ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
7 روز پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
Natural and artificial leather
بازدید 96
0

همه چیز در مورد تفاوت چرم طبیعی با مصنوعی

گاهی اوقات ممکن است شما هم به این سوال پی ببرید که چه تفاوتی بین چرم طبیعی و چرم مصنوعی وجود دارد؟ به همین دلیل در این مقاله، ما به معرفی چرم طبیعی و مصنوعی و نکاتی که باعث تفاوت آنها می‌شوند، می‌پردازیم.

یکی از تفاوت‌هایی که در طولانی مدت مشهود می‌شود، کیفیت ظاهری محصول است

کیفیت رویه چرم می‌تواند این تفاوت را نشان دهد. در اکثر موارد، کیف چرمی یا کفشی که از چرم طبیعی ساخته شده است، به ندرت ترک یا پوسته پوسته می‌شود. این به دلیل استحکام و بافت طبیعی چرم طبیعی است که به سختی از هم جدا می‌شود. اما چرم مصنوعی، پس از مدتی حالت صاف و یکدست خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان، ظاهر بی‌نقص خود را از دست می‌دهد.

تجزیه پذیری و آسیب به محیط زیست نیز یکی از تفاوت‌های مهم بین چرم طبیعی و چرم مصنوعی است. چرم طبیعی به راحتی در محیط زیست تجزیه می‌شود و پس از حدود پنجاه سال به صورت کامل به چرخه طبیعت بازگشت می‌یابد. با این حال، به دلیل فرآیند تولید چرم مصنوعی که شامل استفاده از ترکیبات شیمیایی است، امکان تجزیه پذیری چرم مصنوعی وجود ندارد و ممکن است بعد از مدت زمان طولانی، تجزیه چرم مصنوعی اتفاق نیفتد. این موضوع می‌تواند به آسیب‌های بیشتر به محیط زیست منجر شود.

دوام و ماندگاری نیز یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین چرم طبیعی و چرم مصنوعی است

همانطور که قبلاً اشاره شد، چرم طبیعی به دلیل ساختار خود، دارای عمر بیشتری است و با مراقبت و نگهداری مناسب می‌تواند تا 15 سال به طول بینجامد. اما در مورد چرم مصنوعی این ادعا صدق نمی‌کند. چرا که همانطور که قبلاً گفته شد، چرم مصنوعی از جنسی مانند پلاستیک ساخته می‌شود و در صورتی که به درستی از آن مراقبت نشود، حداکثر تا 5 تا 6 سال ماندگاری مفید خواهد داشت.

قیمت یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین چرم طبیعی و چرم مصنوعی است

به طور کلی، چرم طبیعی به دلیل فرآیند دباغی زمان‌بر و پیچیده‌تر، قیمت بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. این موضوع باعث شده تا بین طرفداران محصولات چرمی، چرم طبیعی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. هنگامی که شما چرم طبیعی را برای خود انتخاب می‌کنید، به طور ناخودآگاه حس خاصی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های این محصول را دریافت می‌کنید. از سوی دیگر، در خرید محصولات چرم مصنوعی با وجود قیمت مناسبتر، ممکن است این محصول به اندازه کافی توجه شما را جلب نکند.

همچنین، تنوع در رنگ و طرح نیز یک تفاوت مهم است

امروزه بسیاری از افراد وقت و پول زیادی را برای خرید لباس و محصولات چرمی مثل کفش چرم و کیف چرم صرف می‌کنند. به همین دلیل، داشتن رنگ‌های متنوع و استایل‌های مختلف از یک نوع محصول، بسیار مهم است. خوشبختانه، چرم مصنوعی در این زمینه می‌تواند انتخاب بسیاری از دوستداران چرم باشد. با توجه به باز بودن تولیدکنندگان، شاهد تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها و استایل‌های مختلف هستیم. در حالی که در چرم طبیعی به دلیل کمبود تنوع رنگ و استایل، به سختی می‌توان گزینه‌های متنوعی پیدا کرد.

چرم طبیعی به دلیل داشتن منافذ متعدد در سطح خود، قادر است به طور طبیعی هوا را عبور داده و پوست را هوازی کند. این ویژگی در کیف‌های چرمی به طور آشکاری مشهود نیست، اما در استفاده از لباس‌های چرمی اهمیت بیشتری دارد. این ویژگی باعث می‌شود گرمای بدن از طریق منافذ هوازی به بیرون منتقل شود و فردی که این لباس‌ها را پوشیده است، احساس راحتی بیشتری داشته باشد. اما در چرم مصنوعی، به دلیل ساختار مصنوعی و یکنواختی آن، امکان عبور هوا و تبادل هوا بین دو طرف چرم وجود ندارد. به همین دلیل، هنگام استفاده از لباس‌های چرم مصنوعی، فرد احساس گرما و ناراحتی می‌کند و به طبع این موضوع باعث افزایش تعریق می‌شود.

امروزه، به دلیل پیشرفت تکنولوژی و محدودیت‌های مختلف در تولید، انواع مختلفی از چرم مصنوعی با قیمت مناسب‌تر و تنوع بیشتر در استایل و رنگها نسبت به چرم طبیعی، به بازار عرضه می‌شوند. این امر باعث شده تا بسیاری از طرفداران صنعت چرم، به چرم مصنوعی روی آورند. با این حال، چرم طبیعی با دوامی و کیفیت بالا، همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است.

همانطور که اشاره شد، تنوع در صنعت چرم به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این ممکن است باعث بروز سوالات برای شما شود. به همین دلیل، در این مقاله سعی کرده‌ایم به چند سوال احتمالی شما پاسخ دهیم.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =