ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
ترمز دستی
بازدید 105
0

کدام اشتباه ماشین شما را خراب می‌کند

گاهی بدون آگاهی، اقداماتی انجام می‌دهیم که باعث خرابی و بروز مشکلات در خودرویمان می‌شود.

اشتباهاتی که ماشین شما را خراب می‌کند

به‌جای استفاده از کولر هوا، بدون اینکه آن را در نظر بگیریم، شیشه‌های خودرو را پایین می‌آوریم تا گرما را کاهش دهیم. این اقدام به‌طور طبیعی به نظر می‌رسد، اما باید بدانیم که در بعضی موارد، به‌ویژه در جاده‌های اتوبان، به خودروی ما آسیب می‌زند. بنابراین، بهتر است در این شرایط از کولر هوا استفاده کنیم تا هم خودمان را راحت کنیم و هم سلامتی خودرویمان را حفظ کنیم.

بعضی رانندگان باور دارند که قبل از شروع حرکت، باید خودرو را برای مدت طولانی در جا گرم کنند

البته این کار در شرایطی مناسب است، اما باید به‌خاطر داشت که زمان طولانی برای این کار صرف نشود.

عدم خلاص کردن دنده

در هنگام توقف پشت چراغ قرمز یا در ترافیک، توسط برخی رانندگان به عادت درآمده است؛ آنها با همان دنده‌ای که خودرو را متوقف کرده‌اند، منتظر حرکت مجدد می‌شوند. اما کارشناسان این روش را عاملی برای آسیب دیدن خودرو می‌دانند.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

یکی از مواردی است که بسیاری از ما شاهد آن بوده‌ایم. بعضی از رانندگان بدون نگه داشتن کلید ترمز دستی، آن را بالا می‌کشند و این اقدام برای سلامتی خودرو آسیب زا است.

در آموزش‌های ابتدایی رانندگی، مربیان به شما تاکید می‌کنند که هرگز کلاچ و ترمز را همزمان فشار ندهید. ابتدا کلاچ را فشار دهید و سپس ترمز را بگیرید تا به موتور خودرو آسیبی وارد نشود.

استفاده از ترمز برای کاهش سرعت و عبور راحت‌تر از دست انداز توصیه نمی‌شود. لطفاً از ترمز استفاده نکنید، زیرا این کار جزو اشتباهاتی است که به ماشین شما آسیب می‌زند.

باید از ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور و استفاده از آن به عنوان منبع شیشه شوی ماشین و تزریق آب به رادیاتور خودداری کنید، زیرا حاوی املاح مختلف است که بهتر است به جای آن از منابع مناسبی استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =