داروخانه‌ها
بازدید 65
0

رد کردن خبر جمع‌آوری وسایل و دارو‌های پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها

در چند روز گذشته، گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- بهزاد قبادی، خبری منتشر کرد که در فضای مجازی بازتاب وسیعی داشت و بر اساس آن ادعا شد که وسایل و دارو‌های پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها قرار است جمع‌آوری شوند. این خبر باعث بروز سر و صدای زیادی شد و منجر به انتقادات فراوانی علیه وزارت بهداشت و سایر مسئولین گردید. کاربران فضای مجازی این خبر را به عنوان یکی از اقدامات موافق با طرح جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی درک کردند و به نمایندگان حامی این طرح اتهام وارد کردند.

تکذیب خبر جمع‌آوری وسایل و دارو‌های پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها

اما علیرضا سالم، عضو شورای عالی داروخانه‌های کشور، این خبر را تکذیب کرده و در گفتگویی با بازارنیوز اعلام کرده است که هیچ چنین فعالیتی در حال انجام نیست و تاکنون در گروه‌های صنفی، به هیچ وجه درباره این موضوع صحبت نشده است. همچنین تاکنون هیچ ابلاغی به صورت رسمی یا پیامکی به داروخانه‌ها ارسال نشده است.

علیرضا سالم، عضو شورای عالی داروخانه‌های کشور، با قاطعیت اظهار کرد:

“من به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و در صورت وجود چنین اقدامی، نهاد صنفی ما این اطلاعات را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. این خبر کاملا غیردقیق است و هیچگونه اتفاقی از این قبیل رخ نخواهد داد.”

علیرضا سالم، عضو شورای عالی داروخانه‌های کشور، به طور قاطع تصریح کرد: “بدون شک، هر داروخانه‌ای که به چنین اقدامی بپردازد، نقض قوانین را مرتکب شده و باید مورد برخورد قانونی قرار گیرد. این بیشتر به نظر می‌رسد یک شایعه باشد. هیچ وقت نمی‌توان دارو یا وسیله‌ای که دارای برچسب وزارت بهداشت است و با فاکتور‌های رسمی به داروخانه‌ها تحویل داده می‌شود را جمع‌آوری کرد. آیا ممکن است در هر کشوری از جهان، وسایلی مانند کاندوم جمع‌آوری شوند؟ این اقدامات هیچگونه معنی و منطقی ندارند. در طول سال‌های گذشته و حتی در شرایط سخت‌تر، همچنین اقدامی رخ نداده است.”

وی بیان کرد:

“به جای تمرکز بر این مسائل، برای حمایت از افزایش جمعیت، بهتر است تمرکز خود را بر روی ارائه داروهای مربوط به درمان نازایی بگذاریم تا مردم بتوانند به درمان خود بپردازند. من بیشمار بیمار را می‌شناسم که با مشکلاتی در رابطه با باروری روبرو هستند. آیا بهتر نیست سیاست‌ها به گونه‌ای اصلاح شوند که این مشکلات رفع شود؟ اگر هدف ما افزایش جمعیت در جامعه است، باید ابزارهایی را توسعه دهیم که یکی از این ابزارها، تهیه و تدارک داروهای مخصوص درمان نازایی است.”

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *