ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
روستای مرک
بازدید 102
0

همه چیز در مورد روستای مرگ قزوین

آیا به شهر مرگ در قزوین گوش داده‌اید؟ اگر بله، قطعاً جالب بوده که بدانید این شهر دقیقاً کجا قرار دارد و چرا این نام را دارد.

شهر مرگ در قزوین با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان، یکی از زیباترین شهرها در بخش الموت قزوین است و به عنوان یک مقصد گردشگری مشهور و دیدنی در قزوین شناخته می‌شود. اما نام این شهر “مَرگ” نیست!

ممکن است با شنیدن نام این شهر فکر کنید که این شهر بسیار خطرناک است، اما اشتباه نکنید. همانطور که قبلاً گفته شد، نام این شهر “مِرگ” است و به دلیل تلفظ نادرست، به طور غلط “مَرگ” تلفظ می‌شود.

روستای مرگ کجا قرار دارد؟

روستای مرگ، یک روستا زیبا در مسیر قزوین-معلم کلایه واقع شده است و در نزدیکی گردنه قسطین لار قرار دارد. وقتی در جاده باریک و پرپیچ و خم قزوین-معلم کلایه حرکت می‌کنید، بعد از طی 35 کیلومتر به یک تابلو برخورد خواهید کرد که مسیر “مرگ” را نشان می‌دهد. رودبار شهرستان روستا در غرب و رودبار الموت در شرق آن قرار دارند. همچنین، قلعه الموت در شرق و قلعه لمبه سر در رودبار غربی واقع شده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری روستای مرگ قزوین

این روستای زیبا و معروف گردشگری، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا است. به ترتیب، به شما برخی از این جاذبه‌ها را معرفی می‌کنیم.

قله‌های باستانی:

این روستا در نزدیکی گردنه قسطین لار واقع شده است و بیشتر روزهای سال پوشیده از مه و گیاهان است. ارتفاعات این روستا به رودخانه شگفت‌انگیز شاهرود و دره الموت است. با رسیدن به بالاترین نقطه از این روستا، می‌توانید چشم اندازی رویایی از تمام الموت را تماشا کنید.

قله‌های باستانی مختلفی در این منطقه وجود دارند که جزء جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شوند و گردشگران به خاطر آن‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.

بیدهای بلند و باغ‌های میوه:

این روستای دیدنی، پر از بیدهای بلند و باغ‌های میوه است. با وزش نسیم همیشگی در میان ابرها و مه، تصویری رویایی از روستا بر بوم نقاشان برجسته تداعی می‌شود.

حیوانات وحشی:

سیاهگوش، عقاب، خرس، کرکس، شاهین و انواع دیگر حیوانات وحشی که زیستگاه اصلی آن‌ها در بخش‌های غربی البرز است، در اطراف روستای مرگ دیده می‌شوند. در فاصله 5 کیلومتری روستا، چشمه‌های زلال و پرآبی به سمت دره الموت وجود دارد که همه ساله پر از گردشگرانی است که از تمام نقاط کشور به منطقه سفر می‌کنند.

خانه‌های روی هم چیده شده:

شیب این روستا به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد خانه‌ها بر روی هم چیده شده‌اند و هر لحظه امکان سقوط آنها وجود دارد. اما هرگاه از شیب تند روستای مرگ بالا برید و به بالاترین نقطه آن برسید، تمام دره الموت در یک چشم‌انداز زیبا برای شما نمایان می‌شود.

شب که چراغ خانه‌ها یکی یکی روشن می‌شود، دریاچه‌ای از نور زیر پای شما شکل می‌گیرد. از بلندای روستای مرگ، روستاهای دیگر منطقه مانند جزیره‌های تابان نیز درخشان و یک شب خاطره‌انگیز را در روستای مرگ به نمایش می‌گذارد.

بهترین زمان برای بازدید از روستای مرگ قزوین:

از اواخر فروردین تا اوایل آبان، روستای مرگ یکی از زیباترین چشم‌اندازهای ایران را به شما نشان خواهد داد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =