Freezing meat
بازدید 56
0

موقع فریز کردن گوشت اشتباهاتی که انجام میشود

فریز کردن گوشت یک روش معمول برای نگهداری آن است، اما خانم‌های خانه‌دار بسیاری از اشتباهاتی را در فریز کردن گوشت انجام می‌دهند که می‌تواند به وجود مشکلات زیادی بینجامد.

شاید شما هم عاشق خوردن گوشت قرمز باشید و آن را در بسیاری از غذاهای خود استفاده کنید،

اما باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید، به خصوص زمانی که قصد دارید گوشت قرمز را فریز کنید

هرگز گوشت را بدون خرد کردن درون فریزر قرار ندهید. اگر قصد دارید گوشت را در فریزر یا یخچال قرار دهید، حتماً آن را خرد و به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و سپس درون فریزر قرار دهید. همچنین گوشت پخته را هرگز داخل فریزر قرار ندهید. بهتر است تکه‌های گوشت را خرد کنید و تکه‌ها نسبتاً بزرگ باشند، اما هرگز گوشت خرد نشده را در فریزر قرار ندهید.

دمای گوشت باید در یک مقدار مشخص قرار گیرد. اگر قصد دارید گوشت قرمز باقی مانده را در فریزر نگهداری کنید، توصیه ما این است که دمای فریزر حداقل چهل درجه فارنهایت یا بیشتر باشد. دلیل این توصیه این است که با افزایش دما، رشد باکتری‌ها و تولید آن‌ها را کاهش دهید؛ بنابراین، باید محیط را به اندازه کافی سرد کنید.

در نگهداری و مصرف گوشت، باید به مراقبت از باکتری‌ها دقت کنید

مصرف گوشت قرمز حاوی باکتری‌ها می‌تواند باعث بروز بیماری‌های جدی شود. باکتری‌های مختلف مانند ای.کولی یا سالمونلا ممکن است در گوشت قرمز حضور داشته باشند. بنابراین، در ذخیره‌سازی و فریز کردن گوشت، باید بسیار دقت کنید. اگر این باکتری‌ها وارد بدن شوند، می‌توانند منجر به مشکلات جدی مانند اسهال، عفونت ادراری، بیماری‌های تنفسی و عفونت خونی شوند. بنابراین، باید با احتیاط و مراقبت ویژه عمل کنید.

بعضی از افراد زمینه بروز بیماریها را دارند، مانند کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا خانم‌های باردار. اگر این افراد با این باکتری‌ها در تماس باشند، ممکن است در معرض خطر بروز بیماری‌های بسیار شدیدتر قرار بگیرند و این می‌تواند جان آنها را تهدید کند.

علائم مسمومیت و ابتلا به این باکتری‌ها معمولاً شامل:

کاهش آب بدن، افزایش تشنگی، خشکی دهان، سرگیجه، سبک شدن سر و تیرگی ادرار می‌شود.

بهترین روش برای نگهداری گوشت پخته شده این است که به مدت طولانی در یخچال قرار ندهید و از قرار دادن آن در فریزر هم خودداری کنید. هرچه مدت زمان نگهداری بیشتر باشد، گوشت پخته شده ممکن است مضرات بیشتری به خود بگیرد. بهترین حالت برای نگهداری گوشت پخته شده این است که آن را حداکثر یک هفته در دمای 40 درجه فارنهایت در یخچال قرار دهید. در غیر این صورت، بهتر است از نگهداری گوشت پخته شده در فریزر یا یخچال خودداری کنید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *