نسخه الکترونیک
بازدید 61
0

زیادترین نسخه الکترونیک برای کدام استان‌ها است

امیرحسین حبیبیان گفت: اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک در سال جاری نشان می‌دهد که 116 قلم دارو در فهرست گران‌ترین داروهای تجویزی در کشور قرار دارند. این داروها بیشتر برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در 28 استان کشور تجویز شده‌اند.

وی افزود: برخی از این داروها قیمتی بیش از 70 میلیون تومان دارند و در برخی بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز، دارویی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان نیز تجویز شده است که به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

حبیبیان ادامه داد: در سال جاری همچنان داروی انسولین قلمی، پرهزینه‌ترین داروی تجویزی است و برای این دارو مبلغی بالغ بر 400 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران به این اشاره کرد که داروهای مرتبط با بیماری‌های قلب و عروق و دیابت پرمصرفترین داروهای کشور هستند. او اضافه کرد: در سال جاری، 215 میلیون داروی متفورمین تجویز شده است که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته و پس از آن داروهای آ اس آ و لوزارتان که در درمان فشار خون بالا استفاده می‌شوند، قرار دارند.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران

با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی صدور نسخه‌های الکترونیک در سال جاری نسبت به سال قبل، اظهار کرد که مشارکت پزشکان امسال از عدد 102 هزار پزشک عبور کرده است، که نشان دهنده رشد 8 درصدی با اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک تا کنون بیش از 269 میلیون نسخه الکترونیک ثبت شده است که در ماه‌های اخیر حدود 12 میلیون نسخه در ماه توسط پزشکان در سراسر کشور تجویز شده است.

حبیبیان ادامه داد: مشارکت پزشکان در استان‌های یزد، البرز و کرمان بیش از 90 درصد است و دارای بالاترین مشارکت هستند، در حالی که در استان‌های قم، خراسان رضوی و اردبیل هنوز 15 درصد نسخه‌ها به صورت کاغذی ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *