ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Christmas
بازدید 91
0

رسم جذاب کریسمس برای جلب شانس ازدواج برای پسران و دختران

در کشورهای مختلف جهان، شامل کشور ایران، عقاید و رسوم خاصی در برابر کریسمس وجود دارد. این کشورها با نزدیک شدن به این مناسبت، رسوم جالبی را برای بخت گشایی دنبال می‌کنند.

در سنت‌های جالب کریسمس در کشورهای مختلف

برای بخت گشایی تدابیری در نظر گرفته می‌شود. در ایران نیز، باورها و رسوم عجیبی برای بخت گشایی وجود دارد. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که این رسوم عجیب تنها در کشور خودمان وجود دارند، اما جالب است بدانیم که در کشورهای خارجی نیز، جوانان هنوز هم رسوم خاصی را اجرا می‌کنند، به منظور اینکه دختران زودتر به خانه شوهرشان بروند و به‌طور مجازی بخت خود را بازگردانند. این رسوم به‌صورت سرگرمی یا به طور جدی انجام می‌شود.

بعضی از این رسوم جالب برای بخت گشایی و پایداری عشق در کریسمس که یک جشن برای جشن‌گریزی روز تولد مسیح است، برگزار می‌شود.

سوئد:

در شب سال نو میلادی، مردم سوئد پودینگ برنج یا Risgrynsgröt که به شدت شبیه شیر برنج است را سرو می‌کنند. در این پودینگ برنج، بادام پنهان می‌شود و سوئدی‌ها باور دارند که اگر کسی بادام را در ظرف خود پیدا کند، در سال آینده به ازدواج خواهد رفت.

جمهوری چک:

در جمهوری چک، خانم‌ها که میخواهند در سال آینده ازدواج کنند، یک لنگه کفش را در دست می‌گیرند و آن را پشت سر خود می‌اندازند. آنها باور دارند که اگر جلوی کفش به سمت در باشد، در سال آینده ازدواج خواهند کرد.

بلاروس:

در بلاروس، به منظور اینکه دختران زودتر به خانه شوهرشان بروند، آنها حلقه می‌زنند و مقداری ذرت در مقابل خود ریخته و سپس یک خروس در مرکز حلقه قرار می‌گیرد. خروس یکی از دانه‌های ذرت را برای خوردن انتخاب می‌کند، و به زودی آن دختر به عنوان عروس انتخاب خواهد شد.

بولیوی:

در بولیوی، در شب سال نو، مردم کیکی می‌پزند و در تعدادی از کیک‌ها سکه قرار می‌دهند. هر کسی که سکه را در کیک خود پیدا کند، در سال آینده خوش شانس خواهد بود. همچنین در این شب، افرادی که عاشق هستند، لباس قرمز می‌پوشند و افرادی که به دنبال ثروت هستند، لباس زرد در شب سال نو به تن می‌کنند.

گرینلند:

در گرینلند، زنان “اینوئیت” در شب کریسمس کاملاً استراحت می‌کنند و مردانشان هر آنچه را که بخواهند تا صبح روز بعد برایشان فراهم می‌کنند.

لهستان:

در لهستان، قبل از خوردن شام کریسمس، مقداری نی زیر رومیزی پنهان می‌شود. پس از صرف شام، مهمانان یکی از نی‌ها را از زیر رومیزی بیرون می‌کشند. اگر نی زرد باشد، نشانه می‌دهد که آنها تا سال آینده ازدواج نخواهند کرد. اما اگر نی سبز باشد، نشانه می‌دهد که تا سال آینده ازدواج خواهند کرد و دختران دم بخت به خانه بخت می‌روند.

یونان:

در یونان، جوانان برای پیش‌بینی اینکه آیا در سال آینده ازدواج خواهند کرد یا نه، پسرها یک شاخه از سرو و دخترها یک شاخه از گیلاس را در آتش می‌اندازند. شاخه‌ای که زودتر بسوزد، نشانه می‌دهد که آن فرد در سال آینده به خانه بخت خواهد رفت.

اتریش:

در اتریش، برای جلب خوش شانسی و برآورده شدن آرزوهای ازدواج، در روز 4 دسامبر یک تکه شاخه از درخت گیلاس را در یک لیوان آب قرار می‌دهند. سپس این لیوان و شاخه در جایی خاص قرار می‌گیرند و منتظر می‌مانند تا تا روز کریسمس جوانه بزند. این روند نمادی از امیدواری برای یافتن شریک زندگی و ازدواج است و آنها امیدوارند که جوانه‌های شاخه گیلاس به معنای آینده‌ای شاداب و خوشبخت باشند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفت =