ساعت کاسیو ادیفایس
معرفی مدلهای محبوب ساعت‌های کاسیو ادیفایس
نوشته شده توسط ارمان صفائی
1 هفته پیش
ارتودنسی لیزری چیست؟
نوشته شده توسط ارمان صفائی
2 هفته پیش
طلا
بازدید 74
0

کشوری که بیشترین ذخایر طلا را داراست

امروزه، طلا به عنوان یک ثروت و جزء قدرت اقتصادی هر کشور، جایگاه ویژه‌ای در معاملات و استانداردهای بین‌المللی دارد. بنابراین، داشتن ذخایر طلا برای هر کشور اهمیت بالایی دارد. هر سال، لیستی از 10 کشوری که بیشترین طلا را در اختیار دارند، منتشر می‌شود و آخرین لیست به صورت زیر است:

کشوری که بیشترین ذخایر طلا را دارد:

به گزارش Testbook، کشوری که بیشترین ذخایر طلا را دارد، به ایالات متحده تعلق دارد. ایالات متحده دارای ذخایر چشمگیری به مقدار 8133 تن طلا است که بر اساس قیمت طلا در آغاز ژانویه 2023، ارزشی بالغ بر 480.84 میلیارد دلار دارد. ذخایر طلای ایالات متحده بیشترین مقدار طلا را به خود اختصاص داده است. رتبه‌های بعدی این لیست به ترتیب متعلق به کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه است که به ترتیب دارای 3355، 2452 و 2437 متریک تن طلا هستند. پس از کشور فرانسه که رتبه چهارم این لیست را به خود اختصاص داده، روسیه، چین، سوئیس، ژاپن، هند و هلند در مجموعه 10 کشور برتر لیست صاحبان بیشترین ذخایر طلای جهان قرار دارند.

ایالات متحده با داشتن ذخیره حیرت‌انگیزی به مقدار 8133 متریک تن و ارزش 480.84 میلیارد دلار، به عنوان بزرگترین ذخایر طلای جهان در صدر جدول قرار دارد. ایالات متحده با پیشی گرفتن از ذخایر آلمان، ایتالیا و فرانسه، استاندارد طلا را تعیین می‌کند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =