Use of artificial intelligence
بازدید 56
0

صحبت کردن با اموات خود با استفاده از هوش مصنوعی

امروزه، هوش مصنوعی با نمایش قابلیت‌های شگفت‌انگیز خود، تمامی حواس را به خود جلب کرده است. یکی از ادعاهای جدید این ابزار قرن حاضر، صحبت کردن با اموات است. در گذشته، توماس ادیسون به عنوان یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ، در آخرین سال‌های زندگی خود اعلام کرد که در حال کار بر روی یک ایده‌ی نوآورانه است که می‌تواند پیشرفت‌های قبلی را بی‌اثر کند: ایجاد امکان برقراری ارتباط بین زنده‌گان و مردگان. با این حال، “تلفن روح” ادیسون هرگز به واقعیت تبدیل نشد. اما در حال حاضر، هوش مصنوعی به عنوان جایگزین قابل توجهی در این زمینه به مردم ارائه می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش یاهو، استارتاپ‌های جدید از توانایی هوش مصنوعی برای تقلید زبان، صدا و حرکات استفاده می‌کنند تا مردگان را در قالب یک آواتار دیجیتال “احیا” کنند. این سیستم‌ها قادرند عکس‌ها، پیام‌ها و ضبط‌شده‌ها را اسکن کرده و نسخه‌ای تعاملی از یک فرد متوفی را جمع‌آوری کنند. این نسخه تعاملی به زنده‌ها امکان می‌دهد با آن گفتگوهای دوطرفه واقعی را انجام دهند، ساختار این گفتگوها می‌تواند از طریق یک چت بات مبتنی بر متن، پیام‌های صوتی یا یک تماس ویدیویی شبیه‌سازی‌شده صورت بگیرد.

سطح واقع‌گرایی در این فناوری بستگی به عمق داده‌های ارائه شده دارد و می‌تواند بسیار متفاوت باشد. گزینه‌های ابتدایی تر با استفاده از عکس‌ها و ایمیل‌ها، یک آواتار نسبتاً ساده را ایجاد می‌کنند. در حالی که نسخه‌های پیشرفته‌تر از طریق ویدیوهای مصاحبه شده با شخصی که هنوز زنده است، استفاده می‌کنند.

همانند بسیاری از فناوری‌های هوش مصنوعی در این مرحله اولیه، این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و مزایا و معایب استفاده از آن در آینده قابل درک خواهد بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *