ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
ایلان ماسک
بازدید 96
0

“شکست دوباره ایلان ماسک در طرح حمل انسان به ماه”

پس از ۷ ماه، اسپیس ایکس موشکی بزرگ و قدرتمند را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرد. این شرکت در حال ساخت استارشیپ برای حمل انسان و بار به ماه و مریخ است. همچنین، طرح‌های دیگری را نیز در نظر دارد. با انتخاب ناسا، استارشیپ به عنوان اولین وسیله فضایی برای نشستن بر روی ماه در برنامه آرتمیس استفاده خواهد شد. علاوه بر این، مأموریت‌های خصوصی بر روی ماه نیز در طرح‌های این موشک وجود دارد. با این حال، تلاش‌های اخیر نتوانسته است به نتیجه مطلوب برسد و موشک جدید منفجر شد. در هر حال، موشک و فضاپیما به طور ایمن از زمین بلند شدند و بوستر فوق سنگین آن‌ها را به کار انداخت. اما در تلاش آخر، چندین موتور زودتر از موعد خاموش شدند.

شکست مجدد ایلان ماسک در طرح حمل انسان به ماه

“اسپیس ایکس در پخش زنده خود تأیید کرد که برای ایمنی، ویژگی خود نابودکننده استارشیپ را در مرحله دوم فعال کرده است. استارشیپ اسپیس ایکس از دو عنصر تشکیل شده است که هردو قرار است به‌طور کامل و سریع چندبار مورد استفاده قرار بگیرند. مرحله اول بوستر به نام سوپر هوی و مرحله فوقانی به نام استارشیپ تاکنون فقط یک بار با هم پرواز کرده‌اند. در آزمایش پرتابی که در تاریخ ۳۱ فروردین انجام شد، مراحل استارشیپ به‌طور معمولی جدا نشدند و پرواز با انفجار هدفمند موشک در آسمان به پایان رسید.

در توضیح ماموریت اسپیس ایکس آمده است:

“رویکرد ساخت سریع و تکرارپذیر، اساس تمام پیشرفت‌های نوآورانه اسپیس ایکس است. بهبود تکرارپذیری ضروری است؛ زیرا ما برای ساخت سیستم حمل و نقل چندبار مصرفی کامل، که قادر به حمل خدمه و بار به مدار زمین و حتی سفر به ماه و مریخ می‌باشد، تلاش می‌کنیم.”

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =