ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
زیارت عاشورا
بازدید 109
0

روش‌های برآورده کردن حاجت با زیارت عاشورا

زیارت عاشورا، که معروف‌ترین زیارت‌نامه امام حسین (ع) است، توسط شیعیان در ایام مختلف سال به صورت تنها یا در گروه‌ها قرائت می‌شود. خواندن زیارت عاشورا تأثیرات برکت‌بخشی فراوانی دارد و طبق گفته آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس (ره)، با قرائت مداوم زیارت عاشورا به مدت چهل روز (معروف به چله زیارت عاشورا)، می‌توان به حاجت‌های بزرگ و بی‌نیاز از تغییر و اثرات دست یافت.

براساس روایت صفوان بن مهران، امام صادق (ع) و پدران معصوم آن حضرت تضمین کرده‌اند که هر شخصی که زیارت عاشورا و دعای پس از آن را به صورت نزدیک یا دور خواند، زیارت او در پیشگاه خدا قبول شده، دعایش مستجاب شده، حاجاتش برآورده شده و او به عنوان شفیع برای دیگران قرار می‌گیرد. حتی شفاعت او درباره دیگران نیز پذیرفته می‌شود و او به اهل بهشت تعلق خواهد گرفت. در پایان این روایت، صفوان می‌گوید: “ای صفوان! هرگاه حاجتی داری، در هر مکانی که باشی، این زیارت و دعای پس از آن را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه، زیرا از سوی خداوند برآورده خواهد شد.”

چله زیارت عاشورا به معنای قرائت زیارت عاشورا به مدت چهل روز است

آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس (ره)، الهام گرفته از تجربه و معارف الهی، اعتقاد داشت که اگر زیارت عاشورا به همراه شرایط مشخصی به مدت چهل روز انجام شود، می‌توان به حاجت‌های بسیار بزرگ و ناگزیر دست یافت، مگر اینکه حاجتی برای شخص به خیر و صلاح او نباشد.

برای انجام چله زیارت عاشورا بر اساس روش آیت‌الله حق‌شناس، می‌توانید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • تکبیر

صد بار تکبیر (الله اکبر) را تکرار کنید.

خواندن لعن و سلام‌های زیارت عاشورا

پس از تکبیر، می‌توانید لعن و سلام‌های زیارت عاشورا را بخوانید. این شامل قسمت‌هایی از زیارت عاشورا است که در آن به لعن بر ظالمان و سلام بر اهل بیت عصمت و طهارت اشاره می‌شود.

توصیه می‌شود که در طول این چهل روز، با ایمان و تمرکز کامل، زیارت عاشورا را قرائت کنید و به خداوند توسل و تضرع کنید تا حاجت خاص خود را برآورده سازید.

لعن و سلام‌های زیارت عاشورا را یک بار می‌خوانید:

“اللّٰهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَآخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَیٰ ذٰلِکَ. اللّٰهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلَیٰ قَتْلِهِ، اللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِیعاً”

خدایا، لعنت کن به نخستین ستمکاری که به حق محمّد و خاندان محمّد ستم کرد و آخرین کسی که در این ستم از او پیروی کرد. خدایا، لعنت کن به جمعیتی که با حسین مبارزه کردند و همراهی نمودند و پیمان بستند و او را به قتل رساندند. خدایا، همه آنان را لعنت کن؛

سلام‌ها:
“السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ وَعَلَی الْأَرْواحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنِّی سَلامُ اللّٰهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلَا جَعَلَهُ اللّٰهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیارَتِکُمْ، السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ، وَعَلَیٰ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلَیٰ أَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلَیٰ أَصْحابِ الْحُسَیْنِ؛”

سلام بر تو ای اباعبدالله و بر جان‌هایی که به درگاهت فرود آمدند، از سوی من سلام خدا بر تو باد همیشه تا هستم و تا شب و روز باقی است و خدا زیارت شما را آخرین زیارت از سوی من قرار ندهد، سلام بر حسین و بر علی بن الحسین و فرزندان حسین و یاران حسین؛

خواندن زیارت عاشورا

از ابتدای زیارت عاشورا تا ابتدای این دو فقره لعن و سلام را بخوانید.

خواندن دو رکعت نماز

دو رکعت نماز به نیت هدیه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بخوانید.

  • تکبیر

دوباره صد مرتبه تکبیر (الله اکبر) بگویید.

قرائت زیارت عاشورا

زیارت عاشورای امام حسین (ع) را به همان روشی که در کتاب مفاتیح الجنان آمده است، یعنی از ابتدا تا انتها با همان صد لعن و صد سلام که در متن زیارت نوشته شده است، بخوانید.

دو رکعت نماز زیارت

در پایان، دو رکعت نمازی را که بعد از زیارت توصیه شده است، بخوانید. این دو رکعت نماز به عنوان بخشی از زیارت عاشورای امام حسین (ع) محسوب می‌شود و باید آنها را ادا کنید.

آداب چله زیارت عاشورا به شرح زیر است:

حفظ محرمات و انجام واجبات: در این چهل روز، باید به‌طور مستمر از ترک محرمات و انجام واجبات، به ویژه مراقبه و پرهیز از گناهان زبانی، پیروی کنید. اگر این موارد را رعایت نکنید و تنها زیارت عاشورا را به همراه سایر شرایط انجام دهید، نمی‌توانم به حاجت شما تضمین دهم.

  1. پیوستگی و مداومت: زیارت عاشورا باید به مدت چهل روز پشت سر هم و مستمر خوانده شود.
  2. تواتر و یکپارچگی: همه زیارت و سایر اعمال باید پیوسته و بدون وقفه‌ای خوانده شود. به عبارت دیگر، نباید زیارت را به بخش‌های مجزا تقسیم کنید و هر بخش را در زمان و ساعتی دیگر انجام دهید.
  3. صدقه به نیت سلامتی امام زمان: بعد از پایان خواندن زیارت، روزانه صدقه‌ای را به نیت سلامتی امام زمان (عج) بدهید.
  4. زمان خواندن زیارت: زمان خواندن زیارت عاشورا بین طلوع و غروب آفتاب باشد.
  5. عدم صحبت با دیگران: در حین قرائت زیارت عاشورا، با هیچ کس صحبت نکنید و کلمات و عبارات را به درستی و صحیح ادا کنید.
  6. حفظ حریم مذهبی: به جز همسر و اعضای خانه، به دیگران درباره این چله آگاهی ندهید.
  7. تغییر عبارات در زیارت: در جمله “و هذا یوم فرحت”، عبارت “یوم قتل الحسین یوم فرحت” و در جمله “إن هذا یوم تبرکت”، عبارت “إن یوم قتل الحسین یوم تبرکت” را قرائت کنید.
  8. خواندن زیارت توسط بانوان: در روزهای خاصی که بانوان نمی‌توانند نمازها را انجام دهند، یکی از اعضای خانه می‌تواند به جای آنها زیارت را ادا کند تا پیوستگی و استمرار چهل روزه حفظ شود.
  9. مراقبت از زبان: در طول این چهل روز، زبان خود را مراقبت کنید. زبان شما که باید کلمات و بخش‌های زیارت عاشورای امام حسین (ع) را برزبانتیجه شود، باید پاک و طاهر باشد.
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =