ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Cleaning silver jewelry
بازدید 71
0

راهکار عالی برای براق و تمیز کردن جواهرات نقره

تمیز کردن جواهرات نقره به شکل براق و درخشان به زیبایی آنها کمک بسیاری می‌کند. در ادامه، با بهترین روش‌های طبیعی برای تمیز کردن جواهرات نقره آشنا خواهید شد.

روش‌های تست شده برای تمیز کردن جواهرات نقره:

تقریباً همه ما در منزل جواهرات نقره‌ای داریم و از آنها استفاده می‌کنیم. اگر می‌خواهید جواهرات نقره‌ای را در بهترین حالت ممکن نگه دارید، باید به صورت منظم آنها را تمیز کنید و مراقبت کنید. در بازار، محصولات زیادی برای این منظور وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید، اما اغلب هزینه‌بر هستند. با این حال، روش‌های ساده‌تر و ارزان‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید در خانه از آنها استفاده کنید.

بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای تمیز کردن جواهرات نقره:

روش اول: استفاده از فویل آلومینیوم و آب جوشانده

مقداری آب را به جوش بیاورید و به آن چند قاشق چایخوری از جوش شیرین اضافه کنید. سپس فویل آلومینیوم را درون یک کاسه قرار دهید و جواهرات نقره‌ای را درون فویل آلومینیوم قرار دهید. بعد از 1 تا 3 دقیقه، جواهرات را بیرون بیاورید، آنها را زیر آب سرد بگیرید و با یک پارچه نرم و خشک بپوشانید. این فرآیند باعث ایجاد واکنش شیمیایی می‌شود و می‌تواند کدری روی نقره را برطرف کند. در نتیجه، پس از انجام این عمل، قسمت‌های بی‌رنگ یا تیره روی جواهرات به حالت اولیه نقره برمی‌گردند که بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

روش دوم: استفاده از لیمو و نمک برای تمیز کردن جواهرات نقره

برای این روش، یک لیمو را فشار داده و آب آن را در یک کاسه جمع کنید. سپس سه قاشق غذاخوری نمک و آب داغ را به آن اضافه کنید. جواهرات نقره‌ای تیره شده را به مدت ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید، سپس آنها را خارج کنید و با یک پارچه نخی خشک کنید. بهتر است برای خشک کردن از پارچه نخی سفید استفاده کنید. اگر با یک بار استفاده از این روش به نتیجه دلخواه نرسیدید، می‌توانید این کار را به صورت منظم تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش سوم: استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن نقره

مقدار کمی خمیر دندان را در یک ظرف قرار داده و با استفاده از یک اسفنج، آن را در کاسه پخش کنید. سپس جواهرات نقره‌ای را درون این محیط قرار داده و کاملاً آنها را به خمیر دندان آغشته کنید. سپس نقره را با آب گرم شستشو دهید.

خمیر دندان قادر است تیرگی‌ها را برطرف کند، اما ممکن است نتیجه آن به اندازه‌ای راضی‌کننده نباشد. دلیل آن نیز این است که خمیر دندان به تمام قسمت‌ها نفوذ نمی‌کند. برای نفوذ کامل، می‌توانید از یک مسواک آغشته به خمیر دندان استفاده کنید و آن را به تمامی قسمت‌ها بزنید.

روش چهارم: استفاده از کوکاکولا برای تمیز کردن جواهرات نقره

برای این روش، مقداری کوکاکولا را در یک کاسه بریزید و به نقره‌ها اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه در آن قرار بگیرند. سپس آنها را بیرون آورید و با یک پارچه نخی خشک کنید. این روش برای بعضی از نقره‌ها عالی کار نمی‌کند، اما امتحان آن ضرر ندارد.

روش پنجم: استفاده از شیشه‌شوی برای تمیز کردن جواهرات نقره

مقداری از شیشه‌شوی را روی یک پارچه نخی اسپری کنید و آن را روی نقره بکشید. این کار باعث درخشندگی بیشتر نقره می‌شود، اما رنگ پریدگی‌ها و تیرگی‌ها تغییر نمی‌کند. بعد از این روش می‌توانید به راحتی از نقره خود استفاده کنید.

روش ششم: استفاده از سس گوجه فرنگی برای تمیز کردن جواهرات نقره

مقداری از سس گوجه فرنگی را روی مسواک بزنید و آن را روی نقره بکشید. تفاوت رنگ پس از این روش نسبتاً مشهود است، اما با گذشت زمان، تاثیر آن بیشتر می‌شود و همچنین برخورد نقره با سس گوجه بوی نامطلوبی ایجاد می‌کند. دلیل آن نیز مبارزه با تیرگی‌ها است.

روش هفتم: استفاده از سرکه برای تمیز کردن نقره

نقره مورد نظر را در یک کاسه سرکه بریزید، سپس با یک پارچه دور نقره را تمیز کنید. البته انتظار نداشته باشید که این روش به طور قابل توجهی تاثیرگذار باشد، اما در هر حال بهتر از قبل خواهد شد.

روش هشتم: استفاده از پودر لباسشویی برای تمیز کردن جواهرات نقره

برای این روش، یک فنجان پودر لباسشویی را در یک کاسه بریزید و مقداری آب داغ را همراه با نقره در آن بریزید. اجازه دهید حدود پنج دقیقه در این محلول قرار بگیرد، سپس آن را بیرون آورده و با یک پارچه نخی خشک کنید.

این ماده با آب واکنش نشان می‌دهد و یک ماده نرم و کفی ایجاد می‌کند. البته، این روش تمام تیرگی‌ها را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند نقره را درخشان‌تر کند و همچنین بوی آن نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =