Cambodian cuisine...
بازدید 56
0

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای کامبوج

غذاهای کامبوجی ترکیبی منحصر به فرد از طعم‌ها و تأثیرات را نشان می‌دهد و از کشورهای همسایه مانند تایلند، ویتنام و چین و همچنین تاریخ استعماری فرانسه خود الهام می‌گیرد.

در اینجا برخی از معروف‌ترین غذاهای کامبوجی که باید امتحان کنید آورده شده است:

آموک:این غذای ملی کامبوجی یک خورش کاری بخارپز است که معمولاً با ماهی سفید، شیر نارگیل، تخم مرغ و کرام چوئن (خمیر میگو تخمیر شده) تهیه می‌شود. اغلب با برنج سرو می‌شود و با برگ موز پیچیده می‌شود.

  • نوم بان چوک:این سالاد رشته فرنگی خنک و طراوت‌بخش، غذای خیابانی محبوب در کامبوج است. رشته‌های برنج را با گوشت خوک، میگو، سبزیجات و سس ماهی تند سرو می‌کنند.
  • لوک لاک:این غذای گوشتی سرخ شده، شبیه به استیک و سیب زمینی است. معمولاً با گوشت گاو، اما همچنین می تواند با مرغ یا خوک تهیه شود. گوشت را به صورت ورقه ای نازک برش داده و در سس سویا، سیر و فلفل سیاه تفت می دهیم. اغلب با برنج یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شود.
  • ساملار کاری:این کاری خامه ای و معطر، غذای محبوب کامبوجی است. معمولاً با مرغ یا گوشت گاو تهیه می شود و با شیر نارگیل، خمیر کاری، سبزیجات و گیاهان معطر تهیه می شود. اغلب با برنج سرو می شود.
  • کاپی کتی: این غذای برنجی پخته شده، غذای اصلی راحت و خوشمزه ای است. برنج را با شیر نارگیل، نخود فرنگی و سایر سبزیجات بپزید. اغلب با گوشت یا ماهی سرخ شده سرو می شود.
  • نام وان: این دسر برنجی شیرین، نوعی پودینگ برنجی است که معمولاً با شیر نارگیل، شکر و برگ پاندان تهیه می شود. اغلب با میوه های تازه یا تاپینگ آجیل سرو می شود.

اینها تنها تعدادی از غذاهای خوشمزه و لذیذ بسیاری هستند که کامبوج برای ارائه دارد. اگر به دنبال یک تجربه آشپزی منحصر به فرد و خوشمزه هستید، حتما غذاهای کامبوجی را امتحان کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *