند تا در روایت مفاهیم مرتبط با زندگی مردم، نقش مؤثری ایفا کند.

وی افزود: بنیاد فارابی پیش از این نیز تجربه همکاری با نهادهایی همچون سازمان امور مالیاتی را داشته و باور دارد که زبان هنر، به‌ویژه سینما، می‌تواند انتقال مفاهیم تخصصی به عموم جامعه را اثربخش‌تر و ماندگارتر کند. البته مسیری که به تازگی آغاز شده نیازمند تعامل، دریافت بازخورد و اصلاحات مستمر است. ما امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت سینما، محتوایی تولید شود که در عین جذابیت هنری، ابزاری مفید برای آگاهی‌بخشی در خصوص بازار سرمایه به عموم مردم باشد.

حسن محمدی در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیت‌های این شرکت، گفت: مأموریت اصلی شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس، پیگیری و اجرای تمام فعالیت‌های آموزشی بازار سرمایه در سطح سازمان بورس است و تلاش می‌کند در زمینه ارتقای سواد مالی و فرهنگ سرمایه‌گذاری نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: از سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ که با رشد چشمگیر حضور عموم مردم با سرمایه خرد و کلان در بازار سرمایه مواجه شدیم، اهمیت آموزش بیش از پیش احساس شد. ورود گسترده مردم به این بازار، ضمن اینکه آثار اقتصادی قابل توجهی به‌دنبال داشت، لزوم جدی به آموزش را نیز آشکار کرد. از همان زمان، اجماع در سطح حاکمیت شکل گرفت که ورود بدون آمادگی و آموزش، اشتباهی راهبردی بوده است؛ بنابراین آموزش هدفمند و فراگیر در دستور کار ما قرار گرفت.

محمدی با تاکید بر اثرگذاری زبان هنر بر جامعه، گفت: طبیعتاً یکی از بهترین ابزارهای انتقال مفاهیم آموزشی، زبان هنر است. سینما، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین شاخه‌های هنری، توان بالایی در روایتگری و انتقال پیام دارد، به‌ویژه وقتی مردم به آن علاقه‌مندند و با آن پیوند فرهنگی و احساسی دارند. ما بر این باوریم که از طریق هنر و با همکاری اهالی سینما می‌توانیم مفاهیم مالی و اقتصادی را به‌زبان ساده و اثرگذار به جامعه منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس این همکاری را زمینه ساز ایجاد ارتباط میان فعالان بازار سرمایه، از جمله نهادهای مالی و کارگزاری‌ها، با جامعه هنری کشور دانست و ادامه داد: واقعیت آن است که تاکنون محتوای مناسب و جذابی برای آگاهی‌بخشی در حوزه بازار سرمایه تولید نشده و با کمبود جدی در این زمینه مواجه هستیم. این تفاهم‌نامه در راستای پر کردن این خلأ و گسترش ادبیات عمومی بازار سرمایه با زبان هنر است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، دو طرف متعهد شدند در زمینه‌های گوناگونی از جمله، تولید مشترک آثار سینمایی و انیمیشن با محوریت مفاهیم اقتصادی، بورس و سرمایه‌گذاری مردمی، همکاری در انتشار کتاب‌ها و پژوهش‌هایی با موضوع اقتصاد سینما و روش‌های نوین جذب سرمایه برای تولیدات هنری، برگزاری کارگاه‌های تخصصی درباره تأمین مالی پروژه‌های سینمایی از طریق بازار سرمایه شامل ابزارهایی چون کرادفاندینگ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار و همچنین همکاری در معرفی و جذب حامیان مالی برای پروژه‌های بنیاد فارابی فعالیت کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =