غیبت کردن
بازدید 114
0

دلیل اینکه افراد پشت سرتان حرف میزنن چیست؟

حرف زدن پشت سر یک فرد به معنای بیان نقاط ضعف یا بدی‌های او در حضور او نیست. این عمل، یک گناه بزرگ است که در قرآن کریم به آن توبیخ و عذاب وعده‌دهنده است. این گناه رایج است و تا حدی که آن را نکوهش کرده‌ایم، اثرات منفی زیادی دارد از جمله ایجاد کینه و دشمنی بین افراد، تشدید حس بدبینی و نفرت، و نابود کردن اعتماد و اطمینان در جامعه. اما اگر فکر می‌کنید که درباره شما پشت سرتان حرف می‌زنند، ناراحت نشوید؛ بعضی اوقات، موفقیت شما می‌تواند باعث شود دیگران درباره شما حرف بزنند و پشت سرتان صحبت کنند!

دلیل پشت سرتان حرف زدن که باید شما را خوشحال کند

وقتی نمی‌توانند به سطح شما برسند

اگر شما به عنوان یکی از افراد موفق شناخته می‌شوید و سطح زندگیتان از سایران بالاتر است، احتمالاً پشت سر شما بسیار صحبت می‌شود. این به دلیل وجود افرادی در اطرافتان است که نمی‌پذیرند کسی را برتر از خودشان ببینند و به دلیل کمبود اعتماد به نفس، نمی‌توانند به موفقیت دیگران نگاه کنند. بنابراین، تمرکز آنها بیشتر بر تلاش در غیبت کردن شما است.

هر فردی شرایط زندگی خاص خود را دارد، بنابراین امکان دارد ما به هر آنچه که می‌خواهیم دست نیابیم. افراد عاقل، تعریفی از موفقیت برای خود دارند و ارزش‌های خود را شناخته‌اند، و تنها خود را با خود در گذشته مقایسه می‌کنند تا روز به روز بهتر شوند. اما افرادی که به طور مداوم پشت سر دیگران حرف می‌زنند، موفقیت آنان را به عنوان تهدیدی برای موفقیت خود می‌بینند و همواره در تلاش برای خراب کردن آنان هستند تا در مقابل دیگران جلوتر قرار گیرند.

وقتی که دیگران تلاش می‌کنند سبک زندگی شما را تقلید کنند، اما نمی‌توانند

یکی از دلایلی که برخی از افراد پشت سر شما غیبت کرده و درباره‌تان حرف می‌زنند، این است که بسیاری از آنان سبک زندگی شما را تحسین می‌کنند، حتی فردی که خودش هم درباره شما حرف می‌زند نیز جزو این افراد است. اما به دلیل عدم توانایی آنان در تقلید از شما، آنان تمایل دارند شما را در مقابل دیگران کوچکتر و ناکامت جلوه دهند و موفقیت شما را کم اهمیت نمایند. این افراد قدرت خود را در بیان نقاط ضعف شما می‌بینند و بر آن استوارند تا خودشان را برتر از شما نشان دهند.

چرا مردم به یکدیگر غیبت می‌کنند؟

  1. بعضی از افراد جرات و شجاعت مواجهه مستقیم با دیگران را ندارند و به جای آن، ترجیح می‌دهند در پشت سر آنان حرف بزنند.
  2. بعضی افراد با غیبت کردن از دیگران، احساس آرامش می‌کنند. آنها با بیان نقاط ضعف دیگران، همزمان به دو هدف مهم دست می‌یابند: از یک سو، نقاط ضعف خود را پوشش می‌دهند و از سوی دیگر، احساسات خود را روانی تخلیه می‌کنند.
  3. بعضی افراد روابط عمومی ضعیفی دارند و نمی‌توانند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین، آنها ترجیح می‌دهند با صحبت درباره عیوب دیگران، رشته ارتباطی خود را با دیگران تقویت کنند.
  4. تنگ‌نظران و حسودان قدرت دیدن رشد و پیشرفت دیگران را ندارند. آنها با غیبت و بدگویی درباره دیگران، شروع به کار می‌کنند.
  5. بعضی از افراد نیز برای به‌دست آوردن جایگاه و منزلت، در پشت سر دیگران حرف می‌زنند و نمی‌دانند که تلاش و کوشش موثر و مفید، به‌تنهایی می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای پیشرفت و ارتقا در سمت‌ها و پست‌های مدیریتی باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *