واکنش معاونت هنری در مورد اعتراض هنرمندان تجسمی به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب»
بازدید 132
0

واکنش معاونت هنری در مورد اعتراض هنرمندان تجسمی به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، کارگروه حقوقی معاونت هنری اعلام کرد: در پی انتشار بیانیه جمعی از هنرمندان ارجمند هنرهای تجسمی درباره ستادی با عنوان «بزرگداشت سهراب سپهری» و آثاری برای مجموعه دائمی سهراب سپهری و فروغ فرخزاد با مسئولیت مجموعه‌ای در بخش خصوصی و بیان مواردی مبنی بر اختلاف در موضوع مالکیت آثار هنری مزبور، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مالکیت مادی و معنوی، در راستای وظایف حمایتی و نظارتی خود در عرصه هنرهای تجسمی، میزبان و شنوای توضیحات و نکات هنرمندان عزیز است و با دریافت مدارک، موضوع و مستندات را بررسی کرده و اقدام قانونی لازم را انجام می‌دهد.

معاونت امور هنری، حامی حقوق هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی است.

در روز پایانی هفته‌ای که گذشت، هنرمندانی که آثارشان را برای تأسیس موزه «سهراب سپهری» و «فروغ فرخزاد» اهدا کرده اما با تناقضاتی مواجه شده بودند، به صورت جمعی اعتراض خود را در قالب یک بیانیه به ستاد برگزاری بزرگداشت این ۲ چهره ادبی و هنری منتشر کردند.

در این بیانیه، هنرمندان نگرانی و پرسش‌گری جامعه هنرمندان در مورد مالکیت و سرنوشت این مجموعه عظیم معنوی و مادی را اعلام کردند، چراکه این مدیر ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب» در نهایت رسماً اعلام کرد که مالکیت و کپی‌رایت تمامی آثار مجموعه، متعلق به شخص ایشان و مؤسسه‌ای تحت مدیریتش است و موزه‌ای هم در کار نخواهد بود.

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم گولت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پانزده =