People who are always active in their work
بازدید 63
0

“استراتژی‌های موثر برای افرادی که همیشه در کارشان فعال، پرانرژی و مفید هستند”

یکی از پیشنهادهای موفق برای فعال بودن در ساعات کاری، پرداختن به صبحانه مناسب است. پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، بهتر است با همکاران خود صحبت کنید و سپس به چک کردن ایمیل‌های کاری بپردازید. با این روش، ساعت کاری خود را با کار مفید آغاز خواهید کرد.

اما چگونه می‌توانید در ساعت کاری اول صبح، فعال و مفید باشید؟

قبل از شروع کار، صبحانه مناسبی بخورید

تا اجازه ندهید گرسنگی شما را تسخیر کند یا منتظر باشید تا محل کار برایتان صبحانه آماده کند. به جای چک کردن صفحات اجتماعی یا صحبت کردن با دیگران، اولین اولویت شما باید یک صبحانه مغذی و مقوی باشد.

جهت تدوین لیست انجام کارهای روزانه خود

برخی از افراد روشی را اتخاذ می‌کنند که در آن کارهای آسان در ابتدا قرار می‌گیرند. اما اگر اشتباه می‌کنید، بهتر است کارهای سخت را در اولویت قرار داده و با انجام آن‌ها آرامش را به دست آورید.

برای افزایش بهره‌وری زمان

به خودتان چالش بدهید و در یک بازه زمانی کوتاه، مانند ۵۰ دقیقه ابتدایی، تعداد زیادی از کارهای خود را پیش ببرید و برای هر ۵۰ دقیقه، ۱۰ دقیقه استراحت قائل شوید.

کاری را در اولویت قرار دهید که بیشترین تمرکز را از شما می‌طلبد. به جای وقت گذاشتن برای حضور در شبکه‌های اجتماعی یا صحبت با دیگران، تلاش کنید کاری را انجام دهید که بیشترین تمرکز ذهنی شما را می‌طلبد.

برای حفظ تمرکز، بهتر است نوتیفیکیشن‌ها را در حین انجام کارهای مهم خاموش کنید. وقتی شما به صفحات اجتماعی مراجعه می‌کنید، مغز شما دوپامین ترشح می‌کند و سیستم پاداش فعال می‌شود، حتی اگر محتوای جذابی در آنجا وجود نداشته باشد. این ممکن است باعث پرت شدن ذهن شما شود، بنابراین سعی کنید تا زمانی که وظایف مهم را انجام نداده‌اید، نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنید.

با وجود اینکه کافئین یک روش مناسب برای افزایش سطح انرژی است، اما بهتر است در صبح زود از قهوه خودداری کنید و آن را در میانه روز که سطح انرژی شما کاهش یافته است، مصرف کنید.

از هدفون استفاده کنید و به صداهای آرامش‌بخش گوش دهید تا شما را از حواس پرتی‌ها دور کند. با این حال، از گوش دادن به موسیقی با ریتم سریع و شدید خودداری کنید. به جای آن، به صداهای آرامش‌بخشی مانند موسیقی آرامش‌بخش در اتاق ماساژ یا صداهای طبیعت گوش دهید.

قبل از برنامه‌ریزی روزانه خود، به خود یادآوری کنید که تصویر کلی و هدف اصلیتان چیست، تا انگیزه‌تان افزایش یابد و هدفتان را در ذهنتان حفظ کنید.

در طول صبح، سعی کنید با بخشی از مغزتان که به تفکر منطقی مرتبط است و ارتقای خلاقیت شما را تسهیل می‌کند، کار کنید. این کار می‌تواند منجر به به دست آوردن ایده‌های خلاقانه شود.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

shafiei

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *