ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
A guest is coming to your house
بازدید 83
0

کارهایی که وقتی مهمون میاد خونت نباید انجام بدی

برای اینکه به عنوان میزبان مهمان‌نواز شناخته شوید، علاوه بر عمل‌هایی که از والدین خود آموخته‌اید و همیشه انجام می‌دهید، باید برخی از کارها را کاملاً اجرا نکنید در حضور مهمان.

وقتی مهمان به خانه شما می‌آید، هیچگاه این کارها را انجام ندهید

تمامی اقوام ایرانی علاقه‌مند به مهمان‌نوازی هستند و قواعد مهمان‌داری برای آنها یک زبان عمومی و خاص است. بسیاری از ما نکات اساسی مهمان‌داری را از والدین خود یاد گرفته‌ایم. برای اینکه به عنوان یک میزبان خوب شناخته شوید، نه تنها باید این نکات را رعایت کنید، بلکه باید به صورت ناخودآگاه به آنها عمل کنید و از انجام برخی کارها در حضور مهمانان خود خودداری کنید.

برای حفظ رفتار اخلاقی، لطفاً با همسر و فرزندانتان بداخلاقی نکنید

پس از ورود مهمانان به خانه، با خوشرویی و لبخند ورودی در ایستاده و به هر فرد به طور جداگانه خوش آمد بگویید. از اینکه آنها را میبینید خوشحالیتان را نشان دهید. اخم کردن باعث می‌شود مهمان احساس اضافی بودن و ناخوشایندی را تجربه کند. هرگز در حضور مهمانان درگیر بحث و جدال با همسر و فرزندانتان نشوید، زیرا این باعث ناراحتی مهمان می‌شود.

برخی افراد به منظور جلوگیری از خراب شدن وسایل کودکانشان، اتاق کودک را قفل می‌کنند

اما این کار به نظر بی‌احترامی نسبت به مهمانان است. بهتر است وسایلی که به سرعت خراب می‌شوند، از دسترس کودکان خارج شوند و به آنها اجازه داده شود با اسباب‌بازی‌هایشان با کودکان مهمان بازی کنند.

از کم درست کردن غذا خودداری کنید

در مهمانی‌ها هرچند همیشه توصیه می‌شود اسراف نکنید، اما کم درست کردن غذا نیز مناسب نیست. این کار می‌تواند به معنای نادیده گرفتن و حرمت‌شکنی نسبت به خودتان و مهمانانتان باشد. همراه مهمانان خود غذا بخورید، زیرا برخی از مهمانان خجالتی هستند و ممکن است اگر صاحب خانه غذا نخورد، خود را مجبور به سیر نشدن از غذا ببینند.

 دعوا کردن با بچه مهمانتان خودداری کنید

برخی از کودکان در مهمانی‌ها تمایلی به رفتارهایی مانند جیغ زدن و خرابکاری دارند، رفتارهایی که حتی برای والدینشان هم عجیب است. البته این رفتارها می‌تواند شما را عصبانی کند، اما بهتر است کودک مهمانتان را دعوا نکنید و به او اخم نکنید. این مسئله را به عهده والدین کودک بگذارید.”

در مورد هزینه و افزایش قیمت‌ها بهتر است حرف نزنید به ویژه اگر شما میزبان هستید

صحبت درباره گرانی مواد غذایی و میوه‌ها می‌تواند مهمان را ناراحت کند و فکر کند شما هم هزینه مهمانی را در نظر گرفته‌اید.

وسایل شکستنی را در دسترس کودکان قرار ندهید

قبل از ورود مهمانتان، اشیاء گرانبها و با ارزش خود را از دسترس کودکان خارج کنید و راحت در کنار مهمانان بنشینید. این کار باعث می‌شود تا در حضور مهمان، شما نیازی به مراقبت مداوم از اشیاء خود نداشته باشید و چشم‌تان به دست مهمانتان نباشد. اگر مهمان یا کودک او به طور اتفاقی اشیاء شما را شکست، حتی اگر ناراحت هم شده باشید،  آن را به روی مهمان نیاورید و به او بگویید که مهم این است که آسیبی به خودش نرسیده است.

از بیش از حد در آشپزخانه ماندن خودداری کنید

برخی از مهمانی‌ها، میزبان به دلیل آماده کردن غذا و تدارکات بیش از حد، بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری می‌کند و در کنار مهمانان حضور نمی‌یابد. این موضوع باعث می‌شود مهمانان احساس خستگی کنند، بنابراین بهتر است مهمانی را ساده‌تر برگزار کنید و بیشتر وقتتان را در کنار مهمانانتان بگذرانید.

زمان حضور مهمان در خانه‌تان، ساکت نباشید

شاید مهمان این سکوت را به عنوان نارضایتی از حضور شما تفسیر کند، بنابراین بهتر است موضوعی برای گفتگو داشته باشید که بین شما و او مشترک باشد. هنگام گفتگو با مهمان، به چشمانش نگاه کنید تا او حس کند صحبت‌هایش برای شما اهمیت دارد.

از عوض کردن مکرر کانال‌ها خودداری کنید

اگر مهمان شما در حال تماشای برنامه مورد علاقه‌اش است، به او احترام بگذارید و نکنید که بطور مداوم کانال‌های تلویزیونی را تغییر دهید.

هر چیزی را نگویید

به حرف‌ها و رفتار خود توجه کنید و به خصوصیات ظاهری و اخلاقی مهمان اشاره نکنید. به اعتقاد داشته باشید که مهمانان شما مانند شما در خانه، آینه دارند و خودشان می‌دانند که مثلاً چاق یا لاغر هستند و… با حرف‌هایتان، شعور خود را در معرض نمایش قرار می‌دهید. بنابراین، در مکالمه نکاتی را رعایت کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =