ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Exercise to treat shedding
بازدید 102
0

این ورزش برای درمان ریزش موهاتون عالیه !!

ورزش و تغذیه مناسب دو عامل اساسی هستند که می‌توانند بهبود عملکرد بدن را تسهیل کنند. ورزش نه تنها برای سلامتی بدن بلکه برای رشد موها هم تأثیرگذار است.

کاهش و کنترل ریزش مو با ورزش!

بر اساس مطالعات انجام شده، تقریباً دو سوم مردان در سن 35 سالگی با ریزش مو مواجه می‌شوند. برای این افراد، راهکارهای مختلفی از جمله درمان‌های دارویی و آرایشی موجود است تا بتوانند فولیکول‌های موی خود را برای رشد بیشتر تحریک کنند. با این حال، ورزش و تغذیه نیز نقش مهمی در کاهش ریزش موی آنها دارند.

کمبود مواد مغذی، به ویژه کمبود آهن و سایر مواد مغذی، ممکن است عاملی برای ریزش مو، به‌خصوص در مردان، باشد. مطالعات نشان می‌دهند که درمان ریزش مو زمانی موثر است که کمبود آهن در بدن وجود نداشته باشد و فرد دچار کم خونی نباشد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت فیزیکی و ورزش می‌تواند به عنوان یک عامل جلوگیری از ریزش مو عمل کند. اما سوال اینجاست که کدام ورزش بهترین تأثیر را برای جلوگیری از ریزش مو دارد؟ شما باید تلاش کنید تا تمرینات ورزشی را به صورت منظم و در روال زندگی خود جای دهید تا موهایی پرپشت‌تر و سالم‌تر داشته باشید. البته، برخی از ورزش‌ها نیز تأثیربخشی بیشتری دارند.

افزایش جریان خون می‌تواند عاملی برای رشد بیشتر موها باشد

یک مطالعه در سال 2001 به این نتیجه رسیده است که رگ‌های خونی عامل اصلی و کلیدی رشد موهای ضخیم هستند، و فعالیت‌های فیزیکی که به شما کمک کند و جریان خون را در پوست سر افزایش دهید، قطعاً عاملی موثر برای جلوگیری از ریزش مو است.

از طرف دیگر، تمرینات ایروبیک قوی با سرعت بالا و تکرارهای زیاد، یا تمرینات با وزنه، می‌توانند سرعت ریزش مو را کاهش دهند و عاملی برای پرپشتی موها در مردان و زنان باشند.

به هر حال، باید توجه داشت که تمرینات بیش از حد سخت ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند زیرا می‌توانند باعث افزایش ترشح ماده‌ای به نام DHT شوند که عاملی برای ریزش مو است. اما تمرینات با وزنه می‌توانند به عنوان راهی برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشند.

توصیه ما به مردانی که تمرکزشان در باشگاه بر روی کار با وزنه است، این است که تمرکز بیشتری بر روی تعداد تمرین‌ها و وزنه‌هایی که استفاده می‌کنند، داشته باشند و در کنار آن تمرینات ایروبیک نیز انجام دهند تا جریان خون بیشتری در بدنشان جریان یابد. به همین دلیل، پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری به عنوان تمرینات کاردیو عالی محسوب می‌شوند که می‌توانند جریان خون را افزایش داده و به پرپشتی موها کمک کنند.

 ورزش کاردیو با کاهش سطح هورمون کورتیزول، ریزش مو را کاهش می‌دهد

استرس و اضطراب باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که عاملی برای نوسانات هورمونی و افزایش سرعت ریزش مو در مردان است. مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان می‌دهد که مردانی که به خصوص در سنین بالا ورزش‌های کاردیو انجام می‌دهند، حدود 42 درصد کمتر کورتیزول را در طول روز ترشح می‌کنند. به عبارت دیگر، افزایش ورزش‌های کاردیو باعث کاهش سطح کورتیزول می‌شود که در نتیجه ریزش مو را کاهش می‌دهد.

همانطور که قبلاً گفتیم، هر نوع ورزشی که انجام دهید، به جلوگیری از ریزش موی شما کمک می‌کند زیرا فعالیت فیزیکی به طور طبیعی از کچلی جلوگیری می‌کند. دلیل این امر نیز عاملی برای کاهش استرس است.

وقتی در شرایط استرس قرار می‌گیریم، معمولاً با ریزش بیشتر موهایمان مواجه می‌شویم و ممکن است خودمان را در حال کندن موهای سر بیابیم. “تلوژن افلوویوم” وضعیتی در بدن است که هنگام استرس، فشار روی فولیکول‌های مو ایجاد می‌کند و آن‌ها را در مرحله استراحت نگه می‌دارد و ریزش مو را افزایش می‌دهد.

باید بدانید که استرس تأثیر منفی بر زیبایی موهای شما دارد و باعث ریزش بیشتر آنها می‌شود. فعالیت فیزیکی می‌تواند از این استرس جلوگیری کند و برای کاهش سرعت ریزش موها مفید و مؤثر باشد.

همچنین، ورزش منجر به تولید ماده‌ای به نام اندورفین می‌شود. اندورفین یک ماده شیمیایی در مغز است که عملکردی مشابه مسکن طبیعی دارد، بهبود خواب را تسهیل می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده است که انجام فعالیت‌های ایروبیک به صورت منظم میزان کلی تنش و اضطراب را کاهش می‌دهد، روحیه را بهبود می‌بخشد، خواب را بهبود می‌بخشد و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. حتی تمرین کردن پنج دقیقه با طناب نیز می‌تواند عاملی برای تحریک ترشح مواد ضد استرس در بدن باشد. بنابراین، تمرینات ورزشی منظم راهی برای افزایش رشد موهای سالم، کاهش استرس و جلوگیری از ریزش مو می‌باشد.

اما ورزش بیش از حد شدید ممکن است نتیجه‌ای عکس داشته باشد. وقتی ورزش را به اندازه‌ی زیادی انجام می‌دهید، ممکن است خودش عاملی برای ریزش مو شود. وقتی بدن را به فشار زیادی می‌اندازید، موها سعی می‌کنند به حالت استراحت دائمی بروند و کم‌کم شروع به ریزش می‌کنند. این می‌تواند منجر به ریزش موی چشمگیری شود، بنابراین باید مواظب باشید و ورزش خود را به گونه‌ای انجام دهید که عاملی برای ریزش مو نشود.

همچنین، بعد از دویدن، از قرار گرفتن در محیط‌های با دمای بالا یا استفاده از دوش آب داغ به شدت خودداری کنید، زیرا این نیز ممکن است عاملی برای ریزش مو باشد. همچنین، می‌توانید از روغن‌های طبیعی روی پوست سر خود استفاده کنید که باعث افزایش جریان خون و کاهش التهابات و خشکی می‌شوند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 2 =