منابع جدید برای کالابرگ از واردات خودرو؛ آخرین جزئیات اعلام شد
بازدید 20
0

منابع جدید برای کالابرگ از واردات خودرو؛ آخرین جزئیات اعلام شد

فهرست محتوا

راز سختی شناسایی ثروتمندان!

کالابرگ الکترونیک؛ ۶۰ میلیون نفر منتظر

اصلاح کالابرگ؛ دولت و مجلس متحد

کالابرگ تا هفت دهک؟

مشکل اصلی در حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از فهرست یارانه‌بگیران، نحوه شناسایی خانوارها و سنجش دقیق درآمد آنهاست. این فرآیند نیازمند دسترسی پایگاه رفاه ایرانیان به سامانه‌های مختلف اطلاعاتی است. هرچند دسترسی‌هایی برقرار شده، اما همچنان سامانه‌های دیگری باید به‌موقع اطلاعات خود را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند. برای مثال، سامانه مودیان مالیاتی باید برای شناسایی مالیات‌دهندگان بزرگ به این پایگاه متصل شود و اطلاعات سامانه املاک و اسکان نیز باید کاملاً تکمیل گردد.

راز سختی شناسایی ثروتمندان!

نکته کلیدی دیگر، تفاوت نسبی درآمدها بین دهک‌هاست. فاصله درآمدی بین دهک دهم و دهم نهم بیش از ۷۷ درصد است، اما این اختلاف بین دهک هفتم و هشتم تنها حدود ۱۶ درصد کاهش می‌یابد. این نزدیکی سطح درآمدی خانوارها، شناسایی را به شدت دشوار می‌کند. از ترس تبعات اجتماعی و نارضایتی‌های گسترده، دولت با دقت بالا عمل می‌کند و از بهمن پارسال تاکنون، تنها حدود ۵ میلیون نفر از یارانه حذف شده‌اند.

کالابرگ الکترونیک؛ ۶۰ میلیون نفر منتظر

در مورد کالابرگ الکترونیک، حدود ۶۰ میلیون نفر مشمول آن می‌شوند و اجرای دقیق آن نیازمند منابع پایدار است. اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که عوارض دریافتی از واردات خودرو توسط ایرانیان خارج از کشور، یکی از منابع تأمین مالی این طرح در نظر گرفته شده است. این طرح از سال ۱۴۰۱ در قوانین بودجه گنجانده شده و در دولت چهاردهم، تاکنون چهار مرحله اجرا شده که سه دوره آن در شش‌ماهه امسال بوده؛ یعنی تقریباً هر دو ماه یک‌بار پرداخت. طبق برنامه، از آبان‌ماه به بعد، پرداخت‌ها ماهانه خواهد شد.

اصلاح کالابرگ؛ دولت و مجلس متحد

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه نشست کمیسیون عمران و در جمع خبرنگاران، به برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس درباره کالابرگ الکترونیک اشاره کرد. هدف اصلی، انتقال یارانه از نهاده‌ها به مصرف‌کننده است تا ثبات قیمتی حفظ شود و یارانه مستقیم به مردم برسد؛ مشابه رویکرد دولت شهید رئیسی برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها برای مصرف‌کننده.

وی افزود: عزم دولت و مجلس بر بهره‌گیری از تجربیات گذشته است که با چالش‌هایی همراه بود، تا یارانه بدون نوسانات یا شوک‌های قیمتی به مصرف‌کننده منتقل شود. جلسات طولانی مشترکی در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و طرح هنوز نهایی نشده. امیدواریم هفته آینده با جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، محمدرضا عارف، تصمیم نهایی گرفته شود و شیوه اجرا اصلاح گردد.

کالابرگ تا هفت دهک؟

میدری توضیح داد: در مرحله گذشته، کالابرگ سه دهک بالا را شامل نمی‌شد و در طرح جدید نیز احتمالاً تا هفت دهک اول جامعه را پوشش می‌دهد. البته پیشنهادهای مختلفی برای پوشش دهک‌ها وجود دارد که دولت و مجلس تصمیم‌گیری خواهند کرد. زمان نهایی‌سازی طرح آبان‌ماه است، اما اجرا منوط به توافق با بخش خصوصی و انعقاد قراردادهای لازم برای تأمین و عرضه کالا با قیمت ثابت است.

وی تأکید کرد: برای حفظ ثبات قیمت‌ها، باید قراردادهای دو تا سه‌ماهه با عرضه‌کنندگان منعقد شود تا کالا با نرخ مشخص عرضه گردد. اگر مانند دفعات قبل فقط بودجه تخصیص یابد و هفته بعد اجرا شروع شود، ثبات قیمتی حاصل نمی‌شود. در پایان، وزیر خاطرنشان کرد: اجرای موفق نیازمند همکاری نزدیک بخش خصوصی، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و تصمیم مشترک دولت و مجلس است.

منبع:

ایرنا

گسترش نیوز

اقتصاد

منابع جدید برای کالابرگ از واردات خودرو؛ آخرین جزئیات اعلام شد

بانک و بیمه

منابع جدید برای کالابرگ از واردات خودرو؛ آخرین جزئیات اعلام شد

کدخبر:
362697

امیر خیرخواهان

۱۴۰۴/۰۷/۲۳ ۰۸:۳۰:۰۰

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم گولت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =