شیوع ویروس کرونای جدید در ایران
بازدید 71
0

شیوع ویروس کرونای جدید در ایران گزارش شده است؟

دکتر بابک عشرتی اعلام کرد که براساس آزمایش‌هایی که روی بیماران تنفسی بستری شده انجام می‌شود، تقریباً 30 درصد موارد بیماری آنفلوانزا، 10 درصد موارد کرونا و بقیه موارد نیز مربوط به سایر ویروس‌های تنفسی است.

آیا واریانت جدید NJ.1 از ویروس کرونا وارد ایران شده است؟

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود که براساس همین آزمایش‌ها، مشخص شده است که واریانت JN.1 از ویروس کرونا در کشور شناسایی نشده است. این واریانت نیز به زیرشاخه اومیکرون تعلق دارد و در دنیا اطلاعات کمی درباره آن وجود دارد.

با وجود گزارشات برخی کشورها درباره افزایش موارد بیماری‌های تنفسی، دکتر عشرتی بیان کرد که ایران در شرایط سختی از نظر شیوع بیماری‌های تنفسی قرار ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد که توصیه اصلی همچنان برای افراد گروه‌های خطرناک (زنان باردار، افراد بالای 65 سال و غیره) که هنوز واکسن نگرفته‌اند، این است که هر چه سریع‌تر واکسناسیون خود را انجام دهند. با توجه به اینکه تا ماه بهمن هنوز فرصت وجود دارد، اما فرصت طلایی آخر شهریور و اوایل مهرماه بوده است.

با توجه به گفته‌های دکتر بابک عشرتی،

همانند سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا، افزایش موارد آنفلوآنزا از هفته دوم مهرماه سال جاری آغاز شده و تا ابتدای اسفندماه ادامه خواهد داشت، سپس از نیمه دوم اسفند به تدریج کاهش خواهد یافت.

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *