عطر
بازدید 56
0

اگر می‌خواهید همیشه سالم و پرانرژی باشید، این عطر را استفاده کنید.

تمام انسان‌ها به بوی خوش علاقه‌مند هستند، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها عطرهایی را می‌شناسند که هم خوشبو هستند و در عین حال نشاط‌آور. در این مقاله، رایحه‌هایی که احساس نشاط را در شما برانگیخته می‌کنند، برایتان معرفی شده است.

راهنمای انتخاب عطر؛ ترکیباتی برای احساس سرحال و سرزنده

همه ما به بوی خوش علاقمندیم و روزانه از عطر و ادکلن استفاده می‌کنیم. بوها قادرند بر احساسات، خلق و خو و حتی سلامت ما تأثیر بگذارند. به همین دلیل، آروماتراپی یا رایحه درمانی به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی شناخته می‌شود. استفاده از آروماتراپی می‌تواند منجر به بهبودی، ایجاد آرامش و تأمین انرژی بالا در عموم افراد شود.

نعنا: افزایش انگیزه و بهبود خلق و خو

گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی مطبوع و خواص خاص است. عطر طبیعی و تازه‌ی نعناع درمان سریع و موثری برای حالت تهوع و سردرد است و ماده‌ی تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی است که با کاهش استرس و افسردگی بهبود خلق و خو را به همراه دارد.

لیمو: افزایش انرژی و احساس نشاط

لیمو جزو مرکبات بوده و به دلیل داشتن ویتامین C برای درمان بیماری‌ها موثر است. استنشاق روزانه‌ی رایحه‌ی لیمو به آرامش سیستم عصبی و رهایی از فشارهای روانی یک روز سخت کاری کمک می‌کند و افزایش انرژی و نشاط را به همراه دارد.

دارچین: افزایش تمرکز و بهبود حافظه

دارچین یک ادویه بسیار خوشمزه و طعم دهنده است که رایحه دلپذیری دارد. بوییدن این ادویه خوشبو سبب تقویت عملکرد ذهن، بهبود فرآیندهای ادراکی، افزایش تمرکز و بهبود حافظه می‌شود. دارچین یکی از جذاب‌ترین روایح را تولید می‌کند و سبب تقویت روحیه و جسمی می‌شود و به تبدیل خانه شما به فضایی مثبت کمک می‌کند.

قهوه: کاهش استرس و جذب احساس شادی

قهوه یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است و دارای یک رایحه خاص است. دانه قهوه واقعاً اسرارآمیز است و با قرار گرفتن در معرض بوی آن، تولید پروتئین‌های عامل استرس کاهش می‌یابد و احساس آرامش و شادی را تجربه خواهید کرد.

کاج: کاهش دهنده استرس و شادی آور

درخت کاج یکی از درختان محبوب و معروف است و دارای میوه‌های سرشار از ویتامین‌های مختلف است. بوی دادن به میوه‌ی کاج برای دستگاه تنفسی مفید است و می‌تواند کاهنده استرس و شادی‌آور باشد.

رزماری: افزایش تمرکز و شادابی بعد از خواب

رزماری یک گیاه معطر است که به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می‌شود. استنشاق عطر و اسانس رزماری می‌تواند سطح هورمون استرس کورتیزول در خون را کاهش داده و فشارهای روحی و خستگی را برطرف کند و منجر به افزایش شادابی شود.

یاس: کاهش احساس غم و افسردگی

گل یاس یکی از زیباترین و خوشبوترین گیاهان است که با نگهداری آن در خانه می‌توانید هوای منزلتان را معطر کنید. استنشاق رایحه گل یاس آرامبخش است و می‌تواند شما را از غمگینی رها کند و افکار ناشی از افسردگی را از ذهن دور کند و به شادابی و نشاط بخشد.

اسطوخودوس: آرامبخش ذهن و رفع بی‌خوابی

اسطوخودوس یک گیاه با رایحه شیرین است که به بهبود خلق و خو، رفع خستگی، کاهش اضطراب و افسردگی، بی‌خوابی شبانه و آرامش ذهن کمک می‌کند. بسیاری از افراد معتقدند که پر کردن بالشت با گل اسطوخودوس به خواب بهتر و رفع کابوس‌ها کمک می‌کند.

پرتقال: افزایش انرژی و حس سرزندگی

پرتقال یکی از میوه‌های قدیمی و محبوب است که در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه بسیار خوشبو و با طعم شیرین و تازه‌ای است و دارای خواص بسیاری است. عطر مطبوع و خوشایند پرتقال، به کاهش تنش و عصبانیت کمک می‌کند و به افزایش انرژی و ایجاد حس سرزندگی می‌انجامد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *