نوزاد
بازدید 53
0

نوزاد را از چند ماهگی به شکم خوابانیم؟

برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، متخصصان توصیه می‌کنند که قبل از برابر شدن با سن یک سالگی، وقتی که نوزاد را برای خواب در رختخواب می‌گذارید، او را در حالت طاقباز (به پشت) خوابانید و نه روی شکم. خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در بازه زمانی 1 تا 4 ماهگی بسیار بالا است و تا سن 12 ماهگی نیز به عنوان یک تهدید ادامه دارد.

برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

توصیه می‌شود که قبل از برابر شدن با سن یک سالگی، وقتی که نوزاد را برای خواب در رختخواب قرار می‌دهید، او را در حالت طاقباز (به پشت) بخوابانید و نه روی شکم. خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در بازه زمانی 1 تا 4 ماهگی بسیار بالا است و تا سن 12 ماهگی نیز به عنوان یک تهدید ادامه دارد.

اما از چند ماهگی می‌توانید نوزاد را به شکم بخوابانید. زمانی که نوزاد می‌تواند از حالت خوابیدن به پشت به حالت خوابیده روی شکم و برعکس درآید، نگرانی نسبت به چرخیدن نوزاد به روی شکم وجود ندارد. با این حال، حتماً باید تا سن 1 سالگی مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را انجام دهید.

همچنین، مطمئن شوید که تشک رختخواب نوزاد به اندازه کافی سفت است و روکش آن اندازه مناسبی دارد. هیچ اشیاء اضافی مانند بالش اضافی، پتو یا اسباب بازی در رختخواب نوزاد قرار نگیرد. اتاق نباید بیش از حد گرم باشد و تعداد لباس‌هایی که نوزاد پوشیده است بیش از حد نباشد. همچنین، هیچ کس نباید کنار نوزاد سیگار بکشد.

دلیل اصلی خواباندن نوزاد به حالت طاقباز (به پشت)،

جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است. در این حالت، ریسک سندرم مرگ ناگهانی نوزاد به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، خوابیدن به پشت به میزان کمتری عفونت گوش، تب و گرفتگی بینی نوزادان نسبت به خوابیدن به سمت شکم دارد.

بعضی از والدین نگران هستند که وقتی نوزاد به پشت خواب می‌کند، احتمال بلاک شدن مجرای تنفسی نوزاد از طریق ورود آب دهان به گلو بیشتر است. اما مطالعات نشان می‌دهد که این اتفاق به دلیل خوابیدن نوزاد به پشت بیشتر نمی‌افتد. بنابراین، خواباندن نوزاد به حالت طاقباز از نظر ریسک انسداد مجرای تنفسی او، امنیت بیشتری دارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *