نان رژیمی
بازدید 25
0

نان رژیمی لاغری

نان رژیمی لاغری

نان رژیمی لاغری چیست؟ این سوالی است که امروز شاهد پرسیدن آن توسط افراد مختلف مخصوصاً کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند یا تمایل به سالم خواری دارند، هستیم. همانطور که می‌دانید نان یکی از مهمترین مواد غذایی است که انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند، به طور معمول از ترکیب آرد، نمک، آب و مخمر، نان تهیه می‌شود. برای تهیه نان رژیمی لاغری معمولاً از آردهای سبوس‌دار و مخصوص استفاده می‌کنند که همین موضوع می‌تواند سبب پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در افراد شود.

میزان کربوهیدرات موجود در این نان‌ها بسیار کمتر است و کالری بسیار کمتری نسبت به نان‌های دیگر دارند. جالب است بدانید میزان املاح و مواد مغذی موجود در آردهای سبوس‌دار و آردهای رژیمی نسبت به آرد سفید بسیار بیشتر است که خوردن آن علاوه بر کمک به کاهش وزن و پیشگیری از چاقی، می‌تواند در دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی نیز به شما کمک کند. در صورتی که تناسب اندام برای شما مهم است و می‌خواهید بدنی سالم و به دور از بیماری داشته باشید، بهتر است خرید و مصرف انواع نان‌های رژیمی و لاغری را در اولویت قرار دهید.

بهترین نان رژیمی برای صبحانه

همانطور که اطلاع دارید، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وعده‌های غذایی، صبحانه است، افرادی که می‌خواهند بدن سالم داشته باشند یا اضافه وزن خود را از بین ببرند، بهتر است اقدام به مصرف نان رژیمی لاغری در وعده صبحانه خود کنند. به طور کلی نان‌های سبوس‌دار حاوی فیبر فراوان، لیگنین، ویتامین‌های گروه B و انواع منگنز، منیزیم، فسفر، روی و آهن است و جزء بهترین نان‌ها برای صبحانه به حساب می‌آید.

در صورتی که در مصرف این نان‌ها مداومت کرده و از نان‌های تهیه شده با آرد سفید استفاده نکنید در طولانی مدت می‌توانید شاهد افزایش سلامت خود و کاهش بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 باشید. با استفاده از آرد رژیمی و آرد تصفیه شده می‌توان انواع نان لواش، نان بربری و نان تافتون تهیه کرد و شما می‌توانید هر کدام از آنها را که مایل باشید برای صبحانه انتخاب و مصرف کنید.

خوردن نان رژیمی لاغری در وعده صبحانه می‌تواند سبب بهبود سیستم گوارش و کاهش اشتها شود، به همین دلیل می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت شما و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی داشته باشد. علاوه بر این، برای افرادی که به صورت متناوب گرسنه می‌شوند و تمایل به مصرف مواد غذایی مخصوصاً خوراکی‌های شیرین دارند، مصرف نان‌های سبوس‌دار و نان‌های رژیمی می‌تواند نقش مهمی در سیر نگه داشتن آنها تا چندین ساعت در طول روز داشته باشد. پس یکی از مهم‌ترین و بهترین کارهایی که شما می‌توانید برای افزایش سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌های خطرناک داشته باشید، مصرف نان رژیمی در وعده صبحانه است.

اندازه نان جو برای لاغری

در صورتی که می‌خواهید از نان جو برای لاغری استفاده کنید، باید اندازه و میزان مصرف آن را بدانید. به طور کلی در هر 100 گرم نان جو حدود 282 کیلو کالری وجود دارد، این میزان کالری نسبت به نان سفید کمتر است ولی به هر حال شما باید آنها را در اندازه و میزان مناسب استفاده کنید.

بهتر است قبل از مصرف، وزن آن را با استفاده از ترازوهای آشپزخانه اندازه‌گیری کرده و در روز بیشتر از 100 گرم نان جو مصرف نکنید؛ علاوه بر این مصرف 3 تا 4 کف دست نان نیز برای لاغری کفایت می‌کند. در نظر داشته باشید در حال حاضر نان جو در نانوایی‌ها به روش سنتی یا در خشک پزی‌ها به روش صنعتی تهیه می‌شود که هر کدام از آنها می‌تواند ویژگی یا خواص مخصوص به خود را داشته باشد. علاوه بر این، مصرف نان جو می‌تواند فواید زیادی برای حفظ سلامت بدن شما به همراه داشته باشد؛ برای مثال، حاوی حجم زیادی از آهن و منیزیم است که همین موضوع می‌تواند سبب حفظ سلامت بیشتر شما و لاغری سریع‌تر شود.

موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که درست است که میزان کالری نان جو نسبت به نان‌های دیگر کمتر است ولی باید در مصرف آن نیز احتیاط کرده و بیش از حد از آن استفاده نکنید، زیرا خوردن بیش از حد نان جو نیز می‌تواند از لاغری و کاهش وزن در شما جلوگیری کند. در صورتی که به پزشک تغذیه برای کاهش وزن مراجعه می‌کنید، می‌توانید میزان دقیق اندازه نان جو برای لاغری را بر اساس قد و وزن خود از او سوال کنید؛ پس توجه داشته باشید مصرف نان رژیمی لاغری نیز اندازه دارد که شما باید این اندازه را رعایت کنید.

نان جو

نان جو برای لاغری شکم

از بین بردن چربی‌های اضافی ناحیه شکم و پهلو یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌توان برای لاغر شدن انجام داد. بسیاری از افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن را دارند، از عدم موفقیت لاغری در این مسیر شکایت می‌کنند. جالب است بدانید مصرف منظم و روزانه نان جو و جایگزین کردن آن به جای نان سفید، نقش مهمی در شکستن پیوند بین چربی‌های شکم و تنظیم قند خون دارد. نان جو دارای اسیدهای آمینه مهم و فیبر بالا است که می‌تواند نقش مهمی در لاغری و از بین بردن چربی‌های اضافه شکم داشته باشد؛ در صورتی که این ماده را به صورت صحیح و در اندازه و وزن‌های استاندارد و مناسب مصرف کنید می‌توانید پس از گذشت مدتی نتیجه آن را مشاهده کنید.

از زمان‌های قدیم تا به امروز بسیاری از پزشکان طب سنتی به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه می‌کنند از نان جو برای لاغری شکم و قسمت‌های دیگر بدن خود استفاده کنند. خوردن نان جو به دلیل کالری بسیار کم و ترکیبات گیاهی ویژه، می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن چربی‌های ناحیه شکم داشته باشد؛ علاوه بر این، ارزش غذایی آن زیاد است و می‌تواند برای حفظ و تقویت دستگاه گوارش و قلب نیز مفید باشد.

فیبر موجود در این نوع نان سبب کاهش کلسترول و قند خون شده و به همین دلیل می‌تواند در کوتاه مدت به شما کمک کند تا به وزن ایده‌آل رسیده و چربی‌های اضافی خود را کاهش دهید. پس در نظر داشته باشید یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین راه‌ها برای رفع چربی شکم و رسیدن به وزن و اندام دلخواه، مصرف نان جو و پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *