بانوان ورزشکار
بازدید 67
0

در بسیاری از موارد بانوان ورزشکار از مردان عملکردی فراتر داشتند

رئیس کمیته ملی المپیک در یک مراسم تجلیل از بانوان تاثیرگذار در ورزش زنان، با یادآوری پیشتازی آنها در مدال‌آوری بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت که بعضی از بانوان ورزشکار عملکردی برتر نسبت به مردان داشته‌اند.

این مراسم با پخش کلام الله مجید و سرود ملی کشورمان آغاز شد

در آن مهین فرهادی زاد، نایب رییس کمیته ملی المپیک و رییس کمیسیون زنان و ورزش، به مدعوین خوشامد گفت: “خوشحالیم که امروز در جمع بانوانی قرار داریم که از دوران نوجوانی و جوانی تا مربیگری، داوری و مدیریت، تلاش بی‌وقفه‌ای برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان بکار برده‌اند.”

وی افزود: “بدون شک، بانوان پیشکسوت کشورمان تلاش بسیاری کردند تا امروز بانوان ورزشکار ما بتوانند در رشته‌های مختلف در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند و به افتخار آفرینی بپردازند. این مراسم، مقدمه‌ای است برای تداوم برگزاری مراسم‌های مشابه برای بانوان تاثیرگذار از اقصی نقاط کشور. قطعاً در دوره‌های بعدی، از بانوان زحمتکش سراسر کشور در حوزه ورزش تجلیل خواهیم کرد، چرا که نقش پررنگ امروز ورزش بانوان کشورمان، مدیون زحمات دیروز پیشکسوتان است.”

سپس محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک، به میهمانان خوشامد گفت:

“هدف من از حضور در این مراسم، قدردانی از زحمات شما و تمامی بانوان ورزشکار کشور است. به شخصه، بسیاری از بزرگانی که در این مراسم حضور دارند، شاهد نزدیکی زحمات آنها در حوزه ورزش بانوان بوده‌ام. بانوان در زمینه‌های مختلف نه تنها برابر مردان، بلکه حتی فراتر از آنها عمل کرده‌اند. به عنوان مثال، در بازی‌های آسیایی هانگژو، نخستین مدال‌آوران کاروان، بانوان بودند. همچنین، در کسب سهمیه المپیک، بانوان همواره شروع‌کننده کسب سهمیه بوده‌اند.”

وی ادامه داد: “البته برگزاری این مراسم برای شروع خوبی بود، اما قطعاً در سال آینده، مراسمی بزرگتر و با حضور بیشتری از سوی کمیته ملی المپیک برای بانوان ورزشکار کشورمان برگزار خواهد شد و در آن حتماً بانوان ورزشکار استان‌های سراسر کشور نیز حضور خواهند داشت.”

رییس کمیته ملی المپیک توضیح داد: “با پیگیری‌های فراوان کمیته از انجمن مفاخر کشور، خواستیم تا نام قهرمانان ورزشی را نیز در این مراسم اعلام کند. برای نخستین بار، نام پنج نفر از سوی انجمن مفاخر اعلام شد و در مراسم سده المپیک، از آنها و خانواده‌هایشان تقدیر به عمل آمد. در دوره‌های بعد، حتماً نام بانوان ورزشکار را نیز در میان مفاخر کشور خواهید دید.”

سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: “بدون شک، بسیاری از زحمتکشان بانوان ممکن است در این مراسم حضور نداشته باشند، اما این مراسم به عنوان یک مقدمه برای برگزاری مراسمات دیگر عمل می‌کند و هر ساله مراسمی ویژه برای بانوان ورزشکار کشورمان خواهیم داشت. در این زمینه، من باید از زحمات خانم فرهادی‌زاد تقدیر و تشکر کنم.”

وی ادامه داد: “قصد سخنگری ندارم، اما پیشنهاد می‌کنم اگر نقد، پیشنهاد یا توصیه‌ای برای کمک به ما در رشد و توسعه ورزش بانوان دارید، آن را بیان کنید.”

مشرف جوادی، یکی از مدیران با سابقه و پیشکسوتان حوزه ورزش زنان، در حالی که از کمیته ملی المپیک برای برگزاری چنین مراسمی قدردانی می‌کند، اظهار داشت: “عادتاً در مراسمات تجلیل از بانوان، اغلب دو تا سه نفر حضور پیدا می‌کنند. اما برای اولین بار، با این گستردگی از بانوان ورزشکار کشور، این تجلیل بسیار عالی و دلگرم کننده بود. اگر هر ساله چنین مراسماتی برگزار شود، انگیزه مدیران جوان و زحمتکش ورزش زنان بیشتر می‌شود.”

او همچنین افزود: “چند نفر از دیگر مدعوین نیز پیشنهادات مختلفی درباره لزوم توجه به نقش مدیریتی بانوان در ورزش به دبیرکل ارائه کردند که مورد توجه قرار گرفت.”

در پایان، با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و مدیران با سابقه ورزش زنان، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، از جمعیتی از بانوان تاثیرگذار در ورزش زنان کشور تجلیل شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *