خودرو
بازدید 47
0

چه خودروهایی برای سفر نوروزی ممنوع است

در گزارش جدید، رئیس پلیس راهور اعلام کرده است که در سال 1403، برخی از خودروها ممنوع از تردد در سفرهای نوروزی خواهند بود. در حاشیه بحث های اخیر درباره سفرهای نوروزی، از جمله مسائل مهمی که مطرح شد، ممنوعیت تردد خودروها در این دوره بود. بنابراین، رانندگان موظف هستند قبل از سفر، مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز تردد را تهیه کنند. به گفته رئیس پلیس راهور، دو گروه از رانندگان از سفرهای نوروزی منع شده اند: اول، رانندگانی که تخلفات خطرناکی مرتکب شده اند، و دوم، صاحبان خودروهایی که برگه معاینه فنی ندارند.

معاینه فنی خودرو، فرآیندی است که به منظور اطمینان از ایمنی، صحت عملکرد و تطابق با استانداردهای فنی، بر روی خودروها انجام می‌شود. این معاینه‌ها عموماً توسط مراکز و سازمان‌های مربوطه، مانند اداره حمل و نقل راهنمایی و رانندگی یا سازمان‌های خودرو، صورت می‌گیرد.

در معاینه فنی خودرو، به موارد زیر به طور اصلی توجه می‌شود:

آزمون تجهیزات ایمنی: این شامل بررسی سیستم ترمز، روغن ترمز، سیستم تعلیق، روشنایی‌ها و کمربندهای ایمنی است.
علاوه بر این، معاینه فنی خودرو ممکن است شامل موارد دیگری نیز شود، مانند بررسی سیستم‌های روانکار، سیستم تهویه، سیستم الکتریکی و الکترونیکی و سایر اجزای مهم خودرو. هدف اصلی این معاینه‌ها، تضمین ایمنی و عملکرد صحیح خودروهاست و اطمینان حاصل کردن از آنکه خودروها با استانداردهای فنی معتبر سازگاری دارند.

بررسی عملکرد موتور، گیربکس و سیستم‌های مرتبط با انتقال نیرو می‌پردازد.

همچنین، در این معاینه به بررسی سطوح آلاینده و گازهای خروجی نیز پرداخته می‌شود. این بررسی شامل بررسی میزان آلودگی هوا و گازهایی است که از موتور خروجی می‌دهد و بررسی آنها به استانداردهای تعیین شده توسط مقررات محلی یا ملی انجام می‌شود.

علاوه بر این، سیستم روشنایی و نوردهی نیز در این معاینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بررسی شامل بررسی عملکرد لامپ‌ها، چراغ‌ها و دستگاه‌های روشنایی مختلف در خودرو است. هدف از این بررسی، اطمینان حاصل کردن از صحت و عملکرد صحیح سیستم روشنایی و نوردهی خودرو است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *