مسی همچنین در قطر ۲۰۲۲، به لطف نمایش‌های چشم‌نواز خود، جایزه توپ طلا را به دست آورد و در آنجا هفت گل زده و سه پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد. با این وجود، لیونل مسی، پس از کسب هر افتخار فردی و تیمی که در دوران درخشان خود به دست آورده است، می‌تواند جایزه سوپر توپ طلا را همچنان به دست آورد.
بازدید 57
0

توپ طلا: افسانه‌ای در تاریخ فوتبال و بازیکنان برجسته

فرانس فوتبال اعلام کرده است که برای برجستگی لیونل مسی در جام جهانی 2022 و کوپا آمریکا 2022، قصد دارد برای دومین بار در تاریخ، جایزه سوپر توپ طلا یا سوپر بالون دیور را به او اهدا کند.

جایزه سوپر توپ طلا (Super Ballon d’Or) به بازیکنی اهدا می‌شود که در 30 سال گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

اکنون، فرانس فوتبال قصد دارد پس از تقریباً 40 سال، این جایزه ارزشمند و نایاب را به لیونل مسی اهدا کند. گفته می‌شود که فیفا نیز قصد دارد توپ طلا 2022 را بدون نظرسنجی مستقیماً به لیونل مسی اهدا کند.

تصویر جام سوپر توپ طلا:

جایزه Super Ballon d’Or در فوتبال یکی از نادرترین جوایز فردی است که به بهترین بازیکن 30 سال گذشته اختصاص دارد. این جایزه تنها در صورت وجود یک فرد شایسته برای آن، به او اهدا می‌شود.

تا کنون، تنها یک بار این جایزه اهدا شده است. در دسامبر 1989، آلفردو دی استفانو، مهاجم سابق رئال مادرید، برنده سوپر توپ طلا شد. در آن زمان، او در رقابت سختی با بازیکنان برجسته‌ای مانند میشل پلاتینی، اسطوره فرانسوی، و یوهان کرایف، ستاره هلندی، به عنوان قهرمان مجله فرانس فوتبال انتخاب شد.

طآلفردو دی استفانو، یکی از پرکارترین مهاجمان نسل خود، در 396 بازی برای رئال مادرید بازی کرد و 308 گل به ثمر رساند.

در طول دهه‌ای که در پایتخت اسپانیا سپری کرد، دی استفانو دو بار توپ طلا، یک جام بین قاره‌ای، یک قهرمانی جام جهانی، دو کوپا آمریکا، هشت قهرمانی لالیگا، یک کوپا اسپانیا، پنج جام اروپایی متوالی بین سال‌های 1956 و 1960 و یک باشگاه کوچک را به دست آورد.

با توجه به مجموعه‌ای عظیم از جوایزی که او کسب کرده بود، جایزه سوپر توپ طلا به او اهدا شد.

در آن زمان، قرار بود جایزه Super Ballon d’Or به بهترین فوتبالیست اروپایی اهدا شود. با این حال، آلفردو دی استفانو، علیرغم اینکه در آرژانتین به دنیا آمده بود، به دلیل داشتن پاسپورت اسپانیایی، این جایزه را دریافت کرد.

در همین حال، جایزه توپ طلا برای اولین بار در سال 1956 به استنلی متیوز از تیم بلکپول اهدا شد. از آن زمان تاکنون، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به ترتیب هفت و پنج بار جایزه انفرادی را دریافت کرده‌اند و این به بیشترین تعداد جوایز در بین بازیکنان ارتقا یافته است.

چه کسی قرار است برنده دومین جایزه سوپر توپ طلا شود، در حال حاضر مورد انتظار است؟ در دوران معاصر، اگر بخواهیم یک بازیکن را که به اندازه کافی برجسته است و می‌تواند جایزه سوپر توپ طلا را بگیرد، بشناسیم، باید به کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو اسطوره فوتبال امروزی، اشاره کنیم. آن‌ها با عملکردهای مسحورکننده‌ای که عناوین زیادی را به دست آورده‌اند، در صدر قرار دارند.

قبل از جام جهانی ۲۰۲۲، تنها رقابتی که هر دو بازیکن در آن حضور نداشتند، جام جهانی بود. در حالی که لیونل مسی از آرژانتین تا پایان راه را طی کرد و به قهرمانی دست پیدا کرد، کریستیانو رونالدو از پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی در برابر مراکش از بازی‌ها حذف شد.

مسی همچنین در قطر ۲۰۲۲، به لطف نمایش‌های چشم‌نواز خود، جایزه توپ طلا را به دست آورد و در آنجا هفت گل زده و سه پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد.

با این وجود، لیونل مسی، پس از کسب هر افتخار فردی و تیمی که در دوران درخشان خود به دست آورده است، می‌تواند جایزه سوپر توپ طلا را همچنان به دست آورد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *