Cosmetics
بازدید 64
0

استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است

یکی از نکات بسیار مهم که ممکن است خانم‌های باردار به آن بی توجه باشند، استفاده از لوازم آرایشی پرخطر در این دوران است که می‌تواند عوارض جدی را برای جنین به همراه داشته باشد. ترکیبات آرایشی خاصی که برای مادران باردار و شیرده ممنوع است، باید به دقت رعایت شود.

بدون شک، وقتی در دوران بارداری هستید و موجود جدیدی در درونتان پرورش می‌دهید، خیلی چیزها تغییر می‌کند. در واقع، هر چیزی که می‌خورید و هر کاری که انجام می‌دهید، به صورت مستقیم بر سلامت جنین تأثیرگذار است؛ بنابراین باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید و غذاهای مقوی و سالم بخورید.

لوازم آرایشی در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است

در هنگام تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ممکن است این تغییرات بر روی پوست نیز تأثیرگذار باشند. همچنین، محصولاتی که برای درمان و مراقبت از پوست استفاده می‌کنید، ممکن است بر کودک تان نیز تأثیر بگذارند. بنابراین، انتخاب محصولات مراقبت از پوست با احتیاط بسیار مهم است. برای استفاده از مواد مراقبتی پوست، ریسک نکنید و حتماً تحقیقات کافی را انجام دهید و از محصولاتی که برای زنان باردار و شیرده آزمایش نشده‌اند، هرگز استفاده نکنید. حتی اگر قصد باردار شدن دارید، باید تا حد ممکن از برخی مواد مراقبتی پوست اجتناب کنید.

در دوران بارداری، استفاده از محصولات حاوی رتینوئید و رتینول را متوقف کنید

کرم‌های حاوی رتینوئید، رتینول و هیدروکینون به طور قابل توجهی وارد جریان خون می‌شوند و به جنین نفوذ می‌کنند؛ بنابراین باید از استفاده از آن‌ها خودداری کنید.

همچنین، هر دو رتینوئید و رتینول مشتقات ویتامین A هستند و مصرف آن‌ها به صورت خوراکی و در دزهای بالا منجر به ایجاد نقص در استخوان‌ها و حتی سیستم عصبی کودک می‌شود.

اگرچه رتینوئیدها برای کاهش خطوط ریز و مبارزه با آکنه بسیار موثر هستند، اما در دوران بارداری، به خصوص در سه ماهه‌ی اول، تأثیر مستقیمی بر جنین دارند.

در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است از استفاده از ضدآفتاب شیمیایی خودداری کنید

از زمانی که قصد بارداری را دارید تا زمان پایان دوره شیردهی، بهتر است از ضدآفتاب شیمیایی استفاده نکنید.

ضدآفتاب‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ضدآفتاب‌های شیمیایی که در جریان خون جذب می‌شوند و می‌توانند به عملکرد غدد درون‌ریز آسیب برسانند و همچنین پرتوهای خورشید را جذب می‌کنند. از سوی دیگر، ضدآفتاب‌های فیزیکی پرتوهای خورشید را بازتاب می‌دهند.

بهتر است یک ضدآفتاب فیزیکی که حاوی اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم است را انتخاب کنید. این نوع ضدآفتاب می‌تواند شما را در برابر نور خورشید محافظت کند و همچنین از خواص ضدالتهابی برخوردار باشد.

با این توصیه‌ها، می‌توانید در دوران بارداری و شیردهی از ضدآفتاب استفاده کنید و در عین حال به سلامت خود و کودکتان اهمیت بدهید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *