The last moments of death
بازدید 46
0

لحظات آخری مرگ چطور میگذرد؟

آیا شما هم به این سؤال فکر کرده‌اید که در لحظه مرگ، انسان چه احساسی تجربه می‌کند؟ در ادامه، با تمام اتفاقاتی که یک دقیقه قبل از مرگ رخ می‌دهد، آشنا خواهید شد.

دقیقه‌ای قبل از مرگ، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

مرگ، اتفاقی است که برای همه انسان‌ها رخ می‌دهد و مانند تولد، برای همه‌ی ما یکسان است. اما تفاوت بزرگی با تولد دارد و آن، رازی است که تقریباً هیچکس در این دنیا درباره‌ی آن، به خصوص دنیای پس از مرگ، اطلاعات کافی ندارد. به همین دلیل، محققان و دانشمندان بارها تلاش کرده‌اند تا در مورد این لحظات کوتاه ولی پر از رمز و راز، تحقیقاتی انجام دهند.

اتفاقاتی که در لحظه مرگ رخ می‌دهد

بگذارید از تلخ و شیرین بودن مرگ برای افراد مختلف در دنیا صرف نظر کنیم و به احساس و تغییراتی که در مغز در این لحظه رخ می‌دهد، توجه کنیم. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که یک دقیقه قبل از مرگ چه احساسی خواهید داشت و در لحظه مرگ به چه فکری خواهید افتاد؟ این دو سؤال بسیار رایج است و کمتر کسی وجود دارد که در طول زندگی این مسائل را از خود سؤال نکرده باشد. بیایید به اتفاقاتی که یک دقیقه قبل از مرگ رخ می‌دهد، نگاهی بیندازیم.

گروهی از شیمیدان‌ها و پزشکان آمریکایی با انجام بررسی‌ها و تحقیقات گسترده بر روی افراد در حال مرگ یا بازگشت از مرگ نشان دادند که در زمان مرگ و چند دقیقه قبل از آن، احساسی مشابه تماشای یک فیلم ترسناک و بسیار وحشتناک به افراد دست می‌دهد. در این شرایط، مغز واکنشی نشان می‌دهد که هنگام تماشای یک فیلم بسیار ترسناک است. اما علت این ترس و وحشت که در مغز انسان قبل از مرگ به وجود می‌آید، چیست؟ بر اساس بررسی‌های این گروه علمی، ترس عامل اصلی این موضوع است؛ زیرا زمانی که احساس خطر ناخودآگاه ترس به فرد حاکم می‌شود، بخشی از مغز به نام تالاموس به استرس و فشار روحی بسیار حساس است و در این شرایط با انتشار برخی هورمون‌ها و مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد.

چه اتفاقاتی قبل از مرگ می‌افتد؟

به گفته‌ی برخی، یک دقیقه قبل از مرگ، فرد احساس ترس همراه با حس پرواز یا برخورد را تجربه می‌کند. در این شرایط، هیپوتالاموس، بخشی از مغز، باعث انتشار آدرنالین در بدن می‌شود تا بدن را برای واکنش صحیح آماده کند. مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که در اکثر موارد، افراد در لحظه مرگ تلاش و سعی می‌کنند مانند تماشای یک فیلم ترسناک، فریاد بزنند، اما صدایشان به گوش نمی‌رسد. در واقع، به هیچ فردی صدا نمی‌رسد زیرا تنفس قطع شده و مغز در حال از کار افتادن است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *